آیا اقدام عجیب باشگاه پرسپولیس مطابقت دارد؟!

آیا اقدام عجیب باشگاه پرسپولیس مطابقت دارد؟!

در پی جدایی بوژیدار رادوشوویچ از پرسپولیس و شکایت این دروازه بان از سرخ پوشان، کمیته وضعیت فیفا، پرسپولیس را موظف به پرداخت باقیمانده قرارداد این بازیکن کروات کرد. بر این اساس پرسپولیس باید 866 هزار یورو به او می پرداخت که شامل مبلغ قرارداد رادوسویچ تا سال 1402 بود.

حالا باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است که برای اعتراض به این حکم پرونده را به دادگاه CAS خواهد برد. اما واقعا شانس پرسپولیس در این مورد چقدر است؟

مدیران وقت باشگاه پرسپولیس با علم به اینکه رادوشوویچ به دلیل عدم دریافت به موقع مطالباتش حق فسخ قرارداد را دارد، از پرداخت به موقع دستمزد این بازیکن خودداری کردند و عملاً زمینه را برای فسخ قانونی او فراهم کردند. رای صادره بر اساس مفاد قرارداد بین طرفین (پرسپولیس و رادوشویچ).

از منظر حقوقی، پرونده رادوچک عملاً هیچ شانسی برای برنده شدن و کاهش جایگاه فیفا ندارد و احتمالا مدیران باشگاه این را می دانند، اما شاید انگیزه کسب وقت باعث شد تا این پرونده به دیوان عالی کشور کشیده شود. نکته مهم این است که طبق تصمیم فیفا در صورت تاخیر در پرداخت کامل درخواست رادو، پرسپولیس باید 5 درصد سود سالانه را به تصمیم نهایی (866 هزار یورو) اضافه کند. یعنی اگر پرونده به CAS برود و هر زمان که تا رای دادگاه عالی ورزش بگذرد در واقع به نفع رادوشویچ خواهد بود و ضرری برای پرسپولیس نخواهد داشت. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که پرسپولیس علاوه بر سود 5 درصدی باید هزینه دادرسی CAS را نیز بپردازد که با توجه به این موضوع، رفتن به CAS چیزی جز ضرر برای پرسپولیس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید