اروپا چندین نهاد ایرانی را تحریم کرد

اروپا چندین نهاد ایرانی را تحریم کرد

دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه از روز شنبه اجرایی می شود.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا در بسته دهم تحریمی، موسسات و شرکت های حامی صنایع نظامی روسیه که درگیر جنگ اوکراین هستند نیز در فهرست تحریم های جدید قرار دارند.

اتحادیه اروپا تاکید کرده است که ارتباط مستقیم شرکت های پهپادی ایرانی با مجتمع های صنعتی و نظامی روسیه خطر بزرگی است و به همین دلیل چندین موسسه و شرکت ایرانی در فهرست تحریم های جدید قرار گرفته اند.

از جمله شرکت‌های ایرانی در فهرست تحریم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

– سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

– اوج خط هوایی برای هر دوی ما

– شرکت پراور پارس

– صنایع هوایی قدس

صنایع هوایی شهید

رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در پیامی به مناسبت سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس گفت که کشورهای اروپایی تا پایان جنگ به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.

ووندرلین با بیان اینکه دولت روسیه به دلیل شروع جنگ با اوکراین با فشارهای زیادی مواجه است، توضیح داد: ما به حمایت از اوکراین برای مقابله با تجاوزات روسیه ادامه خواهیم داد. «اوکراین قوی‌تر از همیشه است و پیروز خواهد شد، زیرا متحدان از آن حمایت خواهند کرد.

همزمان با سالگرد عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، دولت های بریتانیا و کانادا نیز تحریم های جدیدی را علیه مسکو اعمال کردند. دولت لندن روز جمعه اعلام کرد که 5 نفر از مدیران یک شرکت هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را به فهرست تحریم های خود اضافه کرده است.

از سوی دیگر، چین روز پنجشنبه طرحی 12 ماده ای ارائه کرد و خواستار پایان جنگ و بازگشت دو طرف به میز مذاکره شد.

با این حال، وزیر امور خارجه آمریکا در مخالفت با طرح پیشنهادی پکن در موضعی که از ادامه جنگ در اوکراین حمایت می‌کند، گفت: شورای امنیت سازمان ملل نباید با درخواست‌ها برای آتش‌بس بدون قید و شرط یا موقت در اوکراین گمراه شود. این دو را “به دروغ معادل سازی کنید”. این کشور می خواهد درگیری را متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید