اخبار یارانه جدید/افزایش 20 درصدی شامل چه کسانی می شود؟

اخبار یارانه جدید/افزایش 20 درصدی شامل چه کسانی می شود؟

افزایش 20 درصدی یارانه در سال 1402 تاکنون شامل مدعیان و مستمری بگیران بهزیستی بوده و به گفته وزیر تعاون، یارانه دهک های پایین جامعه هم اکنون 20 درصد افزایش می یابد.

بر اساس مصوبه وزارت تعاون، افزایش 20 درصدی یارانه متقاضیان از خرداد ماه آغاز شده است. این در حالی است که امروز وزیر رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت از افزایش 20 درصدی یارانه دهک های پایین جامعه خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مقرر شد 20 درصد به یارانه دهک های پایین جامعه اضافه شود و با توجه به گشایش های اقتصادی امیدواریم در سال 1402 رونق خوبی ایجاد کنیم.

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت اخبار مربوط به رانت و فساد در صندوق بازنشستگی کشور گفت: ممکن است خدای ناکرده تخلفاتی در صندوق بازنشستگی کشور صورت گیرد. برخی از شرکت‌ها مانند مرکز امنیتی ما، مرکز بازرسی ما و مدیران اجرایی ما به طور یکسان تلاش می‌کنند در صورت مشاهده تخلف، با سختگیری و زور برخورد کنند.
آیا میزان یارانه نقدی تغییر می کند؟

وی پیش از این در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییری در میزان یارانه ها ایجاد می شود، گفت: اکنون تصمیم بر این است که 20 درصد به یارانه دهک های پایین جامعه اضافه شود. با توجه به اتفاقات خوبی که در اقتصاد کشور رخ می دهد و با توجه به سفرها و پیگیری های رئیس جمهور، ممکن است در سال 1402 رونق خوبی داشته باشیم و امیدواریم شرمنده آحاد مختلف مردم نباشیم. من به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهم بتوانم میزان یارانه را افزایش دهم.
بیشتر بخوانید: کارگران برای افزایش 1402 دستمزد به وزیر نامه نوشتند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییرات اخیر در لایحه برنامه هفتم توسعه در رابطه با مسائل کارگری گفت: از اصحاب رسانه تقاضا دارم پیش داوری نکنند و اجازه دهند برنامه منتشر شود.به مجلس ارائه شود. برنامه ای که در مجلس ارائه شد یعنی به تصویب هیات وزیران و رئیس جمهور رسیده است. البته این برنامه هم مثل همه برنامه ها مورد انتقاد است. مثل همه برنامه ها، افراد مختلف و شخصیت های مختلف می توانند برنامه هفتم را نقد کنند. ما به عنوان کارگزاران نظام و قدرت وظیفه داریم به انتقادات مردم و نخبگان پاسخ دهیم. برخی از اخباری که در فضای مجازی منتشر می شود صحت ندارد. البته باید بگویم که برخی اصلاحات در حوزه صندوق ها اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه تاکید کرد: چاره ای جز انجام اصلاحات نداریم، اما قطعا باید منطقی و با ملایمت انجام شود تا خداوند برای اقشار مختلف مردم مشکل ایجاد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید