حد نصاب نمره در آزمون استخدامی معلم چگونه تعیین می شود؟

حد نصاب نمره در آزمون استخدامی معلم چگونه تعیین می شود؟

نحوه اعلام نتایج آزمون استخدامی و ورود داوطلبان برای مراحل بعدی استخدام منوط به کسب حد نصاب در آزمون فراگیر مشترک (که کتبی است) و انتخاب پذیرفته شدگان بر اساس ترتیب ارزیابی های دریافتی، سهمیه های قانونی و مطابق با سایر قوانین و مقررات قابل اجرا.

در واقع پس از برگزاری آزمون جامع مشترک، نمرات داوطلبان در حوزه عمومی، اختصاصی و تخصصی محاسبه می شود. بر این اساس کسب حداقل 50 درصد از میانگین نمره سه داوطلب اول با وزن 40 درصد برای رشته عمومی و 60 درصد برای رشته های تخصصی و تخصصی در هر شهر شغلی محاسبه و مبنای سایر مراحل عملکرد داوطلبان

داوطلبانی که حد نصاب لازم را ندارند از سایر مراحل جذب حذف می شوند و فقط گزارش آزمون مشترک از طریق سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده خواهد بود.

در واقع انتخاب افراد با فرصت های متعدد برای ورود همزمان در مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش از بین متقاضیانی که بر اساس ارزیابی به دست آمده توسط آنها و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی سه برابر ظرفیت پذیرش، سهمیه لازم را کسب کرده اند. برای متقاضیان رایگان و سهمیه افراد دارای معلولیت و دو برابر شدن ظرفیت داوطلبان دارای سهمیه مصدوم برای هر شغل-جنسیت و بر اساس رتبه بندی شایستگی.

پذیرش نهایی از داوطلبان وارد شده به دوره آموزشی و تحصیلی حداکثر سه برابر ظرفیت در سقف پذیرش و بر اساس نتیجه آزمون جامع عمومی با وزن 40 درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن 60 درصد و بر اساس برگزیدگان انجام می شود. اولویت حداکثر دو کد محلی پست نسبت به سایر متقاضیان و مطابق با سهمیه قانونی متقاضیان به تعداد برابر ظرفیت انجام خواهد شد.

پذیرفته شدگان جهت ادامه مراحل جذب و گذراندن دوره مهارت آموزی با اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت خود و دانشگاه فرهنگیان تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید