اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه شازند را به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، هنداب و کمیجان دوشنبه شب در مجلس در دیدار با کارکنان بسیج کارکنان دانشگاه های اراک بابیان اینکه صنعت مهم ترین موضوع در اراک است، اظهار داشت: در حال حاضر صنعت و صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما در استان مرکزی 3 هزار واحد صنعتی داریم، باید چند برند صنعتی را گسترش دهند، اما باید دامنه تقاضا را گسترش دهند.

کریمی ادامه داد: 80 تا 85 درصد صنایع کوچک و متوسط ​​هستند. بنابراین باید همه مسائل به ویژه صنایع، نفت، نیرو، راه آهن و خوشه های فلزی در نظر گرفته شود.

وی افزود: اجرای سیاست های مشترک اصل 44 قانون اساسی توسط مجلس گامی رو به جلو بود البته این قانون نواقصی هم داشت که سعی کردیم اصلاح کنیم.

یکی از اعضای کمیسیون شعب مجلس گفت: صلاحیت سهامدار و مالک یکی از چالش های اصلی صنعت استان است. توجه به صلاحیت خریدار سهم می تواند خصوصی سازی موفق را رقم بزند که نمونه آن را در شرکت واگن پارس می بینیم، بنابراین اکنون کار در این شرکت رو به جلو است.

کریمی با اشاره به خصوصی سازی نامناسب هپکو گفت: علیرغم توانمندی هپکو در تولید نیازهای داخلی همچنان با واردات مواجه هستیم به طوری که برخی از نقاط کشور به گورستان واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی تبدیل شده است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به حضور طیف‌ها و سلایق مختلف سیاسی در مجلس گفت: در انتخابات به حساب بیاورید.

کریمی در پاسخ به سوالات متعدد دانشجویان مبنی بر لزوم عدم مداخله نمایندگان استان در انتصابات مدیران، دخالت در انتصابات را غیرقانونی خواند و گفت: مشاوران نباید تبدیل به فشار و دخالت و منکر اختیارات مدیران و مدیران شوند. بهترین راه برای مقابله با مداخله، شفافیت است، بنابراین اگر کسی مداخله کند، مسئولان و رسانه ها شفاف خواهند بود.

وی افزود: بسیاری از مسائلی که مردم و دانشجویان از نماینده خواسته اند خارج از اختیارات نماینده است اما گاهی نماینده به دلیل عدم پیگیری و پاسخگویی مجری مجبور به دخالت می شود.

کریمی تاکید کرد: مدیر سالم دلیلی برای باج دادن به نماینده ندارد. از یک سو فشار نماینده بر مدیران و ارتباط مردم با نمایندگان برای مدیر شدن باعث چرخه ناسالم دادن و گرفتن می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس در پاسخ به سوالات متعددی درباره آلودگی هوای اراک نیز گفت: قیمت نفت کوره و گازوئیل چندین برابر گاز است و سوزاندن آن به ضرر دولت است اما به دلیل کمبود گاز. در زمستان چاره ای نیست

کریمی در خصوص راهکارهای رفع مشکل آلایندگی نیروگاه و پالایشگاه گفت: اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه شازند را به رئیس جمهور پیشنهاد داده ایم و به این ترتیب 1500 مگاوات برق بیشتر بدون آلودگی و فیلتراسیون خواهیم داشت. همچنین در حال پیگیری سوخت رسانی به پالایشگاه هستیم.

این نماینده مجلس با انتقاد از جانمایی نادرست بیمارستان ولی عصر(عج) تاکید کرد: در زمان مدیریت شهرداری اراک به مسئولان منطقه و علوم پزشکی گفتم که این مکان برای ساخت بیمارستانی با این مشخصات مناسب نیست.

کریمی در خصوص طرح شفافیت نمایندگان گفت: من از ابتدا موافق شفافیت رای بودم اما شفافیت زمانی حاصل می شود که نظام رسمی مجلس اعلام کند و نه نماینده تصویر رای خود را در مجلس اعلام کند. رسانه.”

در این جلسه خانم ها محمدی، حاجی، صفری، حسینی و آقایان قاسملویان، زهدی، میکانی، میرحسینی، سیفی، کمانکش، سعادت، طلایی نژاد و متولی دانشگاه اراک، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، صنعتی، فرهنگیان، پیام نور و کانون بانوان و خانواده بسیج دانشجویی استان به بیان دیدگاه ها و مطالبات جامعه دانشجویی اراک در زمینه های مختلف پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید