استقبال از بزرگترین “رویداد فرهنگی” کشور / حاشیه جشن امضای کتاب توسط وبلاگ نویس زیبایی با راهنمایی


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839318

داستان دانا از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران;

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نیمه رسیده است، هرچند استقبال مخاطبان از این نمایشگاه به دلیل قیمت بالای کتاب ها بود که این نمایشگاه را تبدیل به دورهمی و رویدادی فرهنگی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پس از دو سال وقفه به دلیل تاج گذاری، صبح روز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه با حضور وزیر ارشاد و مسئولان مربوطه رسماً پذیرای بازدیدکنندگان شد و تا 30 اردیبهشت ادامه دارد. .

در دو سال گذشته این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد و با استقبال خوب مردم مواجه شد، به همین دلیل برگزارکنندگان نمایشگاه امسال تصمیم گرفتند بخشی از نمایشگاه را برای فروش به بخش حضور و غیاب و اهمیت این اثر، از کوپن‌ها استفاده کنند. سال بخش مجازی;


نمایشگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی


2505bf2d 331d 473d 9eec 8c25fcc179e8 خبر خاکستری

برخی معتقدند گرانی کتاب و توزیع کتاب در قسمت مجازی باعث شده تا نمایشگاه امسال از شلوغی کمتری نسبت به گذشته برخوردار باشد و بدون شک این دو عامل در آمار فروش نمایشگاه بی تاثیر نخواهد بود. با توجه به مشاهدات نگارنده درباره بازدید از نمایشگاه، به جز روزهای آخر هفته که نمایشگاه ساعات شلوغی بیشتری را نسبت به بازدیدکنندگان تجربه می کند، در روزهای عادی هفته، نمایشگاه روزهای آرام تری نسبت به سال های گذشته دارد و بیشتر برای این حوزه تبدیل شده است. کتابفروشی و رویداد فرهنگی به جای نمایشگاهی برای خرید کتاب به گفته دست اندرکاران نمایشگاه، نمایشگاه کتاب به یکی از اهداف اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه تبدیل شده است.


آمار فروش

فروش مجازی و مستقیم سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تا پایان سومین روز بیش از 41 میلیارد و 500 میلیون جلد، در بخش فیزیکی 254 میلیارد ریال و در بخش مجازی 151 میلیارد ریال بوده است.. این آخرین آمار فروش تا کنون است. پیگیر خانم نظربلند، رئیس مرکز پاسخگویی نمایشگاه ها برای آمار فروش تفکیک شده امسال بودیم که گفت این آمار معمولا پس از پایان نمایشگاه بررسی و منتشر می شود و در حال حاضر چنین آماری در دسترس نیست.


مثل همیشه جذاب، اما منزوی

انتشارات عمومی، انتشارات دانشگاهی، بخش بین‌الملل و مؤسسات انتشاراتی کودک و نوجوان از بخش‌های مهم این نمایشگاه هستند که مانند همیشه و طبق معمول شلوغ‌ترین بخش انتشارات عمومی و دانشگاهی هستند. غرفه های ناشران کودک و نوجوان مانند هر سال در شبستان مصلی پذیرای خانواده ها و فرزندانشان است. اما برخلاف سال‌های گذشته که این بخش یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های سال بود، هر سال با وجود جذابیت‌های هر سال، کمی خلوت‌تر به نظر می‌رسد و بی‌شک سایه تاج، مشکلات اقتصادی و کتاب‌های گران‌قیمت بی‌اثر می‌شود. . . هیچ تنهایی در این نیست


از ظرفیت قطر به عنوان مهمان ویژه استفاده کنید


657765de 05b5 4218 bce7 aa564acbfc9e خبر خاکستری

در پنجمین روز از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مدیر نمایشگاه کتاب دوحه قطر; عمان و رئیس اتحادیه ناشران قطر با یاسر احمدوند معاون فرهنگی و رئیس نمایشگاه و علی رمضانی معاون و رئیس نمایشگاه کتاب دیدار کردند.

رئیس نمایشگاه قطر گفت: از آمدنم به نمایشگاه کتاب تهران خوشحال شدم زیرا وقتی مردم ناشران خارجی را می دیدند و با ما صحبت می کردند احساس عجیبی نداشتیم و احساس می کردیم که از مردم قطر استقبال می کنیم..

احمد هواری، مدیر نمایشگاه عمان با ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: بسیار خوشحالم که به ایران آمدم و در چنین رویداد باشکوهی حضور پیدا کردم و با ناشران ایرانی و دیگر ناشران آشنا شدم. از بخش انتشارات ایران هم بازدید کردم و به این نتیجه رسیدم که بسیاری از کتاب های خوب و برجسته ایرانی را می توان انتخاب کرد و برای چاپ به عمان برد. امیدوارم پس از بازگشتم به عمان بتوانم از طریق یک آژانس ادبی قراردادی را برای ترجمه و انتشار کتاب های منتخب ایرانی به زبان عربی و بالعکس امضا کنم..


عکس یادگاری و امضا

حضور نویسندگان، فعالان کتاب، مسئولان دولتی که از غرفه ها بازدید می کنند و از صحنه ها و رویدادهای روزانه نمایشگاه عکس های یادگاری می گیرند. جشن امضای کتاب‌های جدید با حضور نویسنده در غرفه‌های ناشران مختلف و گفت‌وگو با دوستداران کتاب، یکی دیگر از صحنه‌های زیبای آن روزها در سی و سومین نمایشگاه کتاب امسال است.


حضور وزیر در آخرین ساعات روز پنجم


e8440ae2 8758 4aa4 b6d1 6ed34936524b خبر خاکستری

در آخرین ساعات از پنجمین روز سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد به جمع بازدیدکنندگان پیوست. وزير مشاركت اسلامي در جمع خبرنگاران در خصوص قيمت كاغذ گفت: در بحث كاغذ دو موضوع را دنبال مي كنيم. یکی از مشکلات کوتاه مدت که حل شد توزیع ارز بود و هدف میان مدت و بلندمدت ما تلاش برای خودکفایی در صنعت کاغذ است..

وی افزود: به عنوان مثال در بهترین حالت سالانه 280 هزار تن کاغذ در حوزه نشر نیاز داریم. این مجموعه ها که فعال و تکمیل ظرفیت و رفع مشکلات مالی هستند، می توانند بالغ بر 350 هزار تن تولید کنند. این یک ارزیابی دقیق است و مورد مطالعه قرار گرفته است. کارگروهی نیز در دفتر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است.. می توان گفت که در سه ماه گذشته هیچ کاری انجام نشده است، اما راه پیش رو طبق برنامه است و ظرفیت جدید در اوایل سال آینده راه اندازی می شود و می دانید، با کار بی هدف می توانیم به این هدف برسیم. است.


فیلدهای خارج از متن

موضوع نظارت بر متن آثار منتشر شده توسط ناشران در وزارت ارشاد و تاریخچه ممیزی های مربوطه همواره یکی از جذاب ترین موضوعات در حوزه کتاب، ناشران و نویسندگان بوده است. گاهی محدودیت های سلیقه ای این ناظران آه نویسندگان را بر می انگیزد و از سوی دیگر غفلت و عدم شفافیت صدای منتقدان را بلند می کند.

هر ساله با برپایی نمایشگاه کتاب و افتتاح آثار جدید ناشران در حوزه های مختلف کتاب، برخی از آثار به اصطلاح مشکل دار و حاشیه ای در رسانه ها دیده می شود و به گوش برگزارکنندگان می رسد.


و داستان امسال …


c98ae8e3 3924 4fec 8011 b42ff9dfdee1 خبر خاکستری

انتشارات ارسبان در اولین روز نمایشگاه امسال میزبان جشن امضای کتاب «من یک احمق هستم» نوشته شیما کاتوزیان بود.

شیما کاتوزیان، وبلاگ نویس زیبایی مقیم خارج از کشور که ظاهر و جلد صفحه اینستاگرامش نشان دهنده افکار، سلیقه و سبک زندگی اوست، کتاب من یک احمق هستم را با مجوز رسمی از وزارت جهت یابی نوشته است. نمایشگاهی که توسط انتشارات ارسبان در دوره امسال افتتاح شد.

جدای از انتقاداتی که خوانندگان آن در فضای مجازی به محتوای کتاب منتشر کرده اند، نام کتاب از کتاب دیگری انتخاب شده است. من احمق هستم شامل دو داستان کوتاه از شروود اندرسون، نویسنده و پیشگام کلاسیک آمریکایی است که اولین بار در سال 1994 توسط هرست و علی جعفری ترجمه شد.

علاوه بر تصاویر غیرمعمول شیما کاتوزیان در اینستاگرام، ادبیات ناپسند وی در توییتر حتی به انتشار مجدد در رسانه ها محدود شده است و سوال بزرگ نویسنده از کارکنان و ناظران مربوطه در وزارت ارشاد این است که چه روندی منجر به انتشار این مطلب شده است. کتاب؟!!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید