آیا استقلال قهرمان لیگ است؟ سایر دیدارهای مدعیان قهرمانی لیگ را ببینید

آیا استقلال قهرمان لیگ است؟  سایر دیدارهای مدعیان قهرمانی لیگ را ببینید

2 امتیازی که در بازی با پیکان از دست رفت، دلایل فنی پشت سر خود دارد که فرهاد مجیدی باید در 6 بازی دیگر از آن آگاه باشد و اقدامات موثری برای کاهش اشتباهات تیمش انجام دهد. نادیده گرفتن همه تقصیرها به گردن داور و تبدیل شدن اخراج داسیلوا به یک نقص بزرگ تاکتیکی، نادیده گرفتن واقعیت است. واقعیت این است که استقلال در زمین با پیکان در فاز دفاعی بسیار ناپایدار بود و از ابتدای بازی بارها حریف را در موقعیت گل قرار داد و در حالی که داسیلوا هم در تیم بود، پیکان موقعیت هایی داشت که فضای پشت سر را نشان می داد. مدافعان آسیب پذیر از طرفی هافبک ها عملکرد درخشانی نداشتند و حردانی و سلمانی بیشتر از استقلال به عنوان بال در فاز هجومی بودند.

شاید در صورت پیروزی پرسپولیس مقابل هواداران، بتوان وضعیت فعلی استقلال را ناپایدار نامید اما جدی ترین رقیب آبی ها هم عملکرد تاکتیکی امیدوارکننده ای ندارد که تهدید بزرگی برای استقلال باشد. علاوه بر این قرمزها در هفته بیست و پنجم باید به مصاف همین پیکان بروند و در ادامه لیگ دو بازی با ذوب آهن و سپاهان خواهند داشت که می توان آن را چالشی دانست. شاید سه بازی آخر هفته پرسپولیس مقابل تراکتورسازی، شهرهودرو و فجر چالش برانگیز نباشد، اما این احتمال وجود دارد که قرمزها همچنان در سه بازی اول از 6 بازی دیگر امتیاز از دست بدهند. از طرفی شاید بازی های استقلال تا پایان لیگ دشوارتر باشد. استقلال در 6 بازی باقی مانده سپاهان، فولاد، آلومینیوم و حتی مس رفسنج را جدی ترین رقیب خود می بیند، اما روند گلزنی استقلال در لیگ بیست و یکم نشان می دهد که در بدبینانه ترین حالت، آبی ها در 4 بازی باقی مانده می توانند 4 امتیاز از دست بدهند. . حتی اگر امتیازهای از دست رفته استقلال را شماره 6 تصور کنیم، باز هم استقلال با تفاضل گل بهتر از پرسپولیس قهرمان می شود.

این در حالی است که سپاهان نیز باید در دایره مدعیان قرار بگیرد. تیمی که با پیروزی خیره کننده مقابل نفت آبادان راهی مسابقات آسیایی شد. با این حال سپاهان با توجه به دیدارهای سختی که پیش رو دارد، برای قهرمانی چندان خوش شانس نخواهد بود. استقلال، پیکان، پرسپولیس، شهرخودرو، فولاد و آلومینیوم به ترتیب حریفان این تیم هستند و باید یکی از اتفاقات نادر تاریخ فوتبال باشد تا این تیم با 63 امتیاز در 6 بازی باقی مانده پیروز شود. در این شرایط استقلال باید 7 امتیاز از 18 امتیاز باقیمانده خود را از دست بدهد تا سپاهان به لطف تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ شود که بعید است استقلال آنقدر به بحرانی بیفتد که تنها 7 امتیاز از آن کسب کند. 18 امتیاز باقی مانده

استقلالی که خوش بین و بدبین است شانس اول قهرمانی در لیگ بیست و یکم است و اگر تمام عوامل موثر در ناکامی این تیم از جمله اشتباهات داوری، پنالتی ها و مصدومیت ها را در نظر بگیریم، استقلال تا رسیدن به امتیازاتی که منجر به پیروزی تیم می شود فاصله زیادی دارد. . وجود ندارد اگرچه پیروزی مقابل پیکان می توانست کسب این مقام را رقم بزند، اما این برتری 6 امتیازی نسبت به پرسپولیس و 11 امتیاز اختلاف با سپاهان دست استقلالی ها را رها می کند تا به راحتی در ادامه لیگ حضور پیدا کنند و جام بیست و یکم را بالای سر ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید