آیا استقلال همه لژیونرها را درو می کند؟

آیا استقلال همه لژیونرها را درو می کند؟

بسیاری از افرادی که به خارج از کشور رفته اند امسال برمی گردند. دلیل روشن است؛ آنها اغلب دوست دارند در سال جام جهانی خود را به نمایش بگذارند و شانس خود را برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی امتحان کنند. این بازیکنان خارج از کشور شرایط خوبی نداشتند، بازی های زیادی کسب نکردند و در نتیجه مورد توجه قرار نگرفتند. در این شرایط حضور در لیگ ایران می تواند گزینه خوبی برای بازگشت آنها به کانون ها باشد.

کسانی که برگشته اند
علیرضا بیرانوند: اولین شانس حضور در دروازه تیم ملی ایران در جام جهانی، روزهای بسیار بدی را در فوتبال اروپا سپری کرده است. نیمکت نشینی در آنتورپ و بواویستا عملاً به قیمت پیراهن شماره یک تیم ملی تمام شد. اما بیرو به پرسپولیس برگشته، می داند که راه حلی دارد و می تواند ستاد تیم ملی را قانع کند.

مرتضی پورعلیگنجی: پدیده فوتبال ایران در جام ملت های آسیا 2015 مدت هاست که از تیم ملی غایب بوده و عملا قافیه خود را از دست داده است. حضور ناموفق در تیم های نه چندان خوب خارجی و مصدومیت شدید او را به کلی فراموش کرد. گنجی حالا در 30 سالگی برای زیبا شدن به پرسپولیس پیوست. او یک نیم فصل فرصت دارد تا در خط دفاعی تیم ملی جای بگیرد. ماموریت سختی که باید ببینیم مرتضی از عهده آن بر می آید یا نه.

کاوه رضایی: صید بزرگ تابستانی استقلالی ها بازیکنی بود که 5 سال پیش با آرزوی پیشرفت و حضور در ترکیب اصلی تیم ملی راهی اروپا شد اما به هدفش نرسید. می گویند کار بازگشت او به استقلال تمام شده است. در نتیجه 5 ماه مانده به جام جهانی کاوه با همان هدف قبلی یعنی. برای حضور در تیم ملی مشخص است در صورت درخشش او در پرسپولیس و استقلال، فشار هواداران برای دعوت از بازیکن مورد انتظار به تیم ملی بیشتر می شود.

کسانی که می توانند برگردند
احسان حیسفی: کاپیتان تیم ملی ایران روزهای خوبی را در فوتبال یونان سپری نمی کند. او اغلب در AAK روی نیمکت است و از وضعیت خود راضی نیست. نقدهای زیادی به حاج صفی وارد است. در نتیجه شاید او به لیگ ایران بازگردد تا جایگاه خود را در آستانه جام جهانی بهتر کند. در این صورت دانشمند و انسان می دانند مقصدش کجاست; سپاهان طبق معمول!

علی کریمی: هافبک دفاعی موفق فصول اخیر استقلال برخلاف میل هواداران لژیونر شده است. آخرین تیم او کایسری اسپور از مسابقات قهرمانی ترکیه بود که حضور کریمی با مصدومیت شدید این بازیکن همراه بود. شایعات فراوان و متناقضی درباره آینده کریمی وجود دارد اما گفته می شود احتمال بازگشت او به ایران و حضور در یکی از 2 تیم استقلال یا سپاهان کم است.
نیست.

سعید عزت اللهی: شایعات زیادی درباره این بازیکن وجود دارد. عزت اللهی هر چقدر هم در سطح ملی موفق بود و جایگاه خود را تثبیت کرد، در سطح باشگاهی باید با تجربیات ناموفق زیادی دست و پنجه نرم می کرد. آخرین تیم او الغرافه قطر بود که در آنجا عملکرد خوبی نداشت و انتقادات زیادی را متحمل شد. شنیده ها حاکی از آن است که عزت اللهی می تواند به لیگ برتر بازگردد، هرچند او حتی بدون چنین انتخابی هم مشکلی برای حضور در جام جهانی نخواهد داشت.

دیگر: کریم انصاری فرد در لیست مازاد AAC قرار دارد و بعید نیست که به لیگ برتر بازگردد. محمد محبی در لیگ پرتغال وضعیت خوبی ندارد و مشتریان متعددی در ایران از جمله استقلال منتظر او هستند. شایعاتی مبنی بر احتمال حضور صادق محرمی، میلاد محمدی و محمد نادری در لیگ برتر شنیده می شود. نادری هم گزینه استقلال است.

دیدگاهتان را بنویسید