“رئیس سابق پلیس چابهار” به 15 ماه حبس تعزیری و انفصال از خدمات کشوری محکوم شد /با شکایت “شاکی خصوصی” به دلیل “برخی تخلفات” + جزئیات اتهام

“رئیس سابق پلیس چابهار” به 15 ماه حبس تعزیری و انفصال از خدمات کشوری محکوم شد /با شکایت “شاکی خصوصی” به دلیل “برخی تخلفات” + جزئیات اتهام

ایرنا نوشت: این رای پس از بررسی دقیق، استماع اظهارات شاکی و خانواده وی و همچنین دفاعیات متهم، بررسی گزارش نهادهای نظارتی فرجا، گزارش پزشکی قانونی و سایر اسناد و مدارک موجود و … صادر شد. تکمیل تحقیقات در دادسرا.

دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان ابراهیم کهزای فرمانده سابق نیروی انتظامی چابهار را به ۱۵ ماه حبس تعزیری و انفصال از خدمات کشوری و دولتی محکوم کرد.

بر اساس اعلام قوه قضائیه، در پی شکایت یکی از شهروندان از فرمانده سابق انتظامی شهرستان چابهار و پس از ارائه گزارشی از سوی ادارات مسئول نظارت فراجا مبنی بر ارتکاب تخلفات مذکور در شهریور ماه سال جاری، دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان بلافاصله موضوع را در دستور کار ویژه قرار داد و تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد.

بر این اساس پس از بررسی دقیق، استماع شهادت شاکی و خانواده وی و همچنین دفاعیات متهم، بررسی گزارش های نهادهای نظارتی شهرستان فرج، گزارش پزشکی قانونی و سایر اسناد و مدارک موجود و خاتمه تحقیقات در دادسرا و با صدور کیفرخواست، دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان، در تاریخ 12 دی 1401، ابراهیم کوچزی به استناد مواد 55، 78 و 38 قانون مجازات نیروهای مسلح و ماده 134 و ماده 27 ق. قانون مجازات اسلامی به جرم ایجاد فضای بدبینی نسبت به پلیس حبس و ۱۵ ماه حبس تعزیری برای تشکیل صورتجلسات جعلی و ۱۵ ماه حبس برای لغو دستور و تهدید.

دادگاه علاوه بر حبس، فرد مذکور را به آزادی از خدمات دولتی و عمومی نیز محکوم کرد. حکم صادر شده قطعی و لازم الاجرا است.

لازم به ذکر است که پرونده ابراهیم کوزای در چارچوب برخی اتهامات دیگر در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی و رسیدگی است.

دیدگاهتان را بنویسید