جزئیات مسیر کسب رتبه های بالاتر در طرح رتبه بندی معلمان

جزئیات مسیر کسب رتبه های بالاتر در طرح رتبه بندی معلمان

بر این اساس، معلمان به پنج رتبه تقسیم می شوند: کمک معلم، مربی معلم، کمک معلم، دانشیار و معلم معلم. بر اساس مصوبه رتبه‌بندی مجلس، فرآیند رتبه‌بندی کلیه معلمان بر اساس مزیت‌های دوره‌های ضمن خدمت، شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی آموزشی و پژوهشی، خلاقیت و نوآوری، سال‌ها سابقه تدریس، سال‌ها فرهنگیان. و آموزش دبیر شهید رجایی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیاز لازم در سامانه رتبه بندی معلمان در یکی از رده های این قانون و بر اساس مفاد اجرایی قانون تا پایان انجام خواهد شد. از 1400 .

کسب درجات بالاتر مستلزم حداقل 5 سال تجربه در هر رتبه و کسب سایر شرایط لازم مندرج در آیین نامه قانونی خواهد بود.

مدت خدمت در هر رتبه به ازای هر سال کار تمام وقت در این مناطق برای معلمان شاغل در مدارس ابتدایی، مدارس استثنایی، مناطق فقیرنشین و مرزی و عشایری 3 ماه کاهش می یابد.

حداقل سابقه خدمت معلم برای احراز عناوین دانشیار و مدرس مدرس به ترتیب 15 و 21 سال می باشد.

در همین راستا، محمد واحدی؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: لایحه رتبه بندی با تصویب مجلس به هیات امنا ارسال شد. قبلاً دانشکده دانشگاه بود. اکنون با تصویب مجلس، نظام رتبه بندی معلمان در 5 رتبه با عناوین دانشگاهی اجرا می شود.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، رتبه مربی دانشگاه تهران مبنای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده و حداقل حقوق معلمان 8 میلیون است. و 80 هزار تن.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند دانشگاه تهران در حال حاضر مدرس استخدام نمی کند، خاطرنشان کرد: وزارت علوم هر سال حقوق و مزایای اساتید دانشگاه تهران را اعلام می کند و عنوان مدرس بر روی میزهای وزارت علوم است. ; در مجلس سعی کردیم ردیف اساتید را با همکاران خود در دانشگاه هماهنگ کنیم، اما دولت بحث محدودیت مالی را مطرح کرد.

واحدی گفت: برخی می پرسند معلمان چه رتبه ای هستند اما چون هنوز قوانین رتبه بندی تدوین نشده است، نمی توان عناوین را مشخص کرد.

رتبه بندی فقط برای معلمان رسمی و پیمانی
عضوکمیسیون آموزش و پژوهش مجلس درباره مشارکت معلمان در مدارس غیردولتی و خرید خدمات گفت: بر اساس لایحه دولت، نظام رتبه بندی معلمان استخدام رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است.

وی در خصوص رتبه بندی کارکنان اداری نیز گفت: پیشنهاد کمیسیون آموزش این بود که همه کارکنان اداری آموزش و پرورش را شامل شود اما در نهایت مجلس تصویب کرد که برای افرادی که به عنوان مدرس در ادارات مشغول به کار هستند، شامل شود. مواردی که مشمول فرمان 230 هستند و مواردی که صرفا اداری هستند و مشمول طبقه بندی نیستند.

واحدی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس گفت: برای 1400 هزار و 12 هزار و 500 میلیارد تن وام برای رتبه بندی در نظر گرفته شد و در صورت تصویب رتبه بندی توسط هیات امنا، رتبه بندی به مدت 6 ماه اعتبار دارد. سال بازنشستگی از 31 شهریور 1400 به بعد مشمول طبقه بندی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید