آیا سامان کودوس مشکل دفاع راست در تیم ملی ایران را حل می کند؟

آیا سامان کودوس مشکل دفاع راست در تیم ملی ایران را حل می کند؟

یکی از مواضع مورد بحث در تیم ملی فوتبال ایران دفاع مناسب این تیم است که در گذشته با حضور بازیکنان بزرگی چون ابراهیم آشتیانی، منصور پورحیدری، جواد زرینچه، نعیم سعدوی، مهدی مهدوی کیا، حسین کعبی و در سال های اخیر با حضور هسرو حیدری، رامین رضایان و وریا گفوری از نقاط قوت این تیم بود اما در سال های اخیر موضوع بحث و انتقاد قرار گرفته است.

صادق محرمی مدافع راست جوان دیناموزاگرب از زمان روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ به مرد اول این تیم تبدیل شده و اسکوچیچ علیرغم همه انتقادها از عملکرد محرمی در حضور بازیکنانی مانند اسماعیلی فر، تیکداری و سیامک نعمتی خودنمایی کرده است. مهدی شیری.

در این شرایط که صادق محرمی مدت ها در تیم باشگاهی خود نیمکت نشین بود، سامان کودوس در پست جدید خود در تیم برنتفورد امیدها را برای تقویت این پست افزایش داد.

هافبک ایرانی برنتفورد که در این فصل چندین بازی برای تیمش انجام داده است، در روزهای گذشته در ترکیب تیم مقابل تاتنهام حضور داشته و از قضا در مقابل شان هیونگ مین، هافبک کره ای تاتنهام هاتسپر که در دیدار با ایران و جنوب برگزار شد، درخشید. کره راست تیم ملی را تبدیل به اتوبان کرده بود.

کودوس برای اولین بار در این مسابقه به عنوان هافبک دفاع راست بازی کرد و همه راه ها را برای نفوذ سون هیونگ مین به دروازه تیمش بست و همچنین توماس فرانک را تحسین کرد.

این عملکرد کودوس به عنوان بازیکنی که در پست دفاع راست بازی می کرد، روی موقعیت صادق محرمی در تیم ملی متمرکز بود و شاید کودوس که نتوانست موقعیت ثابتی در خط هافبک تیم ملی به دست آورد، در پست مناسب کار کند. در دفاع . گرفت و با قدرت هجومی خود وزن بیشتری به این پست در تیم ملی داد.

البته تصمیم نهایی در این مورد بر عهده دراگان اسکوچیچ است که بارها گفته است که به یک دفاع راست کلاسیک نیاز دارد که بیشتر به دفاع متعهد باشد تا اینکه بخواهد حمله کند و پشتش را در برابر حملات خالی کند.

دیدگاهتان را بنویسید