آنها تفاوت بین تناسب اندام و تناسب اندام را نمی دانند


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894649

تصمیم وزارت ورزش باعث تضعیف فدراسیون مشترک می شود

معاون سابق فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی و مشاور وزیر ورزش با انتقاد از تصمیم اخیر این وزارتخانه مبنی بر جداسازی انجمن تربیت بدنی از ورزش همگانی گفت: تصمیم گیران تفاوت انبوه و تربیت بدنی را نمی دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید عبدالحمید احمدی معاون سابق فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی و مشاور وزیر ورزش با ابراز تعجب از جدایی فدراسیون ورزش های همگانی و تربیت بدنی گفت: از شنیدن خبر این اتفاق شوکه شدم. همانطور که این دو سازمان در یک جهت و با یک هدف مشترک کار می کنند، اقدامات موازی انجام دادند و انجام دادند.

وی تاکید کرد: من هیچ تفاوتی بین آمادگی جسمانی و ورزش همگانی قائل نیستم زیرا آمادگی جسمانی را ابزاری برای توسعه ورزش همگانی می دانم و اگر ورزش همگانی باید توسط فدراسیون همگانی توسعه یابد، آن چیزی که در زیر مجموعه ورزش همگانی قرار می گیرد باید باشد. در حیطه وظایف و اختیارات همگان قرار می گیرد. من معتقدم که این تقسیم بندی به توسعه ورزش برای همه کمک نمی کند.

مشاور وزیر ورزش ادامه داد: اگر تعریف گسترده و درستی از ورزش همگانی داشته باشیم، متوجه می شویم که نمی توان این رشته ها را از مجموعه ای که مسئولیت حوزه عمومی ورزش همگانی را بر عهده دارند، جدا کرد. اصولاً نمی توان خط کشید و گفت این رشته برای همه است یا تناسب اندام. این دو به قدری همپوشانی دارند که همه رشته هایی که در مجموعه مشترک کار می کنند به هیچ وجه از فدراسیون قابل تفکیک نیستند.

معاون سابق فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با انتقاد از تصمیم گیران در این زمینه تاکید کرد: این اقدام به هیچ وجه موجه نیست و مطمئنم اگر از کسانی که این تصمیم را گرفته اند بپرسید. آنها تفاوت بین آمادگی جسمانی و ورزش عمومی را نمی دانند.

احمدی ادامه داد: من به عنوان مشاور غیرموظف هم خدمت سجادی و هم خدمت پولادگر را پیشنهاد دادم و از موضع کاملا کارشناسی هم گفتم این تصمیم فاقد هرگونه توجیه منطقی و کارشناسی است.

و ادامه داد: توضیح دقیق علمی و کارشناسی در این مورد ندیده ام. این یک تصمیم مدیریتی ساده است، زیرا تربیت بدنی موضوع ورزش همگانی است. چیزی که همه در ورزش به دنبال آن هستند تناسب اندام است و هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

مشاور وزیر ورزش ادامه داد: آنچه مهم است این است که این تصمیم بدون رایزنی و دخالت فدراسیون کل و بدون اطلاع فدراسیون عمومی از این تصمیم و این جدایی و بدون بحث با متولی اتخاذ شده است. ، متحد. این نشان می دهد که باید در جایی مشکلی وجود داشته باشد.

معاون اسبق وزیر ورزش در پایان گفت: این تصمیم باعث تضعیف جامعه و واقعیت ورزش همگانی در کشور می شود چرا که فدراسیون متولی این موضوع با این تصمیم یک جانبه انگیزه خود را از دست می دهد که طبیعتاً منجر به افت کار می شود. و روحیه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید