ریاض 8 فرد و 11 نهاد یمنی را به فهرست تروریست های خود اضافه کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرویس امنیتی عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرد که افراد و گروه های مختلفی را در فهرست تروریست های خود قرار داده است.

شبکه خبری العربیه گزارش داد که سازمان امنیتی عربستان سعودی روز سه شنبه 8 فرد و 11 سازمان را در فهرست تروریست ها قرار داد. ریاض مدعی است که این افراد و سازمان ها از انصارالله در یمن حمایت می کنند.

این سازمان با ادعای ارتباط انصارالله با ایران و حمایت از این جنبش و همچنین جنایات به اصطلاح تروریستی، اعلام کرد که این تصمیم بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی است که انصارالله را یک گروه تروریستی توصیف کرده است.

به گفته این آژانس سعودی، ریاض قصد دارد از این اقدامات برای توقف نفوذ انصارالله و هدف قرار دادن مهم ترین افراد و سازمان هایی که از این گروه حمایت مالی می کنند، استفاده کند. عربستان بدون اشاره به جنایات خود در یمن مدعی است که اقدامات انصارالله منافع یمن را تهدید می کند.

بر اساس مقررات مبارزه با تامین مالی تروریسم و ​​تامین مالی آنها در عربستان سعودی، تمامی دارایی ها و اموال تمامی متهمان به حمایت از تروریسم در این کشور مسدود خواهد شد.

این ادعا به این دلیل است که عربستان سعودی همراه با ایالات متحده حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه و سراسر جهان است.

ریاض افراد زیر را در فهرست تروریست های خود قرار داده است: «صالح بن محمد بن حمد بن شجاع»، «نبیل بن عبدالله بن علی الوزیر»، «اسماعیل بن ابراهیم الوزیر»، «کوسی بن ابراهیم الوزیر»، «علی بن ناصر قرش «زید بن علی بن یحیی الشرفی»، «عبدالله بن ابکر عبدالباری» و «صدام بن احمد بن محمد الفقیه». همه این افراد شهروندان یمنی هستند.

سازمان هایی که عربستان سعودی در لیست تروریست های خود قرار داده است عبارتند از: شرکت بازرگانی و نفت سام اویل، موسسه بازرگانی الزهرا از شرکت های الیمن الایمان و الذهب الاسود، شرکت واردکننده فرآورده های نفتی سوخت، سلم. شرکت بازرگانی جاده، شرکت نفت ابکار، شرکت صنایع نفت الفقیه، شرکت بین المللی دخانیات صبا، شرکت اویل پرایم، شرکت بازرگانی ابوت یمن و شرکت سحری. مقر این شرکت ها و موسسات در یمن است.

در همین راستا، اعضای مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم که عربستان سعودی یکی از اعضای آن است، هفته گذشته نام 13 نفر و سه گروه را در فهرست “تروریسم” قرار دادند. در این فهرست نام سه تن از افراد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دیده می شود. دو نفر از آنها اتباع ایران و بقیه تبعه لبنان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید