اتحادیه اروپا ۲۹ فرد و ۳ نهاد ایرانی را تحریم کرده است


ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910970

اتحادیه اروپا روز دوشنبه 29 فرد و 3 نهاد ایرانی را به اتهام دخالت در فهرست تحریم های خود قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روز دوشنبه اتحادیه اروپا 29 فرد و 3 نهاد ایرانی را به اتهام مداخله تحریم کرد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما در کنار مردم ایران هستیم و از حق آنها برای تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم و خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود را آزادانه بیان می‌کنیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارد.

در حالی که بورل مدعی است اروپا در کنار مردم ایران ایستاده است، در جریان فشار حداکثری دولت آمریکا بر ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» علیه ایران که با اپیدمی کرونا همراه بود، کشورهای اروپایی به صورت جهانی و علاوه بر آن از واشنگتن حمایت کردند. به محاصره پول ایران مانع از تامین نیازهای اساسی مردم ایران از جمله غذا و دارو شد.

تنها در یک مورد ساده، تحریم های ایالات متحده، سوئد را که پانسمان زخم پروانه ای تولید می کند، بر آن داشت تا از ارسال آن پانسمان به ایران جلوگیری کند. این اقدام علاوه بر اینکه بر درد و رنج کودکان و نوزادانی که معمولاً به این بیماری مبتلا می‌شوند می‌افزاید، باعث مرگ چند تن از آنها می‌شود. شرکت سوئدی تولید کننده این باندها مدعی است به دلیل تحریم های آمریکا نمی تواند این باند را به ایران ارسال کند.

پیشتر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) پیش از ورود به نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران که حلقه داخلی است اعمال خواهد شد. از سپاه پاسداران . [انقلاب اسلامی] اهداف”.

بائربوک با حمایت از ناآرامی‌ها در ایران گفت: «ما بسته جدیدی از تحریم‌ها را اعمال می‌کنیم تا پیامی روشن به کسانی بدهیم که فکر می‌کنند می‌توانند بدون مجازات مردم را سرکوب کنند و بکشند».

دیدگاهتان را بنویسید