ائتلاف سعودی گروهی از ماهیگیران یمنی را ربود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع میدانی اعلام کردند که نیروی دریایی متعلق به ائتلاف متجاوز عربستان سعودی و امارات گروهی از ماهیگیران یمنی را ربوده است.

منابع به شبکه خبری المسیره گفتند که ناوگان ائتلاف متجاوز ماهیگیران را در نزدیکی جزایر زهار و هنیش ربوده است.

منابع گفتند که اسامی هشت ماهیگیر ربوده شده مشخص است، اما گفتند که به جمع آوری اطلاعات درباره سایر ربوده شدگان ادامه خواهند داد.

در همین راستا اخیراً جنبش انصارالله یمن از تشدید تنش های آمریکا در دریای سرخ و همزمان با اجرای آتش بس سازمان ملل در این کشور انتقاد کرده است.

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی این جنبش گفت: تحرکات آمریکا در دریای سرخ، در سایه آتش انسانی و نظامی در یمن، با ادعای واشنگتن برای حمایت از آتش در تناقض است. زیرا این جنبش ها به دنبال تقویت وضعیت جنگ و محاصره علیه یمن هستند.

در ماه آوریل، نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که تیم های جدیدی از نیروها را برای انجام تمرین ها و تمرین های نظامی در دریای سرخ تشکیل داده است.

برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه در گفتگو با خبرنگاران از تشکیل تیم های جدید خبر داد و گفت: آمریکا شاهد پیوستن ناو یو اس اس مونت ویتنی به ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه خواهد بود. این کشتی قبلاً متعلق به ناوگان ششم واشنگتن در آفریقا و اروپا بود.

در اوایل آوریل، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، هانس گراندبرگ، آتش بس و آتش بس در این کشور را اعلام کرد. آتش نشانی که شامل کلیه عملیات هوایی، زمینی و دریایی می شود [چه در داخل یمن و چه در مرزهای خارجی آن] بله، اما ائتلاف سعودی همچنان آن را نقض می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید