اردشیر مطهری نماینده مجلس به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد

اردشیر مطهری نماینده مجلس به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد

روز جدید شعبه 67 دادگاه تجدیدنظر استان تهران رای قطعی پرونده کانال موسوم به «حسابداری» را صادر کرد و بر اساس آن اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس به همراه یک نفر دیگر. به عنوان اپراتور اصلی این کانال شناخته شد. بر این اساس نماینده گرمسار و آرادان در مجلس به اتهام مشارکت در نشر اکاذیب به دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی به دولت محکوم شد.

با رای قطعی دادگاه نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

با رای شعبه شصت و هفتم دادگاه تجدیدنظر استان تهران، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس به عنوان اپراتور اصلی یک کانال تلگرامی با تعداد زیادی متقاضی شناخته شد.

شعبه شصت و هفتم دادگاه تجدیدنظر استان تهران رای قطعی در پرونده کانال موسوم به «حسابداری» را صادر کرد و بر اساس آن اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس به همراه یک نفر دیگر به عنوان اپراتور اصلی این کانال شناخته شد.

شعبه 1057 دادگاه کیفری دو مجتمع دادگاهی مقامات دولتی تهران در سند صادره اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص و زمان و فعالیت کانال که با تشویش اذهان منطبق بود. در حین انتشار کذب، … در رابطه با اتهامات متهم مبنی بر مشارکت در نشر اکاذیب و توهین به ترتیب مندرج در مقدمه تصمیم و بسط و شرح آن، موجب گسترش فساد و اجتماعی می شود. ناهنجاری و همچنین مخل روابط بین افراد و اعتماد عمومی به دولت از دیدگاه این دادگاه ضمن بررسی دخالت و مشارکت متهمان در انجام رفتار مجرمانه اعم از نشر اکاذیب و توهین در صورتی که بیش از چهار نفر باشد. با پذیرفته شدن هر یک از متهمان فوق الذکر به اتهام نشر اکاذیب به دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شوند. دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل توهین ایران محکوم می کند

بر اساس نهادهای قانونی قضایی مندرج در قانون مجازات اسلامی، با عنایت به فقدان سابقه کیفری متهم و شرایط کارگری و اجتماعی متهم و پیش بینی اصلاح آنها بر اساس مواد 40، 46، 47، 48، 52 و ماده 54 قانون مجازات اسلامی، اجرای 15 ماه حبس تعزیری آقای اردشیر مطهری و 12 ماه حبس تعزیری برای آقای مهدی خالقی را به مدت سه سال لغو می کند تا در صورت عدم ارتکاب جرایم عمدی، حکم تعلیقی بلااثر صادر خواهد شد.

بنابراین نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس به اتهام مشارکت در نشر اکاذیب به دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی به دولت محکوم شد.

در حکم دادگاه صادره در پرونده کانال حسابداری در دادگاه تجدیدنظر آمده است: «… مشخص شد مجری اصلی کانال حسابداری و مدیر آن آقای اردشیر مطهری است. لذا رد تجدیدنظرخواهی متقاضیان به استناد بند الف ماده 455 قانون فوق الذکر به دلیل نداشتن سابقه محکومیت مؤثر کیفری آقایان اردشیر مطهری و مهدی خالقی با رعایت بند ج ماده 38 و مواد 40. ، 46، 50، 51، 52، 53 و 54 قانون مجازات اسلامی مصوب 1391 دستور تعلیق را برای مابقی مدت حبس مندرج در دادخواست تجدیدنظر به مدت سه سال صادر می کند و اعلام می دارد که اگر تا پایان در مدت تعلیق، مرتکب جنایت عمدی که موجب مجازات، قصاص، دیه یا تعزیر درجه هفت می شود، مشروط آنها ساقط می شود و بی اثر می شود. در این حکم تجدیدنظرخواهی با تعلیق تحمیلی تایید شده است. این رأی در مفهوم ماده 443 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1391 قطعی است.

یکی از موارد اخیر مزاحمت های کانال اکانت کاشی علیه خانواده سردار شهید سلیمانی بود که موجی از خشم شهروندان گرمساری را در پی داشت و تجمع اعتراضی خود را مقابل دادگستری آن شهر آغاز کردند. اما اردشیر مطهری سپس با صدور بیانیه ای این اقدام کانال حسابداری را محکوم کرد و از نهادهای امنیتی و نهادهای قضایی خواست با هتاکان خانواده سردار سلیمانی برخورد قاطع کنند!

برخی از فعالان اجتماعی نوشتند: «امروز وقت آن است که به آن عمل کنیم. رای دادگاه قبل از توهین به خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صادر شده است و قطعا این اقدام کانال حسابداری مشمول رای حاضر نیست. «دستگاه های قضایی و امنیتی باید دوباره وارد این پرونده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید