معاون رئیس کل دادگستری: 20 فرد و نهاد را در آمریکا تحریم کردیم

معاون رئیس کل دادگستری: 20 فرد و نهاد را در آمریکا تحریم کردیم

روز جدید دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بیش از 20 شخص حقیقی و حقوقی آمریکایی ناقض حقوق بشر در فهرست تحریم های ایران قرار گرفته اند. قریب آبادی گفت: در قانون مشکلی به نام انتقام وجود دارد و ایران به این موضوع وارد شده و برخی اشخاص حقیقی و حقوقی در آمریکا از جمله دست اندرکاران حقوق بشر را در لیست تحریم قرار داده است.

دبیرکل ستاد حقوق بشر گفت: بیش از 20 شخص حقیقی و حقوقی آمریکایی ناقض حقوق بشر در فهرست تحریم های ایران قرار گرفته اند.

کاظم قریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به سوالی مبنی بر تحریم برخی آمریکایی‌ها از سوی ایران، گفت: به طور کلی دو نوع تحریم در نظام بین‌الملل وجود دارد. از جمله تحریم های ایران مانند تحریم های انرژی و تحریم های مالی و بانکی.

وی ادامه داد: مقوله دیگر تحریم ها مالی است و می بینید که در دو سال گذشته آمریکا هر نوع تحریمی را که می توانست اعمال کرده است و زمانی که محدوده نباشد به تحریم افراد و افراد می پردازد. اشخاص حقوقی.”

قریب‌آبادی با اشاره به تحریم‌ها علیه افراد گفت: این موضوع نیز شامل دو مقوله می‌شود، یکی ممنوعیت سفر به آمریکا و دیگری توقیف اموال در آن کشور که معمولاً 100 درصد افراد توسط آمریکا تحریم می‌شوند. دولت‌ها به این کشور سفر نمی‌کنند و آن‌ها پولی در آنجا ندارند و این تحریم‌ها نمادین است.

دبیرکل دفتر حقوق بشر با اشاره به تحریم‌های ایران علیه برخی آمریکایی‌ها گفت: مرد. وی نسبت به این موضوع اقدام کرد و برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی از جمله دست اندرکاران حقوق بشر را در فهرست تحریم ها قرار داد.

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر در این لیست هستند، گفت: بیش از 20 فرد و شرکت آمریکایی در این لیست وجود دارد.

قریب‌آبادی افزود: ممکن است از کسی سوال شود که آیا ما تحریم‌کننده آمریکا هستیم، اما در پاسخ باید بگویم که در مورد نقض قوانین آمریکا سکوت نخواهیم کرد. اگر پشتوانه مالی قوی نداریم که بتوانیم آمریکا را تحریم کنیم، می توانیم به مردم اطلاع دهیم و بگوییم آنها هم حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید