اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی/ به یاد علی اصغر; من با رباب همدردی می کنم


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888035

نوزادان حسینی امروز در نقاط مختلف ایران اسلامی یاد و خاطره مظلومیت شهید شش ماهه دشت کربلا را که همان رباب نوایی یا علی اصغر (ع) است را گرامی داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ من گزارش میدم کردی، صدای گریه مادر در رثای علی اصغر طنین انداز خانه سالمندان کربلا در آیین شیرخوارگان حسینی و همزمان با اولین جمعه ماه محرم، نماز و مناجات مذهبی مملو از حضور کودکان و نوزادان سربند می شود. «یا علی اصغر» و «یا حسین (علیه السلام)».

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز جمعه در همایش کودکان حسینی در سنندج اظهار کرد: حضرت علی اصغر فرزندی بود که دشمنان اسلام به او رحم نکردند.

وی با اشاره به درسی که همسر سیدالشهداء در کربلا به علمای زن و مرد داد، ویژگی های یک زن مسلمان را برشمرد و افزود: ایمان به خدا و عمل صالح، اطاعت از خدا و همیشه به یاد خدا و فراموش نکردن خدا. برخی از آنها هستند.

حجت الاسلام پور ذهبی به عفاف و عفت، صاف كردن دل و عدم توجه به حرام را از دیگر ویژگی های زن مسلمان دانست و افزود: زن مسلمان باید تقوا داشته باشد، از خدا بترسد و در برابر او پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه راستگویی و صداقت از دیگر ویژگی هاست، ادامه داد: زن مسلمان باید محجبه و حجاب مناسب داشته باشد و چشمان پاکیزه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر پرهیز زنان از خودنمایی گفت: پوشش زن شاید مناسب باشد اما وقتی راه می رود، نگاه می کند و حرف می زند خودش را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید