حضرت علی اصغر به مناسبت عاشورا نماد مظلومیت است/ ترویج بصیرت عاشورایی از مهمترین اهداف همایش شیرخوارگان حسینی است.


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1887987

حجت الاسلام محمود احمدی گفت: روز هفتم محرم متعلق به حضرت علی اصغر فرزند مظلوم امام حسین (ع) است که با لب تشنه به شهادت رسید و شهادتش به عنوان سند مظلومیت ابوی در تاریخ ثبت شد. عبدالله الحسین (ع).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمود احمدی کارشناس مذهبی در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: یکی از مصیبت های بزرگ و غم انگیز کربلا شهادت فرزند کوچک امام حسین (ع) است که در روز عاشورا توسط دشمن سفاک به شهادت رسید.



وی شهادت حضرت علی اصغر(ع) را دلیل بر مظلومیت امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: این کودک شش ماهه در قیام امام حسین(ع) نقشی نداشت. از نظر سن کم، اما از نظر روحی و روانی در این قیام نقش بسزایی داشت و با شهادت او همه دنیا فهمیدند که دشمن بسیار پست است و حتی به یک نوزاد هم رحم نکرد.


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: هدف سیدالشهدا(ع) از آوردن فرزندش به میدان جنگ و طلب آب برای او بیداری امت اسلامی بود و در واقع امام با این حرکت می خواستند یزیدیان را ظالم نشان دهند. مردم ظالم و سنگدل به یک نوزاد هم رحم نکردند.


وی تصریح کرد: رسالت همایش فرزندان حسینی گسترش فرهنگ امتیاز و مظلومیت امام حسین علیه السلام به یزیدیان است.


وی بیان کرد: امروز می توان نمونه بیانات امام خمینی (ره) را که فرمودند سربازان ما در گهواره هستند در همایش شیرخوارگان حسینی مشاهده می کنیم چرا که این نوزادان کوچک با حضور در چنین مراسمی توسط مکتب اهل بیت بیمه شده و تربیت می شوند. همایش ها و امام حسین (ع) خواهند بود و سربازان شجاع نهضت حضرت ولی عصر (عج) خواهند بود.


احمدی با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) را باب الخوایج می نامیدند، اظهار داشت: این طفل با وجود اینکه نوزاد بود، نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردار است و یکی از دعاهایی که بسیاری از حاجات را برآورده می کند، ندای حضرت علی است. اصغر (ع).


وی معرفی سرداران مظلوم شهیدان امام حسین (ع) و علی اصغر (ع) را از اهداف اصلی همایش شیرخوارگان حسینی برشمرد.


حجت اسلام احمدی گفت: شهادت علی اصغر(ع) در تاریخ تاثیر بسزایی داشت و امروز می بینیم که همایش حسینی جوان محدود به ایران و کشورهای اسلامی نیست بلکه در قلب اروپا نیز شاهد برگزاری چنین مراسمی هستیم. که نشانه ظلم و خون است باز هم این نوزاد است که در جهان پخش شده است.


وی کشتار کودکان بی گناه در یمن، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی توسط استکبار و رژیم صهیونیستی را بخشی دیگر از جنایات ایزدیان آن زمان می داند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید