جشنواره‌های هنری و ادبی هویت می‌آفرینند/ ارزش‌های خارجی جایگزین با ارزش‌های ملی و مذهبی ما مطابقت نخواهد داشت


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855373

مشاور امور زنان و خانواده معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

زهرا عبده ای با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره های هنری و ادبی صرفا شعر و هنر نیست، گفت: در این جشنواره ها هویت سازی و فرهنگ و ادب منتقل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتارک از بجنورد، زهرا عبده ای مشاور بانوان و خانواده معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در دومین جشنواره ملی علم، فرهنگ و هنر پروین اعتصامی گفت: ما را بیاورید. فرصت ها و ایجاد فضاهایی که باید به برخی از آنها مانند فضای مجازی توجه مضاعف داشته باشیم.

وی ادامه داد: فضای مجازی در دوران ولیعهدی برای ما فرصتی بود اما سرعت روزافزون اطلاع رسانی باعث نفوذ فرهنگی بیگانه به جامعه ما شده است.

عبدالهدایی گفت: ما در فرهنگ غنی کشور گوهرهایی داریم که برخی از بسترهای مجازی آنها را از بین می برند و عملاً ارزش ها را جایگزین و دیکته می کنند، اما این ارزش ها نمی تواند با ارزش های ملی و دینی ما منطبق باشد.

وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ سنتی جریانی برای هویت سازی و هویت سازی ایجاد می کند، گفت: در حالی است که در دوران پسا اختصار شاهد تغییر و روند گذار هویت در زنان و دختران هستیم که به زنگ خطر تبدیل شده است. “

مشاور بانوان و خانواده معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما در تاریخ و فرهنگ کشورمان سنگ های قیمتی داریم که اگر توجه نکنیم قطعا آنها را از دست داده ایم.

وی با اشاره به اینکه پروین اعتصامی یکی از سنگ های قیمتی است که نباید فراموش شود، افزود: نگاه این شاعر به زن در روزگاری که زنان حضور اجتماعی نداشتند نگاهی ارزشی بود.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره های هنری و ادبی صرفا شعر و هنر نیست، بلکه فرهنگ سازی در دستور کار است و فرهنگ و ادب منتقل می شود و باید به این نکات توجه ویژه داشت. “

وی با تاکید بر اینکه پروین فقط یک نام نیست بلکه یک فرهنگ است، گفت: انتخاب نام پروین اعتصامی برای این جشنواره به این معناست که هویت ما باید در دستان خودمان شکل بگیرد، هویت ما از مفاخر دینی، علمی و هنری است. لاف خود را به دزدان بی خانمان و بیگانه نفروشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید