آیا خرید بیمه شخص ثالث با تخفیف برای همه رانندگان امکان پذیر است؟


ساعت: 20:50
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844298

بیمه شخص ثالث یکی از پرطرفدارترین بیمه نامه ها در صنعت بیمه است. در حال حاضر سهم زیادی از فروش انواع بیمه نامه متعلق به بیمه شخص ثالث است. البته شاید یکی از دلایل پذیرش این بیمه نامه اجباری بودن آن باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیا امکان خرید با تخفیف از بیمه شخص ثالث برای همه وجود دارد؟ بیمه شخص ثالث یکی از پرطرفدارترین بیمه نامه ها در صنعت بیمه است. در حال حاضر سهم زیادی از فروش انواع بیمه نامه متعلق به بیمه شخص ثالث است. البته شاید یکی از دلایل پذیرش این بیمه نامه اجباری بودن آن باشد.

پلیس راهنمایی و رانندگی برای اینکه بتواند نظم بیشتری داشته باشد در صورت مشاهده و استعلام خودرویی که بیمه نامه شخص ثالث ندارد اقدام جدی می کند و جریمه تاخیر در تمدید بیمه نامه را صادر می کند.

در این بین این سوال پیش می آید که نرخ بیمه شخص ثالث چقدر است و تخفیف قابل استفاده در این بیمه نامه چگونه محاسبه می شود؟ برای پاسخ به سوالات با ما تا انتهای متن همراه باشید.

چرا به این بیمه نامه شخص ثالث می گویند؟

قبل از توضیح علت نامگذاری بیمه نامه بهتر است بدانید که بیمه شخص ثالث یک بیمه نامه اجباری است و تمامی وسایل نقلیه زمینی برای تردد درون شهری و درون شهری باید این بیمه نامه را خریداری کنند.

در نظر داشته باشید که در صورت عدم ارائه بیمه به شخص ثالث با جریمه و توقیف خودرو مواجه خواهید شد. اصولاً هر راننده ای باید از صحت بیمه نامه خود مطمئن باشد تا در صورت بروز حادثه، راننده مسئولیتی در قبال عواقب سنگین غرامت نداشته باشد.

بیمه یک قرارداد دو طرفه است که با سقف خسارت شرکت بیمه تعیین می شود. همچنین بیمه گر موظف به جبران خسارات وارده با دریافت حق بیمه از بیمه گذار خواهد بود.

در بیمه شخص ثالث به نفر اول قرارداد بیمه گر نفر دوم بیمه گر و مصدوم حادثه شخص ثالث گفته می شود. از آنجایی که این بیمه نامه خسارت شخص ثالث را پوشش می دهد، دلیل نامگذاری بیمه شخص ثالث مشخص است.

چه عواملی باعث افزایش میزان تخفیف بیمه به اشخاص ثالث می شود؟

بر اساس قانون بیمه شخص ثالث، چنانچه بیمه گذار در طول مدت قرارداد بیمه از خسارت استفاده نکند، در هنگام تمدید بیمه نامه مشمول تخفیفات مختلفی می شود.

تخفیف برای عدم دریافت خسارت

تخفیف غیر جبرانی از نام آن مشخص است، زمانی استفاده می‌شود که بیمه‌گر از کوپن‌های آن استفاده نکرده و خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکرده باشد.

هنگام درخواست تمدید یا خرید بیمه نامه شخص ثالث، شرکت بیمه در صورت عدم دریافت غرامت تخفیفی را در نظر می گیرد که به تخفیف بیمه نامه سالانه 5 درصد اضافه می شود.

حداکثر تخفیف با توجه به سنوات بیمه خودرو

همانطور که گفته شد شرکت های بیمه برای تمدید بیمه نامه جدید، تخفیف عدم جبران خسارت را در نظر گرفته و این تخفیف را اعمال خواهند کرد. اما دقت کنید حداکثر تخفیف بیمه شخص ثالث تا 70 درصد است.

در واقع اگر سنوات خسارت افزایش یابد و به سقف تخفیفی که همان 70 درصد است برسد دیگر شرایطی برای افزودن تخفیف وجود ندارد.

به طور کلی، اگر پس از 10 سال همچنان واجد شرایط تخفیف بدون ادعا هستید، مازاد تخفیف بیمه شخص ثالث برابر با 70 درصد تخفیف برای سال های باقی مانده است.


image 1654588581 خبر خاکستری

صاحبان خودروهای مسن تر باید حق بیمه بیشتری بپردازند

قیمت و نرخ حق بیمه شخص ثالث را محاسبه کنید

هزینه بیمه شخص ثالث در سال 1401 به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل به شرح زیر است:

