اختلاف قیمت خرید و فروش سکه از مرز یک میلیون گذشت

اختلاف قیمت خرید و فروش سکه از مرز یک میلیون گذشت

سکه امامی عصر یکشنبه از کانال نیمی 24 میلیون عبور کرد اما نرخ خرید آن در صرافی ها و طلافروشی ها نهایتا 23 میلیون و 500 هزار شد.

تفاوت قیمت خرید و فروش سکه امامی یکشنبه 30 اسفند از مرز یک میلیون تومان گذشت. طبق اعلام کانون صرافی ها، هر قطعه سکه امامی تا عصر 24 میلیون و 600 هزار تومان فروخته می شد، اما اگر همان سکه را برای فروش به بازار ببریم، طلافروشان و صرافی ها 23 میلیون و 500 هزار تومان برای آن می پردازند. بدین ترتیب صرافی ها سکه امامی را چهار درصد کمتر از قیمت فروش آن خریداری کردند. البته روز یکشنبه اختلاف قیمت خرید و فروش سکه تمام بهار آزادی که به سکه تمام بهار طرح قدیم نیز معروف است بیشتر از سکه امامی بود و این رقم به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی یکشنبه 30 اسفند با حدود یک میلیون تومان افزایش به 24 میلیون و 600 هزار تومان رسید اما طلافروشان و صرافان آن را 23 میلیون و 500 هزار تومان خریدند. سکه امامی در حالی از کانال نیمی 24 میلیون عبور کرد که در همان زمان قیمت فروش سکه امامی 23 میلیون و 600 هزار تومان بود و در جریان خرید و فروش روز یکشنبه این عدد دقیقا یک میلیون تومان افزایش یافت.

قیمت سکه تمام بهار آزادی تا عصر یکشنبه به 21 میلیون و 100 هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی بر خلاف سکه امامی بدون تغییر معامله شد و صبح یکشنبه سکه تمام بهار آزادی ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید شد. البته عددی که گفتیم نرخ فروش سکه آزادی بود و نرخ خرید روز یکشنبه یک میلیون و 500 هزار تومان کاهش داشت. زیرا در صرافی ها و طلافروشی ها قیمت خرید سکه تمبهار آزادی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است. به این ترتیب در روز یکشنبه، اسپرد قیمت پیشنهادی سکه تمام بهار آزادی از قیمت پیشنهادی سکه امامی بیشتر بود.

تفاوت قیمت خرید و فروش سکه نیم بهار آزادی یک میلیون تومان بود. در حالی که میانگین قیمت فروش سکه نیم بهار آزادی 14 میلیون و 800 هزار تومان در سایت کانون صرافان ثبت شده است، قیمت خرید این سکه 13 میلیون و 800 هزار تومان درج شده است. به این ترتیب فردی که به قصد فروش سکه نیم بهار آزادی به صرافی ها و مغازه های طلا مراجعه کرده بود، یک میلیون کمتر از نرخ فروش دریافت کرد. این تفاوت حدود هفت درصد است.

قیمت سکه ربع بهار آزادی یکشنبه 30 اسفند با حدود 300 هزار تومان افزایش به 9 میلیون تومان رسید. اما این عدد را باید قیمت فروش سکه پنج شنبه آزادی در نظر گرفت چرا که قیمت خرید سکه از منطقه آزادی 820 هزار تومان کمتر بوده و طلافروشان و صرافی ها برای هر قطعه ربع هشت میلیون و 180 هزار تومان پرداخت کرده اند. از یک سکه آزادی

سکه یک گرمی شامگاه یکشنبه 30 اسفند معادل چهار میلیون و 770 هزار تومان فروخته شد. این رقم نسبت به معاملات اولیه روز یکشنبه 70 هزار تومان افزایش داشت. اما قیمت خرید سکه یک گرمی 4 میلیون و 200 هزار تومان بود و کسانی که سکه یک گرمی را به صرافی ها فروختند، 570 هزار تومان – 11 درصد – کمتر از قیمت فروش دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید