آخرین مهلت پرداخت معوقه مابه التفاوت 25 درصد حقوق بازنشستگان

آخرین مهلت پرداخت معوقه مابه التفاوت 25 درصد حقوق بازنشستگان

یکی از اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به آخرین روزهای حضور خود در سازمان تامین اجتماعی و دیدار با مدیران این سازمان گفت: بحث پیش روی تناسب 25 درصدی مستمری بگیران را پیگیری کردیم. “حقوق.” به نظر می رسد همزمان با افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری تمایل به پرداخت این مبلغ نیز وجود دارد. حدود یک میلیون نفر مشمول این میزان غرامت باقی مانده از سال های گذشته می شوند، یعنی از سال 1400 25 درصد مانده را دریافت می کنند.

وی افزود: کمک خواستیم تا بگوییم استحقاق عائله مندی برای مستمری بگیران چگونه محاسبه و اعمال شود. در این زمینه کمک خواهیم کرد و اگر با مصوبه دولت از مهرماه سال گذشته استحقاق عائله مندی داده شود، شاهد خواهیم بود که استحقاق عائله مندی بازنشستگان تعلق می گیرد که رقم قابل توجهی خواهد بود. بنابراین، استحقاق خانواده به احتمال زیاد بیش از دو برابر یا به میزان استحقاق خانواده کارکنان دولت خواهد بود.

حسن صادقی با بیان اینکه «ما مستمری بگیران تابع مصوبه شورای عالی کار نیستیم و حقوق خانوادگی ما توسط دولت تعیین و تأیید می شود»، گفت: اکنون که تصویب حقوق عائله مندی برای کارکنان دولت رقم قابل توجهی است، دولت موظف است این تفاوت را تغییر دهد.» در بین کارگران دولتی و بازنشسته تأمین اجتماعی، البته برای پرداخت آن باید میزان حق بیمه با نسبت قبلی متفاوت باشد. قول دادیم در این زمینه به دولت و مجلس کمک کنیم. این محاسبه و پرداخت را انجام دهید.

این فعال کارگری تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری مزایای جانبی و سایر کمک ها به کارگران و بازنشستگان افزایش یابد تا خلاء افزایش دستمزد امسال پر شود.

دیدگاهتان را بنویسید