آیا افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان تصویب می شود؟

آیا افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان تصویب می شود؟

ابتدا مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: 97 تا 98 درصد کارفرمایان استان به طور منظم حق بیمه خود را پرداخت می کنند.

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: دو سال پیش ۴۳ درصد بدهی تامین اجتماعی صنایع بین ۵ تا ۶ کارفرما توزیع شد.

و ادامه داد: در حال حاضر تمامی بدهکاران عمده بدهی خود را تسویه یا تقسیم کرده اند. هیچ بدهکار بزرگ نامشخصی در استان وجود ندارد. شرکت آذرآب و ماشین سازی بدهی خود را تقسیم کردند و شرکت واگن پارس و احیا صنعت بدهی خود را تسویه کردند. می توان گفت در دو سال اخیر که بحث حمایت از تولید مطرح شد، بدهی واگذار شده و بدهکاران کلان بالای 10 میلیارد در استان نداریم.

وی افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان از این فرصت به خوبی برای تحریم استفاده کردند. با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از شعب می توان گفت با هیچ کارفرمای تامین اجتماعی در منطقه مشکلی نداریم. همچنین با یکی از بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی در منطقه به توافق رسیدیم که مورد مناقشه قرار گرفت و بنابراین می توان گفت که به دلیل زمانی که در اختیار صنعتگران و تولیدکنندگان قرار می گیرد، هیچ بدهکاری بدون اقدام نیست.

وی تصریح کرد: از طریق تفویض اختیارات، همکاری با شرکت هایی که مشکل مالی دارند و کار تقسیم وظایف انجام می شود. قبل از آن یک هزار میلیارد بدهی معوق داشتیم که 63 درصد آن پرداخت شده یا در حال پرداخت است. مابقی بدهی های جاری یا درک و پرداخت شده است.

وی در خصوص کمبود منابع این سازمان گفت: هزینه های سازمان تامین اجتماعی بیش از درآمد سازمان بوده است. یکی از دلایل این مشکل در استان مرکزی وجود مشاغل سنگین و زیان آور است که به نوعی باعث افزایش بازنشستگی پیش از موعد و افزایش هزینه های سازمان شد. این کسری در استان مرکزی ماهانه حدود 100 میلیارد تومان است که به صورت متمرکز از طریق شرکت های سرمایه گذاری شستا، فروش سهام و عمدتاً توسط بانک رفاه تامین می شود.

وی گفت: خوبی این است که امسال 90 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد که از محل بند پنجم تبصره 2 محقق شد، تامین اجتماعی 88 هزار میلیارد تومان از بدهی های رفاه را پرداخت کرد. بانک از طریق تسویه و انتقال سهام. با وجود کسری موجود تلاش کرده ایم حقوق بازنشستگان و تعهدات سازمان را به موقع پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: امسال ضریب پوشش بیمه ای استان از 70 درصد گذشت و می توان گفت جزو پنج استان برتر کشور هستیم. در آبان ماه سال گذشته تعداد بیمه شدگان سراسر استان 988 هزار و 429 نفر بود که این رقم در آبان ماه امسال با 29/2 درصد افزایش به یک میلیون و 11 هزار نفر رسید.

وی افزود: در مدت زمان تعیین شده بیمه شدگان اصلی از 324 هزار و 201 نفر در بخشداری به 333 هزار و 387 نفر و این افراد در شهرک ها از 13 هزار و 725 نفر به 13 هزار و 689 نفر افزایش یافتند که کاهش 26 درصد. درصد را نمایش می دهد. بیمه شدگان اجباری یا کار از 220 هزار و 974 نفر با 3.78 درصد افزایش به 229 هزار و 321 نفر رسیده اند.

وی گفت: در برخی موارد افت آمار به دلیل برخی بیمه های خاص یا کاهش جمعیتی است که بیمه بیکاری می شوند. در برخی موارد به دلیل بازرسی ها، بیمه کارگران ساختمانی یا بافندگان غیر حرفه ای قطع شده است. همچنین تبدیل کارگران به کارفرما یکی دیگر از دلایل این مشکل است.

حسینی گفت: تعداد بیمه شدگان آزاد یا فراگیر شامل زن سرپرست خانوار و دانشجو از 29 هزار و 667 نفر در آبان ماه سال گذشته به 35 هزار و 677 نفر در آبان ماه امسال افزایش یافت که 20 درصد افزایش نشان می دهد. تعداد مستمری بگیران این منطقه از حدود 95 هزار نفر به حدود 102 هزار نفر افزایش یافته است. تعداد سمینارهای فعال در استان مرکزی نیز از 23 هزار و 52 نفر در آبان ماه سال گذشته به 23 هزار و 576 سمینار در آبان ماه امسال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: تغییرات کارفرمایی تاثیر مثبتی بر صنایع بزرگ داشته و با خروج از رکود شرایط بهتری را ایجاد کرده و اکنون در صنایع بزرگ، بزرگ و متوسط ​​هیچ سوء استفاده ای صورت نمی گیرد. ما جزو بهترین دستگاه هایی هستیم که در زمینه حمایت از تولید، تعامل خوبی با شرکای اجتماعی داریم. کارفرمایان در شورای گفت‌وگو، ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی این موضوع را به رسمیت می‌شناسند و ما همه تأییدیه‌های این تشکل‌ها را برای کمک به تولید معرفی کرده‌ایم.

وی در رابطه با نارضایتی بازنشستگان از بیمه تکمیلی گفت: قرارداد بیمه تکمیلی توسط مرکز منعقد می شود. مبلغ پایه پیشنهادات شرکت بیمه بالاست و تمایل چندانی از سوی شرکت ها وجود ندارد. اتفاق بزرگی که در این زمینه افتاد این است که امسال قرارداد برای هر نفر 205 هزار تومان است که نیمی از آن را سازمان پرداخت می کند. مقرر شده پرداخت ها بر اساس فاکتور ارسالی و طبق تعرفه های دولتی انجام شود و قطعاً پوشش نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

وی با اعلام حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: بیمه جامع به ویژه بیمه خانواده ایرانیان یکی از اولویت های سازمان است که یکی از وظایف ما در اصل 29 قانون اساسی است. یکی دیگر از اولویت های سازمان بحث حمایت از تولید است که با حضور در سمینارها و شنیدن مشکلات تولیدکنندگان به صورت میدانی انجام می شود. امیدواریم به این دو هدف برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید