ادامه حواشی آبی در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام; غیبت، لغو سفر، درگیری، امتناع و رئیس دوگانه!

ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783821

اتفاقات عجیب فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در چند وقت اخیر باعث شده این فدراسیون حواشی زیادی را متصور شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چه خبر در فدراسیون بدنسازی؟ فدراسیونی که اخیراً آبستن اتفاقات زیادی شده است که مهم ترین آن پناه گرفتن مفتضحانه دو ورزشکار این تیم در مسابقات جهانی پرورش اندام اسپانیا بود. اتفاقی که باعث شد این فدراسیون و حومه های متعدد آن در مرکز توجه قرار گیرند.

هفتاد و پنجمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان 2021 به میزبانی شهر سانتوسوزانای اسپانیا به پایان رسید و تیم ملی ایران موفق شد عنوان قهرمانی جهان را در تمامی رشته ها نسبت به رقبای خود کسب کند. تیم ملی ایران در پایان این رقابت ها با کسب 10 مدال طلا، 7 نقره و 5 برنز در مسابقات بدنسازی، فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک، مردانگی و آمادگی جسمانی موفق به کسب 245 امتیاز شد و تا آن زمان از رقبا پیشی گرفت. یک سال استراحت غیبت در مسابقات جهانی دوباره بر سکوی جام جهانی تکیه خواهد کرد. این قهرمانی اما تحت الشعاع میدان های آبی این سفر قرار گرفت. از سفر سرنوشت ساز یکی از بستگان آقای رئیس با تیم ملی تا درگیری خونین دو ملی پوش که حتی به فرودگاه کشیده شد و از همه مهمتر – مفقود شدن دو ملی پوش.

تیم ملی پرورش اندام در حالی به ایران آمد که اثری از دو ملی پوش فیتنس نبود. ظاهراً زمانی که تیم ملی مجبور شد هتل دان آنجل در سانتوسوزانا را به مقصد فرودگاه بارسلونا ترک کند، این دو غایب بودند. ناخودآگاه هتل را ترک کردند و به سمت مقصدی نامعلوم حرکت کردند. مسئولان تیم ملی که از ماجرا بی اطلاع بودند این دو مرد را پیدا نکردند.

جالب اینجاست که در حالی که تیم ملی بدون این دو ورزشکار به ایران پرواز می کرد، یکی از مفقودین در پستی از حضورش در سانتوسوزانای اسپانیا خبر داد و تلویحاً اقامتش در اسپانیا را تایید کرد و نوشت: «هر کجا هستم، آسمان مال من است! “

* سوم از دست رفته!

این پایان کار نبود و پس از آن یک ملی پوش دیگر از این منطقه ناپدید شد تا به مجموعه فرارها در این فدراسیون ادامه دهد. یک ملی پوش پاورلیفتینگ در نروژ ناپدید شد تا سومین ورزشکار فدراسیون در یک هفته گذشته شود که بدون هشدار اردوی تیم ملی را ترک می کند.

یکی از تیم های ملی پاورلیفتینگ که همراه با ملی پوشان جام جهانی نروژ است از چهارشنبه هفته گذشته مفقود شده و هتل این تیم را ترک کرده و مشخص نیست. این سومین ورزشکاری است که در هفته گذشته در مسابقات برون مرزی از فدراسیون بدنسازی جدا می شود.

این پاورلیفتینگ توسط سیرجان و همشهری نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام انجام شد و گفته می شود قرار بود این ورزشکار به همراه این تیم به مسابقات سوئد اعزام شود اما فدراسیون نام او را در لیست نروژی قرار داد. جام جهانی.

از سوی دیگر برخی منابع تایید نشده مدعی هستند در کنار این ملی پوش، مربی بدنساز تیم ملی پاورلیفتینگ نیز متواری شده است، خبری که البته تایید نشده است.

این اتفاق عجیب باعث شد تا فعالیت های این فدراسیون به شدت تحت تاثیر این اتفاق قرار گیرد و مراجع نظارتی از جمله وزارت ورزش و جوانان نسبت به آن حساس شوند.

* سفر لغو شده

در همین راستا اعزام تیم ملی پرورش اندام به مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان پس از شایعات فراوان درباره سه ورزشکار فراری لغو شد. فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام علت لغو این سفر را مسائل ایمنی اعلام کرد. حرفی که البته چندان مورد استقبال ورزشکاران این رشته قرار نگرفت.

فدراسیون بدنسازی در اطلاعیه ای در سایت خود نوشت: در حالی که تمام برنامه ریزی های لازم برای حضور قدرتمند تیم ملی با 24 ورزشکار در مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان و بیروت از سوی فدراسیون بدنسازی انجام شده است. متاسفانه به دلیل وضعیت نامناسب امنیتی در لبنان که به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شده بود، سفر ملی پوشان به این کشور لغو شد.

تیم ملی پرورش اندام برای شرکت در این مسابقات تشکیل شد، اما فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با توافق با وزارت ورزش و جوانان به دلیل وضعیت لبنان و حفظ سلامت ورزشکاران مجبور به لغو اعزام شد. «پیش از این فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در مکاتبه با فدراسیون جهانی بارها نسبت به وضعیت امنیتی لبنان ابراز نگرانی کرده و درخواست خانوار کرده است.

این در حالی است که فدراسیون به دلیل مخالفت وزارت ورزش با اعزام این تیم به پناهندگی سه بدنساز در سفرهای قبلی این فدراسیون به اروپا، دلیل لغو سفر به لبنان را نگرانی های امنیتی عنوان می کند. کشورها. با اعلام لغو این سفر، ورزشکاران حاضر در اردوی تیم ملی واکنش تندی نشان دادند. جالب اینکه رئیس فدراسیون ترجیح داد در هتل محل اقامت اعضای تیم حضور نداشته باشد و دبیر فدراسیون را برای اطلاع هتل به هتل اعزام کند!

خبر این خبر از سوی دبیر فدراسیون به ملی پوشانی که ماه هاست در اردو حضور دارند و متحمل هزینه ها و صرفه جویی های زیادی شده اند، باعث ایجاد تنش شدید در اردوی ملی شده است.

ملی پوشان که انتظار چنین خبری را نداشتند با اعتراض شدید مقابل رئیس فدراسیون خواستار استعفای فوری وی شدند. حتی برخی از افراد کمپ تا آنجا پیش رفتند که از وزیر ورزش خواستند برای برکناری نصیرزاده آماده شود. آنها همچنین از برخی نمایندگان حامی نصیرزاده خواستند که از رئیس فدراسیون بدنسازی حمایت نکنند.

* بعد از یک هفته لغو کنید

عبدالمهدی نصیرزاده پس از یک هفته و حاشیه های فراوان در این فدراسیون در یک مصاحبه کوتاه تلویزیونی به تشریح اتفاقات پرداخت.

وی در ابتدا پناهندگی بدنسازان اسپانیا را رد کرد و گفت: غلامان و پیرمردی که در مسابقات اسپانیا 3 مدال طلا و یک نقره کسب کرده بودند، هنگام اهدای مدال در سالن نبودند و مسئولان تیم ملی به آنها توبیخ کردند. ، برای ناراحتی آنها

وی در خصوص لغو اعزام تیم ملی پرورش اندام به مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان گفت: هر ایرانی پس از ورود به لبنان باید سه روز در قرنطینه باشد و درخواست استعلام و ویزا کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم. از کشور میزبان.”

* رنج آقای دوشقلعه

در کنار این همه حواشی ریز و درشت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بحث استخدام نصیرزاده را هم نباید نادیده گرفت. یکی از موضوعاتی که در اتفاقات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بی تاثیر به نظر نمی رسد. ضمن اینکه آقای رئیس باید بخشی از تمرکز و انرژی خود را روی مبارزه و لیگ متمرکز کند.

به نظر می رسد تداخل برنامه های نصیرزاده در دو فدراسیون که هیچ ارتباطی با هم ندارند باعث شده مشکلات او و همچنین فدراسیونی که ریاست او را بر عهده دارد روز به روز بیشتر شود. در کمال تعجب علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، مشخصا مشکلی با این موضوع ندارد و علیرغم اینکه نصیرزاده کمترین زمان را در لیگ کشتی سپری می کند، همچنان می خواهد به همکاری با او ادامه دهد.

رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری گفت: از نصیرزاده راضی هستیم و او کارش را انجام می دهد اما چون رئیس فدراسیون است در آنجا هم فعالیت بیشتری دارد. ما طبق قانون کار می کنیم، اما سازماندهی لیگ کار نیست. او بارها استعفا داده است اما زمان زیادی تا پایان لیگ باقی نمانده و برای آن مدت در کنار ما است. نصیرزاده و تیمش زحمت کشیدند و تیم ها از لیگ راضی بودند.

اما شکی نیست که سازمان لیگ کشتی و البته فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حواشی متعددش آنقدر پرمشغله و وقت گیر است که یک نفر هر چقدر هم که توانا و ماهر باشد از عهده هر دو بر می آید و همه نیاز به یک مدیر تمام وقت هستند.

غیبت نصیرزاده در فصل جدید لیگ کشتی و حواشی بعدی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گویای این موضوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید