یک مقام یمنی نسبت به عملیات دردناک تر علیه ائتلاف سعودی هشدار داد

ساعت: 03:27
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786228

وزیر اطلاعات یمن گفت: اگر تجاوز به یمن و محاصره آن متوقف نشود، عملیات بسیار شدیدتر و دردناک تری را علیه متجاوزان انجام خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ضیفله شامی روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گفت: مردم یمن از جنایات ائتلاف سعودی و محاصره ناعادلانه تحمیل شده هفت ساله دست بر نمی دارند.

وزیر اطلاع رسانی یمن با اشاره به عملیات اخیر پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در عمق خاک عربستان گفت: عملیات موازنه خسارات سنگینی به عربستان وارد کرده است.

وی ادامه داد: عملیات توازن بازگشت پیامی به کشورهای متجاوز و در راس آنها آمریکاست که یمن دارای سلاح های بازدارنده راهبردی است.

شامی افزود: این عملیات در چارچوب حق پاسخ قانونی مندرج در قوانین ملی و معاهدات بین‌المللی علیه تجاوزات مستمر آمریکا و عربستان سعودی و محاصره یمن انجام شد.

سرتیپ یحیی السری، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که این نیروها با استفاده از پهپادهای صمد 3 و قاصف 2 کی به وحشیگری فزاینده نیروهای ائتلاف در هشتمین عملیات موازنه بازدارندگی پاسخ می دهند. مراکز و پایگاه های حساس در شهرهای ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران هدف حمله عربستان سعودی قرار گرفت.

در آوریل 1994، عربستان سعودی در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور غربی و عربی به بهانه بازگرداندن عبد رئیس جمهور مخلوع فراری، تهاجم گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی، با کمک آمریکا آغاز کرد. . المنصور هادی در قدرت است.

این تجاوز تاکنون هزاران یمنی را کشته است و به گفته سازمان ملل، قحطی این کشور به بزرگترین فاجعه انسانی جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید