آنجلینا جولی با پس زمینه جنگ اوکراین عازم یمن شد/ همه خواهان صلح هستند


ساعت: 08:40
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813875

آنجلینا جولی به یمن رفت تا به همه پناهندگان و پناهندگان در بحبوحه درگیری اوکراین و روسیه یادآوری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فاکس نیوز، آنجلینا جولی در پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که به یمن می رود تا به همه پناهندگان و قربانیان جنگ یادآوری کند که باید به یمن برود.

رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) گفت که امیدوار است سفر جولی به یمن قبل از کنفرانس سالانه سطح عالی در 16 مارس توجه جهان را به فقیرترین جنگ عربی جلب کند.

جولی در پست خود نوشت: «در حالی که ما به تماشای وحشت در حال ظهور در اوکراین ادامه می دهیم و خواستار پایان فوری آن هستیم، من اینجا در یمن هستم تا از کسانی که به شدت به صلح نیاز دارند، حمایت کنم.

وی افزود: این یکی از بدترین بحران های انسانی در جهان است. در جهان در سال 2022 هر ساعت یک غیرنظامی کشته یا زخمی می شود. اقتصاد جنگ زده و بیش از 20 میلیون یمنی در اینجا برای ادامه حیات به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

جولی همچنین بحران پناهجویان در یمن را با بحران انسانی در اوکراین مقایسه کرد و تاکید کرد که «همه» مستحق حمایت هستند.

در حالی که یمن از اواخر سال 2014 درگیر جنگ داخلی بوده است، جولی می نویسد: «یک میلیون نفر در اوکراین این هفته مجبور شدند برای فرار از جنگ وحشتناک فرار کنند. اگر می توانیم از این وضعیت تکان دهنده یک چیز یاد بگیریم، این است که نمی توانیم بین کسانی که شایسته حمایت هستند یکی را انتخاب کنیم. همه قربانیان غیرنظامی جنگ در سراسر جهان از ارزش یکسانی برخوردارند و پس از هفت سال جنگ، مردم یمن به حمایت و بالاتر از همه به صلح نیاز دارند.

آنجلینا جولی، برنده اسکار، 46 ساله، دیروز صفحه اینستاگرام خود را به روز کرد و از ورود خود به یمن برای حمایت از مردم جنگ زده آنجا با 12.4 میلیون دنبال کننده خبر داد.

جولی سفیر صلح سازمان ملل در تلاش است تا کمک های بین المللی را برای آوارگان یمنی افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید