آزمون استخدامی 7 هزار معلم تا قبل از مهر برگزار می شود


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893433

رئیس سازمان اداری و سازمان استخدامی کشور با هماهنگی سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش نقاط بحرانی کمبود معلم را که در مهرماه به آن نیاز جدی داریم اعلام کنند و آزمون استخدامی باید انجام شود. در اسرع وقت برگزار شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میشم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره استخدام های جدید گفت: جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش داشتیم و مقرر شد برای مناطقی که نیاز جدی به جذب معلم داریم تا ۷ هزار نفر فوری استخدام شوند. .

وی افزود: قرار شد با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش، نقاط بحرانی کمبود معلم که برای مهر ماه به آنها نیاز جدی داریم، اعلام شود.

آیا نیروهای فعلی و غیررسمی آموزش و پرورش در اولویت هستند؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره اینکه آیا نیروهای آموزشی و آموزشی فعلی و غیر رسمی در اولویت جذب هستند یا خیر؟ وی گفت: قانون به صراحت می گوید کسانی که قبلا با دستگاه ها همکاری داشته اند، امتیاز خاصی ندارند. علاوه بر این، آنها تجربه دارند و احتمال قبولی آنها بیشتر از کسانی است که بی تجربه و فقط علم دارند. بنابراین قانون تصریح می کند که نباید امتیاز خاصی در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: بنابراین بر اساس آنچه مجوز اخذ شد، برگزاری آزمون استخدامی عادلانه با فرصت های برابر برای همه.

لطیفی در خصوص تجمعات قبلی متقاضیان آزمون استخدامی معلمان سابق در وزارت آموزش و پرورش و رسیدگی به درخواست آنها، تصریح کرد: برخی از این تجمعات با عنوان «گزارش سبز» برای خود تیتری ایجاد کردند؛ در حالی که برخی از این تجمعات برای خود تیتری ایجاد کردند. این عنوان قانونی نیست و در هیچ کجای قانون یافت نمی شود. این افراد در آزمون هایی که 2-3 برابر ظرفیت داشتند توسط سازمان مربوطه دعوت به مصاحبه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد می خواستند در آزمون های بعدی منصوب شوند اما قانون این اجازه را نمی دهد. قانون می گوید افرادی که در لیست چند گزینه ای قرار می گیرند برای مصاحبه و گزینش فراخوانده می شوند و در صورت تایید در مراحل جذب و گزینش به عنوان نیروهای دولتی جذب و استخدام می شوند، اما در صورت عدم اولویت، اولویت ندارند. در تست های بعدی .

رئیس سازمان اداری و کار کشور گفت: قانون به ما می گوید که اگر قرار است آزمون های استخدامی دیگری برگزار شود، باید فرصت های برابر برای همه ایجاد شود. اما گزارش سبز مدعی امتیاز ویژه ای شد که قانون به ما اجازه نمی دهد.


وضعیت شهدا به کجا رسید؟

معاون رئیس جمهور درباره تعداد ایثارگرانی که تاکنون تغییر وضعیت داده اند، یادآور شد: نزدیک به 100 هزار ایثارگر مشمول این تغییر وضعیت شده اند، اما این روند همچنان ادامه دارد، آنها انجام دادند، اما همه آنها را طی نکردند. روند؛ دستگاه اجرایی مربوطه نیز باید تایید نهایی را اعلام کند.

وی تاکید کرد: فرض ما بر این است که شهدای وضع موجود بیشتر باشند. زیرا هنوز برخی نهادها و سازمان ها اطلاعات خود را در سامانه مربوطه اعلام نکرده اند.

یادآور می شود، بر اساس بند 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بند «ف» تبصره 20 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، ایثارگرانی که قبل از این قانون به دستگاه های اجرایی منصوب شده اند، تبدیل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید