اخبار مهم در مورد زمان رتبه بندی معلمان

اخبار مهم در مورد زمان رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان در پیچ و خم ناتمام گرفتار شد و شورای نگهبان به دلیل ابهامات طرح آن را به مجلس بازگرداند.

رتبه بندی فرهنگیان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش و پرورش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن، هم اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. رتبه بندی مربیان یکی از اقداماتی است که ابتدا برای ارتقای کیفیت آموزش و سپس بهبود وضعیت معیشتی معلمان مورد توجه قرار می گیرد. رتبه بندی فرهنگیان یکی از پرسروصداترین طرح های این روزهای مجلس است چرا که با اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رتبه معلمان در پیچ و خم ناتمام گرفتار شد و شورای نگهبان آن را به مجلس بازگرداند. وزیر آموزش و پرورش قول داد هر زمان رتبه بندی معلمان اعلام شود، آن را اجرا کنیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: هیأت امنا به لایحه رتبه بندی معلمان ایراد گرفته است و نمایندگان مجلس در حال رفع مشکلات هیئت امنا هستند.

وی افزود: زمانی که از قانون مطلع شدیم آن را اعمال می کنیم و دوستان در وزارت آموزش و پرورش آیین نامه ای را تدوین می کنند.

نوری در خصوص محرومیت دانش آموزان از فضای مجازی در ایام ولیعهد گفت: باید از طریق فضای مجازی و شخصاً کسری آموزشی را به صورت منطقی پر کنیم و دانش آموزان بتوانند کسری تحصیلی خود را جبران کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جبران فرصت از دست رفته می توان زمان سال تحصیلی را افزایش داد و معلمان حضور در کلاس را جدی بگیرند و دانش آموزان با حضور در مدارس زمان از دست رفته را جبران کنند.

وی در خصوص اسکان فرهنگیان در ایام نوروز گفت: با توجه به فعالیت هتل ها، اقامتگاه ها و مسافرت ها در کشور ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم و آنچه در سطح جامعه در زمینه سفر و اسکان در ایام نوروز انجام می شود. ما باید همین کار را انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس خیلی طول کشید و مجبور به تعطیلی این همه مدرسه نشدیم و خوشبختانه مدارس به ویژه روستاها بازگشایی شدند. تعطیلی مدارس خیلی طول کشید و مجبور نبودیم آنقدر مدارس را تعطیل کنیم و خوشبختانه مدارس به ویژه روستاها بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه در نظر داشتیم خلأهای آموزشی را شخصاً و از طریق فضای مجازی پر کنیم، گفت: این می تواند زمان آموزش را افزایش دهد اما خلأها را پر کند. در خصوص رتبه بندی معلمان، هیئت امنا مشکلاتی دارد که در صدد رفع و تهیه و تدوین آئین نامه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان محترم باید آموزش حضوری را برای جبران زمان از دست رفته در اثر شیوع کرونا جدی بگیرند، افزود: دانش آموزان نیاز به آموزش حضوری و ملاقات حضوری با معلمان خود دارند. “

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حامیان خوبی به نام خیریه دارد که باید از آنها به درستی استفاده شود، گفت: در حوزه اسکان نوروزی با شرایط و تصمیمات عمل می شود و امیدواریم با بهبود شرایط بتوانیم خدمات شایسته ای را برای ارائه خدمات ارائه کنیم. جامعه فرهنگی در تعطیلات نوروزی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر تصویب رتبه بندی فرهنگیان در هیات امنا در حال بررسی است و کار بر روی آیین نامه بخشی از صلاحیت ها و ضوابط رتبه بندی در حال انجام است. رتبه بندی را دنبال کنید.

یوسف نوری ضمن تمجید از عملکرد معلمان به ویژه در دوران ولیعهد گفت: معلمان ما با مجازی سازی از امکانات خود برای ارتقای آموزش استفاده کرده اند. خانواده ها به همراه معلمان به آموزش کمک و ترویج کردند. اکنون افتتاحیه است و من خواهش می کنم از این استقبال استقبال شود و دانش آموزان طبق پروتکل های بهداشتی به مدرسه بیایند. در مدارس روستایی هم اکنون وضعیت آموزش مستقیم بهتر است.

وی در خصوص آخرین اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: سند تحول بنیادین در سال 1390 تصویب شد که در آن بر کیفیت آموزش و افزایش رقابت و انگیزه معلمان تحت عنوان ارتقای شایستگی ها و شایستگی ها تاکید شده است. حرفه معلمی و بحث رتبه بندی. افزایش یافته و متعاقباً بر سایر اسناد زنجیره ای مانند قانون برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی ابلاغی مدیریت تاکید شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال های 1393 و 1398 اقداماتی برای احیای حقوق معلمان با عنوان رتبه معلمی انجام شد اما این امر سیستماتیک نبود.

نوری گفت: دولت دوازدهم لایحه رتبه بندی را اواخر سال 99 به مجلس ارائه کرده بود که اخیراً به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و به هیئت امنا ارسال شده است. این باید انجام شود.

وی افزود: تفاوت رتبه بندی و جذب در این است که رتبه بندی به منظور ارتقای کیفیت نظام آموزشی انجام می شود و تبادل اقتصادی وجود دارد. در واقع با ارتقای کیفیت آموزش، تولید ناخالص ملی و شاخص های توسعه سرمایه انسانی افزایش می یابد و محرومیت ها کاهش می یابد، زیرا پیشرفت و توسعه کشور از طریق آموزش و پرورش می گذرد و اساسی است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هر چه سرمایه گذاری در این بخش بیشتر شود، برگشت پذیری آن بیشتر است. در واقع می توان گفت که رتبه بندی کلید اصلی این امر است. دومین پیامد اقتصادی رتبه بندی این است که بر حقوق و مزایای معلم تأثیر می گذارد.

نوری با تاکید بر اینکه همسان سازی موضوع دیگری است و خوشبختانه بحث انصاف در پرداخت ها هفته گذشته در هیئت دولت مطرح شد و تاکید شد که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تصمیم گیری در مورد رتبه بندی در هیات امنا در حال بررسی است و در حال کار بر روی آیین نامه ای هستیم که بخشی از آن به صلاحیت ها و معیارهای رتبه بندی اختصاص دارد. رتبه بندی بلافاصله بعد از قانون

وزیر آموزش و پرورش درباره چالش های بازگشایی مدارس نیز گفت: طبق یک رسم دیرینه معمولا هر اتفاقی مانند برف یا آلودگی هوا را تعطیل می کنیم. ما به جای پیشگیری و ارتقای آگاهی و سواد سلامت دانش آموزان، مدارس را تعطیل می کنیم. زمان یادگیری ما به طور کلی خوب است، اما این اصلا خوب نیست که استراحت کنیم و اجازه ندهیم بچه ها با موقعیت های جدید آشنا شوند و برای رویارویی با آنها آماده شوند.

نوری افزود: نزدیک به دو سال است که مدارس تعطیل شده و این فرصت ها و فرصت های یادگیری در فضای مجازی به طور کامل در اختیار دانش آموزان ما قرار نگرفته و نمی توان از این طریق استعدادها را شکوفا کرد. فرآیند یادگیری در این فضا آنطور که باید باشد نیست و دانش آموزان به آنچه که می خواهند دست نمی یابند.

نوری افزود که ستاد ملی ولیعهد اجازه استفاده از اماکن عمومی مانند استادیوم ها، اماکن فرهنگی و مذهبی مانند مساجد و حسینه ها را داده است. راه حل 5-5 سند اصلی تحول برنامه بوم است که بر اساس آن 10 تا 20 درصد کلاس ها باید خارج از کلاس برگزار شود و محیط آموزشی متنوع باشد. حتی بسته های آموزشی نیز باید متنوع باشد.

دیدگاهتان را بنویسید