اخبار جنجالی از برانکو ایوانکوویچ

اخبار جنجالی از برانکو ایوانکوویچ

حسین فرکی یکی از مربیان با اخلاق فوتبال ایران است که سابقه حضور در تیم ملی و تیم های فولاد، سپاهان و … را دارد. او معتقد است در شرایط کنونی اسکوچیچ نباید از تیم ملی کنار گذاشته شود و این مربی باید در جام جهانی 2022 قطر نیمکت نشین ایران باشد که گفت وگویی با او داشتیم که در ادامه می خوانید:

شرایط تیم ملی برای جام جهانی را چطور می بینید؟

متاسفانه فوتبال ما حال و هوای خوبی ندارد. دوره ها و بحث هایی که در ریاست جمهوری اتفاق افتاد نشانه بدی است، باید کاری کرد که روحیه ملی تضعیف نشود. در حال حاضر فدراسیون نداریم، مسابقات قهرمانی شروع شده، باید منتظر ماند و دید با تیم ملی چه اتفاقی می افتد اما نباید ناامید شد.

آیا با شرایط فعلی برای ماندن اسکوچیچ موافق هستید؟

بله من از اول موافق بودم. اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و در مرحله مقدماتی نتایج قابل قبولی کسب کرد. فکر می کنم نباید به حیثیت اسکوچیچ خدشه ای وارد می شد اما دلیل اصلی مشکلات عدم مدیریت است.

آیا اسکوچیچ با اختلاف نظر بین بازیکنان می تواند مربی معتبری باشد؟

بدیهی است که آنها می خواستند کی روش سرمربی تیم ملی شود و تصمیم گرفتند اسکوچیچ را حفظ کنند، کمک به اسکوچیچ یعنی کمک به تیم ملی و این حمایت باعث می شود که او کارش را به خوبی انجام دهد. اگر به او کمک کنند ممکن است تا حدودی موفق شود.

در شرایط فعلی به نظر شما بهترین گزینه برای اتحادیه فوتبال کیست؟

به نظر من یکی از بهترین ها دکتر دادکان است، باید در موردش کتاب نوشت، او فردی با دانش، سالم و ورزشکاری است که سال ها برای پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده و البته او تجربه مدیریتی در بالاترین سطوح دارد، پس چه کسی بهتر از آنهاست؟ البته قبل از ایشان آقای صفایی فراهانی مدیر موفقی بودند و همه این نزدیکان میراث ارزشمندی از خود به جای گذاشتند.

و سوال آخر برانکو یا کویروس؟ چه چیزی برای فوتبال ایران خوب بوده است؟

متأسفانه کی روش از نظر شخصیتی نتوانست خود را تطبیق دهد و این انتقاد را داریم که او به فوتبال ما نگاه تحقیر آمیز داشت، هرچند باید توجه داشت که او مربی حرفه ای بود و می دانست از کجا می آید، اما تعاملی نداشت و به نظر می رسید. مقابل ما، اما برانکو برعکس آنها بود. او کاملاً با فرهنگ فوتبال ما آشنا بود و مسائل را می دانست و در مقایسه با کی روش، ایوانکوویچ می دانست که چگونه به آداب و رسوم و فرهنگ ما احترام بگذارد و از این نظر کاملاً بهتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید