آزمون استخدامی معلم فردا برگزار می شود

آزمون استخدامی معلم فردا برگزار می شود

24 هزار و 694 معلم ابتدایی، 2332 معلم استثنایی و 992 معلم استثنایی از مناطق عشایری و مرزی در آزمون استخدامی کادر آموزشی منصوب می شوند، یعنی در مجموع 28 هزار و 18 معلم پایه، استثنایی و استثنایی از مناطق مرزی و عشایری تعیین می شوند. منصوب.

به گفته مروتی معاون امور امتحانی سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد 534 هزار و 404 داوطلب در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای تصدی پست معلم ابتدایی و معلم ممتاز در سال 1401 ثبت نام کردند که از این تعداد 454 هزار و 993 داوطلب زن و 79 هزار و 411 نفر داوطلب بودند. مردان.

آزمون آموزش و پرورش نسبت به امتحانات سال های گذشته دچار تغییرات و تحولات عمده ای شده است که از جمله آنها می توان به تغییر در منابع معرفی شده اشاره کرد. شرط سنی شرکت در آزمون حداقل 20 سال و حداکثر 40 سال (کارشناسی و کارشناسی ارشد) و اعلام نتایج اولیه سه تا پنج برابر ظرفیت در بین داوطلبان رتبه بندی شده، برای سنجش تکمیلی از بین داوطلبان سهمیه پذیرفته می شود.

داوطلبان باید در مرحله سنجش تکمیلی صلاحیت معلمان توسط مراکز سنجش و سایر عوامل مرتبط، در مجموع حداقل 470 امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن (1000 امتیاز) را کسب کنند.

در ارزیابی تکمیلی حداقل (95) امتیاز صلاحیت عمومی، حداقل (70) امتیاز صلاحیت اختصاصی و (40) امتیاز صلاحیت تخصصی مورد نیاز است.

پذیرش نهایی از داوطلبان در محدوده ظرفیت پذیرش و بر اساس نتیجه آزمون جامع (کتبی) با وزن 40 درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن 60 درصد وارد مطالعه و آموزش (حداکثر سه بار) شد. و بر اساس اولویت های انتخاب (حداکثر سه کد) کار بومی) نسبت به سایر متقاضیان و مطابق با سهمیه قانونی متقاضی تعداد برابر ظرفیت خواهد بود.

دوره یکساله کارآموزی سابقه کار محسوب نخواهد شد و تنها شرط استخدام به صورت قراردادی در آموزش و پرورش می باشد. گواهی پایان دوره مهارت آموزی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ارزشی ندارد. محل برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی پس از اعلام نتایج نهایی توسط دانشگاه فرهنگیان بر اساس در دسترس بودن صندلی تعیین می شود.

همچنین پذیرفته شدگان نهایی ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان باید بتوانند گواهینامه صلاحیت معلمی را در قالب طرح سنجش صلاحیت حرفه ای معلم و در دوره ارتقای معلم در برنامه ریزی شده در – دوره های خدماتی بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش. گذراندن حداقل 120 ساعت خدمت مرتبط با مسائل آموزشی و مهارت های آموزشی برای پذیرفته شدگان رشته های غیر آموزشی در دو سال اول استخدام الزامی است.

این آزمون صبح فردا جمعه 17 اردیبهشت ماه در 386 حوزه امتحانی در دانشگاه ها و آموزشگاه ها و در 232 شهر سراسر کشور برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید