آذربایجان شرقی میزبان آخرین بارندگی های تابستانی است


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896513

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با گذر امواج کم دامنه تراز میانی و تقویت زبانه پرفشار در سطح زمین، بارش باران مناطق شمالی و شرقی استان را فرا می گیرد. به خصوص منطقه ارسباران.

به گزارش آنایی محمد امیدفر با بیان اینکه این وضعیت ناپایدار جوی تا 2 روز آینده ادامه خواهد داشت افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هوا نشان می دهد که در این مدت افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و وزش تندباد ناگهانی در استان روی خواهد بود. دادن.

وی با اشاره به احتمال وقوع گرد و غبار در استان بیان کرد: این وضعیت همچنین موجب آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان مسیل ها و رودخانه های فصلی می شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رعد و برق در این مدت دور نیست، گفت: از روز دوشنبه هوای پایدار در استان حاکم می شود.

امیدفر ادامه داد: در 24 ساعت گذشته میانه و ملکان با دمای 33 درجه گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان و هوراند با دمای 20 درجه بالای صفر بوده و دمای هوای تبریز طی این ماه به 30 درجه رسیده است. چرخه

باید بگویم؛ آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از نظر طبقه بندی اقلیمی منطقه ای نیمه خشک محسوب می شود.

آب و هوای این استان عموماً سرد و خشک است، اما به دلیل تنوع توپوگرافی، آب و هوای متفاوتی دارد.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب از دریای سیاه، دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس و همچنین بادهای محلی متاثر از کوه های سبلان در شرق، سخند در غرب و جنوب غربی است. رشته کوه های کارا داغ در شمال، تخت سلیمان و اربت در جنوب، ارتفاعات بزگوش در جنوب شرقی و کوش آداغ در شمال شرق استان قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید