خرید بیمه شخص ثالث خودرو از کدام شرکت بهتر است؟

خرید بیمه شخص ثالث خودرو از کدام شرکت بهتر است؟

عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث

هزینه بیمه شخص ثالث در همه شرکت ها یکسان است یا تفاوت بسیار کمی دارد. بنابراین داوطلبان برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث به موارد دیگری نیز توجه داشته باشند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

رونق مالی شرکت بیمه

یکی از عوامل ضروری در انتخاب و خرید بهترین بیمه نامه شخص ثالث، توانایی مالی شرکت بیمه مورد نظر برای پرداخت خسارت در صورت وقوع حادثه است. توان مالی یک شرکت بیمه نشان می دهد که یک شرکت چقدر می تواند برای خسارت پرداخت کند. جدول زیر توان مالی شرکت های مختلف بیمه را نشان می دهد:

یک شرکت بیمه

سطح ثروت

نسبت ثروت

بیمه ایران

2

71

بیمه زوجین

1

120

بیمه معلم

2

77

بیمه البرز

1

122

بیمه ملی

1

194

بیمه سامان

1

115

سهم بازار

فاکتور سهم بازار نشان می دهد که کدام یک از شرکت های بیمه بیشترین مشتری را دارد. در واقع میزان رضایت مشتری از شرکت بیمه را می توان با معیار سهم بازار تعیین کرد. مجموع فروش بیمه نامه های صادر شده برای خودروهای مختلف نیز می تواند نشان دهنده سهم بازار بیمه شخص ثالث باشد.

تعداد شعبه

یکی دیگر از عوامل موثر در خرید بیمه شخص ثالث، تعداد شعب فعال شرکت بیمه مورد نظر می باشد. توجه به این نکته ضروری است که هر چه تعداد شعب شرکت بیمه کمتر باشد، روند پرداخت خسارت بیشتر خواهد بود. بنابراین برای خرید بیمه نامه خودرو باید به تعداد شعب فعال شرکت های بیمه توجه کرد. جدول زیر تعداد شعب برخی از شرکت های بیمه را نشان می دهد:

یک شرکت بیمه

تعداد شعبه

بیمه ایران

209

پارسی ها

66

بیمه معلم

60

بیمه البرز

56

بیمه جدید

59

بیمه پیمانکار

55

مبلغ تخفیف بیمه

در صورتی که راننده از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکند، شرکت های بیمه در هنگام تمدید اعتبار بیمه نامه تخفیف هایی را به وی گزارش می دهند. در بیشتر موارد، این تخفیف ها به صورت پلکانی اعمال می شود. توجه داشته باشید که نرخ تخفیف بیمه برای همه شرکت ها یکسان است.

بیمه با قیمت مناسب

یکی دیگر از عوامل موثر بر رتبه بندی بیمه و انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث، هزینه بیمه است. شرکت بیمه ای که قیمت پایین تری داشته باشد و خدمات خوبی هم ارائه کند در جذب مشتری تاثیر زیادی خواهد داشت. در حال حاضر نرخ بیمه شخص ثالث در تمام شرکت های مختلف یکسان است و تنها تفاوت آن در نرخ بدهی مالی بالاتر است. خرید بیمه رازی و سایر بیمه ها از طریق سامانه بیمه بازار امکان پذیر است.

رضایت مشتری

سادگی و سهولت صدور بیمه نامه و تبلیغات مناسب شرکت بیمه مورد نظر می تواند در جلب رضایت مشتریان موثر باشد. از دیگر عوامل مهم برای رضایت مشتری می توان به سطح دانش کارکنان و همچنین پرداخت مطالبات، رسیدگی به شکایات مشتریان، پاسخگویی و … اشاره کرد. جدول زیر برخی از معیارهای رضایت مشتری در شرکت های مختلف بیمه را مورد بحث قرار می دهد:

یک شرکت بیمه

سادگی و سهولت پرداخت خسارت

رسیدگی به شکایات

رضایت از میزان خسارت دریافتی

ایران

2

1

2

آسیا

1

3

3

البرز

15

15

19

یک راز

6

13

5

سینا

8

11

9

جبران خسارت

پرداخت خسارت پس از حوادث یکی از مهم ترین عوامل در خرید بیمه نامه شخص ثالث می باشد. بنابراین لازم است بیمه گذاران بیمه خودرو خود را از شرکتی دریافت کنند که خسارت را به موقع پرداخت می کند و شعبه کافی برای پرداخت آن دارد. برخی از شرکت های بیمه از سامانه پرداخت خسارت موبایلی برای رفع مشکلات مربوط به کمبود شعب یا عدم دسترسی به آنها استفاده می کنند که توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کند.

نرخ شکایت پایین

پایین بودن میزان شکایات یک شرکت بیمه نشان دهنده رضایت مشتری از شرکت بیمه مورد نظر است. بنابراین یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بیمه شخص ثالث توجه به این فاکتور است.

مقایسه و خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث از بیمه بازار

انتخاب شرکت مناسب برای خرید بیمه شخص ثالث با وجود شرایط و عوامل مختلف می تواند فرآیندی پیچیده به نظر برسد. اما با اطلاعات کافی کار دشواری نخواهد بود. هدف ما در بیمه بازار افزایش آگاهی شما داوطلبان عزیز در زمینه بیمه و ارائه بهترین خدمات در این زمینه است.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سامانه بیمه بازار خود را از شرایط مختلف بیمه مطلع کنید و بیمه نامه های شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید و در نهایت بهترین شرکت را انتخاب کنید. همین حالا به سایت بازار بازار مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات خودروی خود، قیمت ها و شرایط شرکت های بیمه مختلف از جمله بیمه آسیا، پارسیان، معلم و غیره را مشاهده و مقایسه کنید. در یک شات

دیدگاهتان را بنویسید