  • حق بیمه پایه اعلامی از سوی بیمه مرکزی (با اعلام میزان رژیم در ابتدای هر سال، حق بیمه پایه تعیین می شود.)
  • تخفیف عدم پرداخت خسارت بیمه به شخص ثالث (در صورت عدم دریافت خسارت توسط شرکت بیمه هر ساله درصدی تخفیف به بیمه نامه تعلق می گیرد.)
  • استفاده از خودرو (خودرو، آمبولانس، ماشین آتش نشانی)
  • جریمه تاخیر بیمه شخص ثالث (جریمه تمدید بیمه شخص ثالث به صورت روزانه و 365 روز می باشد)
  • میزان پوشش مالی بیمه (انتخاب سقف عمر و تعهدات برای پوشش مالی)
  • تخفیف شرکت های بیمه (تخفیف گروهی، تخفیف مناسب و ایام ویژه)

تأثیر تخفیف های شرکتی بر محاسبه نرخ بیمه

برخی از شرکت های بیمه تخفیف های معقولی را برای بیمه گذاران خود در نظر می گیرند تا در بازار رقابتی بیمه فعالیت کنند. این تخفیف ها در کنار سایر عوامل می تواند باعث تغییر در محاسبه تخفیف ها و قیمت بیمه نامه شود. علاوه بر تخفیف بدون غرامت، تخفیف های زیر ممکن است برای بیمه نامه در نظر گرفته شود:

  1. روزهای خوب
  2. گروه
  3. تعطیلات خاص
  4. خرید نقدی

در واقع شرکت های بیمه این تخفیف ها را برای تشویق بیمه گذاران به خرید بیمه نامه های با حق بیمه کمتر در نظر می گیرند.

روش های محاسبه تخفیف بیمه به اشخاص ثالث

برای اینکه بتوانید میزان تخفیف و قیمت اولیه بیمه نامه را محاسبه کنید باید یا کارشناس بیمه باشید یا بتوانید از روش های آنلاین محاسبه حق بیمه شخص ثالث استفاده کنید.

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات برای مشاغل مختلف، امکان ورود اطلاعات خودرو در سامانه های واسطه گری آنلاین بیمه و محاسبه حق بیمه و تخفیف تنها با چند کلیک امکان پذیر است.

بیمه دات کام یکی از سامانه های استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه است که در کمترین زمان ممکن بیمه نامه شما را درب منزل تحویل می دهد.

تاثیر انتخاب پوشش بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث برای پوشش خسارت دو نوع پوشش جانی و مالی را برای بیمه نامه در نظر گرفته است تا در صورت بروز حادثه ریسک جبران خطرات و خسارات به بیمه گر منتقل شود. این پوشش ها به شرح زیر است:

  • تلفات جانی شخص ثالث در تصادف و تصادف رانندگی که با توجه به میزان دیه در سال 1401 بالغ بر 800 میلیون تن در ماه های حرام بوده است.
  • خسارت مالی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه، حداقل خسارت مالی پرداخت شده در سال 1401 20 میلیون تن می باشد.
  • خسارت وارده به راننده یا سرنشینان راننده مسبب حادثه که طبق ماه عادی سال پرداخت می شود. البته در برخی از شرکت های بیمه این پوشش به صورت جداگانه به فروش می رسد.

انتخاب حداقل یا حداکثر بدهی مستقیماً بر میزان تخفیف و قیمت نرخ بیمه به اشخاص ثالث تأثیر می گذارد.

بنابراین بسیاری از افراد حاضر به خرید حداکثر سقف تعهدات برای پوشش مالی هستند که باعث افزایش نرخ حق بیمه می شود. البته توصیه می کنیم با در نظر گرفتن تخفیف های در نظر گرفته شده برای بیمه شخص ثالث، بالاترین سقف تعهدات شرکت بیمه را انتخاب کنید تا در صورت تصادف با خودروهای غیر متعارف (خودروهای لوکس) حداکثر خسارت را بپردازید.

چرا خرید بیمه شخص ثالث ضروری است؟


image 1654588598 خبر خاکستری

خرید بیمه شخص ثالث با تخفیف عالی

همانطور که در سایت بیمه دات کام آمده است، خرید بیمه شخص ثالث الزامی است و تمامی خودروها باید این بیمه نامه را خریداری کنند.

از طرفی برای رفع نگرانی هایی که در هنگام جبران هزینه حوادث به وجود می آید، خرید بیمه از شخص ثالث یکی از روش های منطقی است، زیرا خطرات و منافع آن را به بیمه گذار منتقل خواهید کرد.

با توجه به تخفیف هایی که برای تشویق رانندگان در نظر گرفته شده است، بهتر است نسبت به تمدید بیمه نامه خود اقدام کنید تا در صورت بروز حادثه بار سنگین غرامت از دوش راننده برداشته شود.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به اطلاع از نرخ حق بیمه و میزان تخفیف بیمه شخص ثالث در کمترین زمان ممکن هستید، کافی است برای ورود به سامانه به سامانه های خرید آنلاین بیمه مانند bimeh.com مراجعه کنید. چند ثانیه اطلاعات مربوط به بیمه و خودروی خود، مبلغ دقیق بیمه نامه محاسبه شده را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید