آمار شخصی مهدی طارمی سوژه روزنامه های معتبر پرتغالی

آمار شخصی مهدی طارمی سوژه روزنامه های معتبر پرتغالی

مهدی طارمی یکی از بهترین فصل های فوتبالی خود را سپری می کند. ستاره ایرانی پورتو در کنار امباپه، بنزما و صلاح تنها بازیکن شش لیگ معتبر فوتبال اروپا شد که تاکنون بیش از 20 گل به ثمر رسانده و بیش از 10 پاس گل داده است.

آماری خیره کننده از طارمی که باعث شد نام او در کنار بزرگان فوتبال اروپا مطرح شود و این موضوع در رسانه های پرتغالی بازتاب پیدا کرد. یکی دیگر از رکوردهای شخصی مهاجم پورتو بوچر به گذر از بهترین فصل فوتبال او اختصاص دارد.

روزنامه رکورد پرتغال در شماره روز گذشته خود به این موضوع اشاره کرد و با تیتر “گل های طارمی به اوج رسید: رکورد بهبود شخصی ایران” تعداد گل های طارمی در این فصل را مقایسه و با حضور این بازیکن در تیم های سابقش مقایسه کرد.

روزنامه رکورد نوشت: زمانی که مهدی طارمی برای رویارویی با ویزلا به میدان آمد، می دانست که تنها دو گل تا رسیدن به بهترین رکورد خود در یک فصل فاصله دارد. این فرصت با دبل به پایان رسید و از سوی دیگر به پورتو کمک کرد تا به جشن لیگ قهرمانان اروپا نزدیک شود.

رکورد با مقایسه آمار گل های طارمی در تیم های باشگاهی اش نوشت: بهترین فصل شخصی مهاجم ایرانی در فصل 1395-1395 بود که 24 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و 5 پاس گل داد. طارمی در فصل 2021-2022 تاکنون 24 گل برای پورتو به ثمر رسانده و 17 پاس گل داده است.

طارمی دو بازی دیگر در لیگ برتر و یک فینال جام حذفی را پیش رو دارد و می تواند با گلزنی در آن بازی ها رکورد بهترین فصل فوتبال خود را بشکند. او 15 اردیبهشت برابر بنفیکا مقابل پورتو قرار می گیرد و در هفته آخر به مصاف استوریل پریا می رود. در حالی که توندلا که اکنون یکی از تیم های سقوط کرده است، به طرز شگفت انگیزی در راه رسیدن به فینال جام حذفی است، جایی که به نظر نمی رسد پورتو سخت برای کسب عنوان قهرمانی کار کند.

البته این تنها بررسی آمار شخصی طارمی از روزنامه های معروف پرتغالی نیست. روزنامه اوجوگو در شماره امروز خود آمار شخصی طارمی را با هالک برزیلی مقایسه کرده و حتی در جلد شماره یک خود از این خبر استفاده کرده است.

اوجوگو نوشت: طارمی در تعقیب هالک بود، فقط این ستاره شگفت انگیز از مهاجم ایرانی تاثیرگذارتر بود. در تعقیب ستاره برزیلی

هالک در سال 2008 از تیم توکیو وردی ژاپن به پورتو پیوست و چهار فصل لباس تیم را بر تن کرد. در سومین فصل حضورش در اژدها، او 23 گل در لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند و 16 پاس گل داد تا به طور مستقیم روی 39 گل تیمش تأثیر بگذارد.

مهدی طارمی تاکنون 20 گل در این فصل به ثمر رسانده و 13 پاس گل نیز داده است. او برای رسیدن به هالک برزیلی باید در دو بازی باقی مانده سه گل دیگر بزند و سه پاس گل بدهد. این کار سختی به نظر می رسد اما شاید طارمی بتواند حداقل از نظر گلزنی به هالک برسد.

دیدگاهتان را بنویسید