ارتش یمن یک پهپاد جاسوسی آمریکایی را سرنگون کرد

ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782881

ارتش یمن می گوید یک پهپاد جاسوسی آمریکا را که در حال انجام عملیات خصمانه در استان مارب بود، سرنگون کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز (سه شنبه) گفت: نیروهای یمنی یک پهپاد جاسوسی ساخت آمریکا را در منطقه الجوبه در استان مأرب سرنگون کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: پدافند هوایی این کشور به یاری خداوند موفق شد یک پهپاد جاسوسی ایگل اسکن ساخت آمریکا را در عملیاتی خصمانه در استان مارب ساقط کند.

سردار یحیی سریع با اشاره به اینکه این پهپاد صبح امروز سرنگون شده است، افزود: این پهپاد با سلاح مناسب سرنگون شده است.

بر اساس این اطلاعیه، تصاویر بقایای پهپاد ساقط شده ثبت شده و به زودی منتشر خواهد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان سخنان خود گفت: این پهپاد پنجمین عقابی است که در سال جاری از عقاب ساقط شده توسط پدافند هوایی یمن اسکن کرد.

ارتش یمن در ماه های اخیر چندین پهپاد ائتلاف سعودی را نیز که در مناطق مختلف یمن عملیات خصمانه انجام داده بودند، سرنگون کرده است.

عربستان سعودی به رهبری ائتلاف عربی تحت حمایت آمریکا در 26 آوریل 2015 به یمن حمله نظامی کرد و زمینی، هوایی و دریایی را محاصره کرد و مدعی شد که در تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور یمن به قدرت است. .

تجاوزات نظامی هیچ یک از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و تنها با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، تخریب زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و بیماری های واگیر همراه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید