احتمال بازگشت مهدی قائدی به استقلال چقدر است؟!

احتمال بازگشت مهدی قائدی به استقلال چقدر است؟!

مهدی گائدی مهاجم جوان تیم فوتبال استقلال با هزاران امید و آرزو عازم امارات شد و به تیم الاهلی پیوست تا در آینده به تیم های بزرگ اروپایی بپیوندد و استقلال در ازای پرداخت بدهی استراماچونی به او. فروش مهدی به این ترتیب یکی از بزرگترین پرونده های مالی آبی ها پایان خوبی خواهد داشت. با این حال نه قائدی تاکنون به آرزویش رسیده و نه پول فروش این بازیکن تا به امروز به دست استراماچونی رسیده است. در روزهای اخیر اخبار زیادی پیرامون مسائل حاشیه ای، زندگی شخصی و مسائل فنی و فوتبالی مربوط به این بازیکن و احتمال بازگشت او به استقلال منتشر شده است که در متن زیر به آن می پردازیم.

دستگیری باشو چقدر دقیق بود؟

در روزهای پایانی سال گذشته شایعه دستگیری مهدی قائدی و همسرش در تهران در فضای مجازی و چندین کانال تلگرامی منتشر شد که با واکنش قائدی همراه شد و او به وضوح در اینستاگرام نشان داد که چنین شایعاتی صحت ندارد، بنابراین وی دستگیر شد.او از خود و همسرش در تهران دست کشید. در واقع قائدی با پخش زنده این خبر از امارات نشان داده که نه در ایران است و نه دستگیر شده است، شایان ذکر است که این بازیکن برای تقویت این شایعات و شایعات به اردوی تیم ملی دعوت نشده است. البته بعدا مشخص شد که این بازیکن در یک پارتی شبانه در تهران دستگیر شده و به احتمال زیاد به همین دلیل این بازیکن برای دو دیدار مقابل کره جنوبی و لبنان از سوی سرمربی تیم ملی به آخرین اردوی تیم ملی دعوت نشده است. گفتنی است در چند روز اخیر اخبار حاشیه ای دیگری مبنی بر درگیری یک لژیونر فوتبال ایرانی در خارج از کشور منتشر شده است که طبق پیگیری های خبرنگار فرهیختگان هیچ ربطی به کایدی نداشته و هیچ ردی از این مهاجم سابق وجود ندارد. از استقلال دیده شود.

درخشش آسیا سرنوشت مهدی را رقم می زند

عملکرد ناامید کننده قائدی در الاهلی امارات را تنها می توان به آمار این بازیکن بسنده کرد. جایی که این مهاجم کوچولو در 18 بازی برای الاهلی شباب تنها 961 دقیقه تیمش را همراهی کرد و تنها 4 گل و 3 پاس گل به ثمر رساند، در حالی که تنها در نیمی از دیدارهای الاهلی حضور داشت و در برخی دیدارها نیز تیمش را برای وقت گذاشتن همراهی کرد. انجام دادن.
در هر صورت این بازیکن تا اینجای کار در لیگ برتر امارات عملکرد ضعیف و نگران کننده ای از خود به جای گذاشته تا جایی که سرنوشت روزهای درخشانی که پیش رو دارد در مه فرو رفته است.
همه اینها در حالی رخ می دهد که نزدیکان قائدی از ادامه همکاری ستاره بوشهری با تیم امارات به رقابت های شباب الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا خبر می دهند و در صورت درخشش قائدی در این رقابت ها معادلات احتمالی وجود دارد. برای او احتمالا تغییر خواهد کرد.

دستگیری ستاره تیم ملی چقدر دقیق بود؟ / احتمال بازگشت مهاجم جنجالی به استقلال نزدیک به صفر است!

برخی شایعات حاکی از آن بود که سران شباب الاهلی قصد فروش گائدی را دارند. قرارداد نورالهی در تابستان امسال به پایان می رسد اما قائدی قراردادی 5 ساله با این تیم دارد. در واقع مهاجم سابق استقلال با قراردادی 5 ساله با قراردادی 3 ساله به الاهلی پیوست اما خبر جالبی از او به گوش نمی رسد. بر همین اساس کادرفنی باشگاه الاهلی امارات تصمیم متفاوتی در خصوص دو بازیکن ایرانی خود گرفتند. العمارتیه درباره آینده این بازیکن نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که کادرفنی شباب الاهلی با احمد نوراللهی برای تمدید قرارداد این بازیکن به توافق رسیده است، اما با توجه به حکم شباب الاهلی، سران باشگاه خواهان فروش این بازیکن جوان هستند. دو لژیونر ایرانی »

با این حال همانطور که نوشتیم همه چیز به ستاره سابق استقلالی ها در لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد و اگر گائدی بتواند ناجی تیمش در این رقابت ها باشد، مطمئنا مسیر هدایت برای او تغییر خواهد کرد. شباب الاهلی که شب گذشته دومین دیدار خود را مقابل فولاد انجام داد، مقابل آخال ترکمنستان به تساوی یک بر یک دست یافت که در یک نیمه گائدی تیمش را همراهی کرد.

احتمال اینکه قائدی دوباره استقلالی شود چقدر است؟

در این سال ها بسیاری از ستاره های فوتبال اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس به فوتبال ایران بازگشته اند و این امید زیادی را در دل استقلالی ها ایجاد کرده است که مهدی قائدی راه بازیکنانی مانند طارمی، ترابی یا رضاییان را در مقابل پرسپولیس دنبال کند و این بازیکن در فوتبال ایران باید دوباره استقلالی شود و روزهای خوب گذشته را با پیراهن آبی تکرار کند. یعنی حدود 7 ماه دیگر مسابقات جام جهانی آغاز می شود و نتیجه استقلال این است که مهدی شانس زیادی برای بازگشت به لیگ ایران دارد تا در چشمان تیم ملی باشد.

با توجه به وضعیت قرارداد قائدی با الاهلی، شانس بازگشت قائدی به استقلال تقریباً صفر به نظر می رسد. با توجه به اینکه 4 سال از قرارداد قائدی با تیم اماراتی باقی مانده است، اگر شباب الاهلی قصد فروش او را داشته باشد، با توجه به میزان زیاد رضایت نامه این بازیکن، به نظر می رسد باشگاه استقلال نتواند این کار را انجام دهد. مشکل بوجود می آید و دوباره مهاجم نقش فرعی قبلی خود را بر عهده می گیرد.
همه اینها در حالی است که برخی اخبار در ماه های اخیر حاکی از آن است که برخی از تیم های اروپایی اقدام به خرید این بازیکن کرده و پیشنهاداتی نیز ارائه کرده اند که بر این اساس رسانه های اماراتی مدعی هستند باشگاه سلتیک اسکاتلند سومین پیشنهاد خود را برای جذب مهدی ارائه کرده است. به باشگاه الاهلی امارات فرستاده شد. میرکاتو امارات در فوریه نوشت: «سلتیک اسکاتلند پیشنهاد جدیدی ۴.۵ میلیون یورویی برای جذب مهدی گائدی، ستاره ایرانی شباب الاهلی ارائه کرده است. باشگاه اسکاتلندی آماده پرداخت 17 میلیون درهم امارات شباب الاهلی برای انتقال القاعده به لیگ این کشور است.

منبع: دانشمندان

دیدگاهتان را بنویسید