ایران تحریم ۶ فرد و نهاد ایرانی توسط آمریکا و انگلیس را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم ۶ فرد و نهاد ایرانی از جمله فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نمایندگان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در تهران را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


ناصر کنعانی، رئیس مجلس وزارت امور خارجه تحریم کردن 6 فرد و نهاد ایرانی از جمله فرمانده سپاه قدس ارتش آمریکا و انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نمایندگان جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در تهران را به شدت محکوم کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اقدام خصمانه مذکور گام دیگری در تکمیل مسیر کینه توزی و البته توأم با یأس و انفعال رژیم های تروریستی آمریکا و انگلیس علیه ملت و ملت است. انقلاب اسلامی ایران در چند دهه گذشته که همواره به اشکال مختلف ادامه داشته است.

کنعانی تصریح کرد: خشم کشورهای سازنده و حامی داعش در برابر سپاه پاسداران، این نیروی پیشرو، سربلند و الهام بخش در مبارزه با تروریسم، برای ملت ایران، ملت های منطقه و آزاداندیشان جای تعجب ندارد. جهان و این خشم پیش از این در ماجرای قتل ناجوانمردانه قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم، سپهبد قاسم سلیمانی رخ داده است.

سخنگوی سازمان دیپلماسی افزود: رژیم های ورشکسته آمریکا و انگلیس که با جنایت کشتار سلیمانی و یارانش نتوانستند راه روشن و پیموده شده مقاومت در منطقه را مسدود کنند، همچنان سیاست های شیطانی خود را دنبال می کنند. بدون درس گرفتن از گذشته .

کنعانی خاطرنشان کرد: اتهامات آمریکا و انگلیس به نیروهای پیشتاز ضد تروریستی سپاه پاسداران، تلاشی ناشیانه و بی نتیجه برای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر مسئولیت مطلق آنها در قبال جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است. حمایت همه جانبه ایالات متحده و انگلیس در عرض 2 ماه باعث کشته شدن نزدیک به 20000 شهروند فلسطینی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه نقش آمریکا و انگلیس در استقرار و حمایت بی حد و حصر از رژیم منحوس صهیونیستی به عنوان منفورترین سازمان های تروریستی جهان را لکه ننگی بر پیشانی خود دانست و افزود: این دو رژیم هیچ گاه تا کنون نداشته اند. در موقعیت قانونی و اخلاقی قضاوت دیگران بوده اند، اما آنها باید به عنوان متهم در برابر جهان پاسخگو باشند.

کنعانی تاکید کرد: طرح اتهامات پوچ و بیهوده به نیروهای سرافراز و ضد تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان شجاع آن تاکنون تغییری در معادلات کنونی منطقه به نفع رژیم آمریکا و انگلیس نداشته است. منجر به رسوایی بیشتر برای این جنگ طلبان نخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حق و اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به رویکرد غیرقابل قبول آمریکا و انگلیس، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن از جمله نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره کابوس گروه‌های تروریستی بوده و نظام‌ها از آنها حمایت خواهند کرد و اینگونه تلاش‌های مذبوحانه بر خلاف موازین جهانی، بی‌شک کوچک‌ترین خللی در اراده قاطع آنان برای دفاع از میهن اسلامی، مبارزه ایجاد نخواهد کرد. مبارزه با تروریسم و ​​مقابله با استکبار جهانی.


آیا این خبر مفید بود؟