ائتلاف سعودی یک نفتکش یمنی را ربود

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798247

پایگاه خبری المسیره گزارش داد ائتلاف سعودی یک نفتکش یمنی را با محموله نفت کوره ربوده و به سواحل خود منتقل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شرکت ملی نفت یمن (وابسته به دولت صنعا) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ائتلاف سعودی- آمریکایی یک نفتکش حامل بیش از 24 هزار تن نفت کوره را ربوده است.

به گزارش وب سایت المسیره، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد این نفتکش به نام SPLENDOR SAPPHIRE متعلق به بخش خصوصی بوده و پس از ربوده شدن به سواحل منطقه جیزان منتقل شده است.

شرکت ملی نفت یمن همچنین اعلام کرد ائتلاف سعودی تاکنون پنج نفتکش را ربوده و از پهلوگیری آنها در سواحل یمن جلوگیری کرده است. نفتکش هایی که همگی قبل از ورود به آب های یمن توسط سازمان ملل بازرسی و مجوز دریافت کردند.

محموله این تانکرها برای بقای میلیون ها نفر ضروری است، بیمارستان ها و مراکز درمانی برای تولید برق و کامیون ها برای حمل غذا به این سوخت نیاز دارند.

این ربوده شدن دو روز پس از آن صورت می گیرد که یک کشتی جنگی ائتلاف سعودی در سواحل دریای سرخ توسط ارتش نجات ملی یمن دستگیر شد. تصاویر کشتی حامل خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی نیز در رسانه ها منتشر شد، هرچند دولت ریاض در ابتدا مدعی شد کشتی که توسط یمنی ها توقیف شده بود حامل مواد مخدر است.

محاصره همه جانبه دریایی، هوایی و زمینی یمن از زمان آغاز تهاجم نظامی در دستور کار ائتلاف سعودی قرار گرفته است و میلیون ها نفر به دلیل محاصره شدید همچنان در فقر شدید غذایی به سر می برند و بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی به سختی در حال ارائه خدمات هستند. موتورهای الکتریکی فعال هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید