پنج فرد و سه موسسه ایرانی مشمول تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا هستند


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904410

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به پولیتیکو گفتند که پنج فرد و سه نهاد ایرانی به اتهام فروش پهپادهای ایرانی به روسیه مشمول تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پولیتیکو، اتحادیه اروپا قصد دارد در روزهای آینده چندین فرد و نهاد ایرانی را تحریم کند.

چهار مقام و دیپلمات اتحادیه اروپا که نامشان فاش نشد، به مجله پولیتیکو گفتند که پنج فرد حقیقی و سه نهاد ایرانی به اتهام فروش پهپادهای ایرانی به روسیه مشمول تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا خواهند شد.

گفته می شود دیپلمات های اتحادیه اروپا می توانند قبل از نشست آتی شورای اروپا در روزهای پنجشنبه و جمعه، جزئیات بسته جدید را به توافق برسانند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در پی حملات تلافی جویانه اخیر روسیه با موشک و پهپاد علیه این کشور، گفت که روسیه در این حملات از پهپادهای ایرانی استفاده کرده است. مقامات ارشد آمریکایی و اروپایی نیز این ادعا را تکرار کردند. علیرغم ادعای مقامات آمریکایی و اروپایی، پنتاگون اعلام کرد که نمی تواند حضور پهپادهای ایرانی در حملات روسیه به اوکراین را تایید کند.

در حالی که مقامات و رسانه های آمریکایی و غربی مدعی استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شده اند، در هفته های اخیر و همزمان با هجوم تبلیغاتی غرب به این موضوع، مقامات ارشد کشورمان صراحتا اعلام کرده اند که ایران نفروخته است. هر گونه سلاح یا هواپیمای بدون سرنشین برای استفاده روسیه در جنگ اوکراین. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، این خبر را «بی اساس» ارزیابی کرد و صحت آن را تایید نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز روز گذشته با تکذیب چنین ادعایی گفت که مسکو هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین ندارد و در جنگ از سلاح های تولید کشور خود با نشان و نام روسی استفاده می کند.

شب گذشته، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اعتراف کرد که ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر ارسال تجهیزات نظامی ایران به روسیه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید