آیا اشکان سولاری برنده پرسپولیس است؟

آیا اشکان سولاری برنده پرسپولیس است؟

دو تیم پرسپولیس تهران و استقلال تهران چهارشنبه 19 خرداد از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی در دیدار فینال جام خولا به مصاف یکدیگر خواهند رفت که این دومین دیدار دو تیم در فینال جام حذفی است. جام خولا

از این رو کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت این دیدار حساس را به قضاوت چهل و سومین دوره مسابقات فوتبال ایران، اشکان صهری واگذار کرد. علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری، محمدحسین ترابیان سهری را در این بازی حساس همراهی می کنند.

سهری از سال 1376 به قضاوت بازی ها و مسابقات فوتبال مشغول است، این داور اولین قضاوت خود را در سال 1388 در لیگ برتر انجام داد و 13 سال است که در سطح اول فوتبال ایران قضاوت می کند. وی از سال 2012 در فهرست داوران بین المللی فوتبال ایران قرار دارد و این داور 43 ساله تجربه داوری در قاره آسیا را دارد.

او حضور خود در دربی را به عنوان داور چهارم این دیدار در شهرآورد پایتخت هشتاد و چهارم تجربه کرده بود که با تساوی صفر دو تیم همراه بود. اما این داور نزدیک به 10 سال برای قضاوت دربی صبر کرده است.

این داور 43 ساله در شهرورد نود لیگ هجدهم برای اولین بار قضاوت کرد و در نهایت شاگردان برانکو ایوانوفکوویچ توانستند با یک گل احمد نورالهی حریف خود را شکست دهند تا راه را برای قهرمانی خود هموار کنند.

تنها صحنه مشکوک این دیدار زمانی رخ داد که سهری با پنالتی به سود آبی پوشان پایتخت و پایین آمدن منبع در محوطه جریمه پرسپولیس، فرشید اسماعیلی این فرصت مطمئن را برای گلزنی از دست داد و استقلال در تنها بازی که به تساوی رسید. سهری داور شهر بود و حریف سنتی او شکست خورد.

نکته جالب در مورد انتخاب سهری به عنوان داور صد و یازدهم شهروارد این است که وی در این فصل هیچ یک از بازی های پرسپولیس و استقلال را قضاوت نکرده است.

حال باید دید این داور در دومین تجربه داوری خود در شهرورد باز هم برای پرسپولیس خوش شانس خواهد بود یا این بار استقلال می تواند پرسپولیس را شکست دهد.

دیدگاهتان را بنویسید