مراسم شیرخوارگان حسینی در 7500 نقطه کشور برگزار شد/ مادران فرزندان خود را تقدیم علی اصغر(ع) کردند.


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1887979

مراسم شیرخوارگان حسینی امروز جمعه 23 مرداد ماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم مانند هر سال در 7500 نقطه از کشور و 45 کشور جهان برگزار شد و مادران فرزندان خود نذورات خود را نثار کردند. حضرت علی اصغر (ع) .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به رسم هر سال در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و در نقاط مختلف جهان مانند هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان سعودی، ترکیه، افغانستان و … برگزار می شد. وقت گذاشتند.


پرورش نوزادان از سال 2003

این همایش از سال 1382 در تهران آغاز به کار کرد و به تدریج به شهرهای دیگر نیز گسترش یافت. مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای اجرای این مراسم تشکیل شد. از سال 1390 این همایش به بسیاری از روستاها، شهرهای ایران و سایر کشورها گسترش یافت. مادران و نوزادان در این همایش شرکت می کنند و فرزندان خود را به علی اصغر امام حسین (ع) تقدیم می کنند.


آتلیه دوخت لباس نوزاد

برای اجرای این مراسم، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) هر ساله برای این مراسم کارگاه خیاطی راه اندازی می کند و مادران حضور می یابند و لباس می دوزند تا برای این مراسم به سراسر جهان ارسال شود. در آستانه بیستمین سالگرد همایش جهانی نوزاد حسینی، کارگاه آموزشی تهیه لباس نوزاد برای ارسال لباس به 45 کشور میزبان این مراسم در اولین جمعه ماه محرم برگزار شد.


من فرزندم را محکوم به قیام امام زمان می کنم

به گفته داود منافی پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (علیه السلام)، هدف از برگزاری این همایش، رساندن این پیام است: «بای زناب، آیا تو مقصر هستی؟» با ارائه ظلم و ستم به جهانیان. حضرت علی اصغر ما به همه می گوییم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود نه حکومت. برای این مراسم نذری تدارک دیده شده که هر ساله توسط مادران قرائت می شود و در متن این نذر آمده است: «ای صاحب الزمان (عج) به فرزندم نذر می کنم که تو را در قیامت یاری کنم تا بتوانی. ای مسیح حسین یا علی اصغر ادراک، آن را برای ظاهر نزدیکت انتخاب و حفظ کن.»


برگزاری مراسم در 7500 نقطه ایران

امروز جمعه ۲۳ مردادماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم است که پس از گذشت دو سال از محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در این مراسم، مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور با حضور مادران و شیرخواران برگزار شد. در تهران مراسم مرکزی نوزاد حسینی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام مسعود عالی به ایراد سخنرانی و میثم مطیعی به مدیحه سرایی پرداخت.


سندی بر مظلومیت و حقانیت امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا

حجت الاسلام مسعود در این مراسم به ایراد سخنرانی مذهبی پرداخت و گفت: حضرت علی اصغر(ع) در روز عاشورا مظهر حقانیت شهداست، با وجود ایشان هیچکس در دنیا نمی تواند بگوید یزیدیان بودند. درست در مورد عاشورا چون می گویند چرا به نوزاد شش ماهه رحم نکردند؟

وی ادامه داد: در حسینیه اعظم لندن قمه می گذارند چون توهین و نابودی شیعیان است و شیعیان انگلیسی به راحتی قمه می زنند اما مراسم نوزادان حسینی حرام است زیرا این مراسم سند اصالت امام حسین (ع) است. امام رضا (ع)

همه ساله در اولین جمعه ماه محرم به یاد سرباز کوچک میدان کربلا، همایش نوزاد حسینی برگزار می شود تا مادران و نوزادان برای طفل شش ماهه امام حسین لالایی بخوانند و نقاشی بکشند. تصویری دوباره از صحنه کربلا.

امروز در چهاردهمین روز از مردادماه همزمان با سراسر کشور مادران مشهدی با خواندن لالایی برای شهید نوجوان دشت کربلا یاد و خاطره دردناک شهید علی اصغر(ع) را گرامی داشتند.

در این مراسم که در رواق امام خمینی(ره) و به نام اجتماع فرزندان عاشورایی ایران برگزار شد، مداحان و مداحان اهل بیت علیهم السلام مرثیه هایی را در رثای طفل شیرخواره سیدالشهدا(ع) خواندند. به عنوان.) .

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد و مادران به همراه نوزادان خود برای مصائب سیدالشهدا اشک ماتم ریختند.

در این مراسم حجت الاسلام ضیایی، عباس حیدرزاده و سیدعلی حسینی نژاد به مرثیه خوانی پرداختند.

در مسجد مقدس جمکران مراسم شیرخوارگان حسینی با سخنرانی خجت الاسلام تراشیون پس از قرائت دعای ندبه برگزار شد. منتظران ظهور که برای قرائت دعای ندبه در محفل صبح روز جمعه شرکت کرده بودند، مادران و نوزادان را در عزاداری و عزاداری طفل شش ماهه امام حسین (ع) همراهی کردند.

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال مصادف با هفتمین روز از ماه محرم بود و هیئت های حسینی در شام و هفتمین روز از ماه محرم به عزاداری حضرت علی اصغر(ع) پرداختند.


مداحی آهنگران در مراسم شیرخوارگان حسینی در اهواز

مراسم شیرخوارگان حسینی در 28 شهر و دو نقطه مرکزی دزفول و بندر امام در خوزستان برگزار شد. این مراسم به زبان فارسی و عربی برگزار شد. با احتساب مراسم مناطق عرب زبان، این مراسم در 50 نقطه استان برگزار شد.

مراسم مرکزی اهواز در مسجد امام خمینی (ره) مهدیه اهواز با حضور مادران و نوزادان برگزار شد، حجت الاسلام امین میرعلایی به ایراد سخنرانی و صدیق آهنگران به مدیحه سرایی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید