اختلاف بر سر قتل ناموسی وبلاگ نویس معروف 22 ساله! / اعتراف پدر طیبه به کشتن دختر!

اختلاف بر سر قتل ناموسی وبلاگ نویس معروف 22 ساله!  / اعتراف پدر طیبه به کشتن دختر!

پلیس محلی گفت که پدر طیبه در 31 ژانویه به خفه کردن او اعتراف کرد.

در عراق، قتل یک زن جوان دیگر توسط یکی از اعضای خانواده‌اش منجر به درخواست‌های مجدد از دولت آن کشور برای تصویب قانون خشونت خانگی شده است، قانونی که سال‌ها در پارلمان بلاتکلیف مانده است.

به نقل از دویچه وله؛ «طیبه العلی» دختر 22 ساله اهل استان دیوانی در جنوب عراق پس از بازگشت از ترکیه، کشوری که در آن زندگی می کند، قصد دارد با اعضای خانواده اش ملاقات کند.

این زن جوان به دلیل انتشار پست هایی در یوتیوب درباره زندگی نسبتا آزاد خود در ترکیه و قصد ازدواج با دوست پسر سوری خود شناخته شده بود.

اگرچه انگیزه هنوز مشخص نیست، پلیس محلی گفت که پدر طیبه در 31 ژانویه به خفه کردن او اعتراف کرد.
تظاهرات اعتراضی

روز یکشنبه، پس از مرگ طیبه، فعالان حقوق زنان عراق تظاهراتی را در بغداد برگزار کردند.

آنها از مقامات محلی خواستند تا از زنان و حقوق آنها به نحو بهتری حمایت کنند و در نهایت قانون خشونت خانگی را تصویب کنند.

اما این سوال مطرح می شود که حتی اگر چنین قانونی در عراق تصویب می شد، آیا می توانست طیبه و بسیاری از دخترانی که قبل از او قربانی خشونت خانگی و به اصطلاح «قتل ناموسی» شده بودند، نجات دهد؟

خالد احمد، روزنامه نگار عراقی مقیم بغداد، به دویچه وله گفت: “فکر نمی کنم قانون جدید خشونت علیه زنان را در اینجا به طور کامل متوقف کند، اما ممکن است تعداد موارد را کاهش دهد.”

اگر مردم بدانند که به خاطر ارتکاب خشونت علیه زنان مجازات خواهند شد، یا اگر زنانی که مورد آزار قرار گرفته اند بدانند که می توانند به یک پناهگاه بروند، تصویب قانون کمک خواهد کرد.

با این حال، در حال حاضر این احساس واقعی وجود دارد که هیچ مجازات جدی برای عاملان خشونت علیه زنان وجود ندارد.

عراق قانون خشونت خانگی ندارد. در واقع، قوانین فعلی این کشور راه های زیادی را برای جلوگیری از مجازات برای هر کسی که یکی از اعضای خانواده را می کشد یا کتک می زند، ارائه می دهد.

در واقع قانون فعلی اجازه تعقیب قانونی مردانی که مرتکب خشونت علیه زنان می شوند را نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید