برانکو ایوانکوویچ پشت اسکوچیچ ایستاد!

برانکو ایوانکوویچ پشت اسکوچیچ ایستاد!

تیم ملی عمان با 14 امتیاز و یک امتیاز کمتر از تیم ملی استرالیا از صعود به مرحله پلی آف جام جهانی بازماند و حذف شد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کرواسی در گفتگو با HRT گفت: “در ابتدا به همه مردم کرواسی برای راهیابی به جام جهانی قطر و ادامه نتایج عالی و حضور در رقابت های بزرگ تبریک می گویم.” سه سال است که در عمان هستم، برای دومین بار در تاریخ به صورت تیمی وارد فینال شدیم. متأسفانه نتوانستیم به جام جهانی برسیم، اما اگر موفق می شدیم، مثل این بود که واراژدین (یکی از ضعیف ترین تیم های لیگ کرواسی) قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

وی در خصوص وضعیت تیم های آسیایی در جام جهانی نیز گفت: قطر نسبت به سایر تیم ها ضعیف تر است و بعد از آن عربستان قرار دارد اما سه تیم دیگر ایران، ژاپن و کره جنوبی می توانند همه را شکست دهند. در بازی ما مقابل ژاپن 18 بازیکن از 23 بازیکن آنها در تیم های اروپایی حضور داشتند. 11 بازیکن برتر ایران در باشگاه های بزرگ اروپایی و همچنین کره جنوبی بازی می کنند.

برانکو گفت: گریم اسکوگریگ در شرایط بسیار سختی جایگزین مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران شد چرا که برای حضور در مرحله مقدماتی باید در سه بازی دیگر پیروز شود. ایران این دیدارهای مقدماتی را پشت سر گذاشت و در دور پایانی تنها یک بازی شکست خورد. اسکوچیچ با کار عالی مربیان کروات که در ایران به نتایج بزرگی دست یافتند به موفقیت بزرگی دست یافت، من و پوکلپوویچ، ایویچ، بلاژویچ، فرانسیچ، بگوویچ و من مربیان کرواتی بودیم که در ایران به موفقیت رسیدیم. ایران تیم بزرگی دارد که اسکوچیچ توانسته آن را تثبیت کند و معتقدم آنها با جاه طلبی های زیادی منتظر جام جهانی قطر هستند.

وی درباره تیم ملی کرواسی نیز گفت: خوشبختانه دالیچ بازیکنان کاملی در تیم ملی دارد که بسیار توانمند هستند، بازیکنانی که به سرعت خود را با شرایط تیم وفق می دهند. مهمترین چیز این است که ما تیمی خوش ساخت، استاندارد و تمام شده داریم و این می تواند به نفع تیم ما در جام جهانی باشد. کرواسی در حال حاضر تیمی دارد که بازیکنان فصل قبل و بازیکنان جوان را در خود جای داده است. برای این بازیکنان جوان، مهم ترین چیز صبر است، زیرا آنها این امتیاز را دارند که با نایب قهرمانان فصل قبل بازی کنند. جام جهانی همیشه هیجان انگیزترین اتفاق است، تیم های ملی آماده خواهند بود زیرا در میانه چرخه رقابت های لیگ قطر بازی می کنند. تنها مشکل کمبود زمان آماده سازی است. زیرساخت ها نیز عالی است و همه چیز برای یک جام جهانی خوب آماده است.

برانکو در پایان گفت: انتظار دارم از گروه عبور کنم و بعد همه چیز باز است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. در یک مسابقه هر اتفاقی ممکن است بیفتد و ما یک تیم ملی داریم که می تواند هر تیمی را شکست دهد.

دیدگاهتان را بنویسید