از صحبت های وزیر ورزش متعجبم!/ بارها از سجادی دعوت کردیم اما نیامد.


ساعت: 12:21
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906109

من شخصاً درخواست سلاح و مهمات را به وزیر دادم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: 2 ماه پیش شخصا با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردم و موضوع امضای این بخشنامه توسط وزیر ورزش را پیگیری کردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص عملکرد کمانداران در مسابقات جهانی مصر و کسب سهمیه المپیک پاریس توسط هانیه رستمیان گفت: ابتدا اولین سهمیه کاروان ایران در بازی های المپیک 2024 پاریس. از هانیه رستمیان بانوی تیرانداز کشورمان و کسب اولین سهمیه تیراندازی و کسب سه مدال نقره و سه برنز تیراندازان در مسابقات جهانی مصر را به خانواده تیراندازی و ملت شریف ایران تبریک می گویم. و خدا را شاکرم که این موفقیت برای ورزش ایران حاصل شد. در مسیر کسب این موفقیت ها جا دارد از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تشکر کنم.

رئیس فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: معتقدم این موفقیت ها با تلاش شبانه روزی ورزشکاران و مربیان به دست آمده است. ضمن اینکه تیم ما 7 ماه تمرین شبانه روزی داشت و این موفقیت ها یک شبه به دست نیامد و در تمام این مدت حمایت، نظارت و کنترل لازم را روی تیم های ملی داشتیم و خدا را شاکرم که در نهایت همه تلاش ها با موفقیت به پایان رسید. در این مدت کمانداران کشورمان بدون استراحت تمرین کردند و تیم های ملی نوجوانان و جوانان نیز به این اردوها اضافه شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت دیدارهای زیادی با این تیراندازان عزیز داشتم و خداوند هم به تیراندازان کمک کرد تا در ماموریت های برزیل، جمهوری آذربایجان، ترکیه، بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه و جام جهانی به عناوین و مدال های رنگارنگی دست پیدا کنند. موفقیت‌های مصر در شرایطی حاصل شد که تیم‌های ملی تیراندازی به مدت 10 ماه در سکون بودند و هیچ برنامه و مأموریتی نداشتند.

وی در خصوص صحبت های اخیر وزیر ورزش مبنی بر اینکه “در خصوص نیاز رستمیان به سلاح فدراسیون تیراندازی هنوز درخواستی از ما نداده است”، گفت: دستورالعمل همکاری وزارت ورزش و جوانان و وزارت ورزش و جوانان را آماده کرده ایم. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ماه‌ها پیش. بر اساس این بخشنامه، وزارت ورزش و جوانان و وزارت دفاع و نگهداری تمام تلاش خود را برای تهیه تجهیزات مناسب برای تمرین، مسابقه و ایجاد شرایط مساوی با رقبا در مسابقات بین المللی به کار خواهند گرفت. به این ترتیب این دو وزارتخانه سعی در توسعه عدالت جغرافیایی دارند تا هیچ ورزشکاری از ظهور توانایی های خود محروم نشود.

قربانی یادآور شد: برای تحقق این دستور جلسات متعددی با مسئولان مربوطه برگزار کردیم. پس از تدوین این دستورالعمل، با وجود پیگیری های انجام شده، حدود 2 ماه پیش ناچار شدم شخصاً با وزیر ورزش و جوانان ملاقات کنم و موضوع امضای این دستورالعمل توسط وزیر ورزش را پیگیری کردم تا بر اساس آن ، می توانیم برای تیراندازی سلاح و مهمات ورزشی و یا برای استفاده از منابع داخلی لازم وارد کنیم.

وی گفت: تعجب می کنم که وزیر ورزش در شرایطی که پیگیر تامین سلاح و مهمات ورزشی هستیم بر چه اساسی مدعی است که هیچ درخواستی در خصوص نیاز هانیه رستمیان به سلاح از وزارت ورزش نداشته ایم. . ضمن اینکه مشکل ما سلاح هانیه رستمیان نیست بلکه باید دستورالعمل را امضا می کردیم تا مشکل اسلحه، مهمات و تجهیزات همه تیراندازان حل شود و این امکانات در اختیار همه ورزشکاران ما قرار گیرد، این کافی نیست.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: 8 ماه است که هدایت فدراسیون تیراندازی را برعهده دارم و تیم های ملی کشورمان به 6 مسابقه اعزام شده اند. همچنین مسابقات کشوری مختلفی را با حضور 4000 کماندار زن و مرد از سراسر ایران برگزار کردیم، اما علیرغم اینکه بارها از وزیر ورزش دعوت کردیم، وی در این مسابقات و اردوها حاضر نشد و با کمانداران صحبت نکرد.

وی درباره مشکلات ناشی از تحریم در بحث خرید اسلحه گفت: ما در تحریم هستیم و خرید اسلحه و مهمات مدت هاست مشکل تیراندازی بوده است. در مورد سلاح تپانچه 25 متری نیز همین تحریم ها مانع از خرید این سلاح شد. این اسلحه مدت ها به عنوان امانت نیروی انتظامی در اختیار خنیا رستمیان بود و با سردار اشتری فرمانده انتظامی مکاتبه کردیم و وی موافقت کرد که رستمیان این سلاح را در مسابقات جهانی حمل کند و از این بابت از سردار اشتری تشکر می کنم. و امیدوارم به دلیل درخشش هانیه رستمیان تیرانداز دختر کشورمان در مسابقات مصر و کسب اولین سهمیه کاروان ایران این اسلحه را به او بدهند.

مرتضی قربانی تاکید کرد: 3.7 میلیارد تومان برای اعزام تک تیراندازان به مصر و در مجموع 20 میلیارد تومان برای اعزام ها، اردوها و تیم های ملی هزینه کردیم و برای خرید سلاح 100 میلیون تومانی مشکلی نداریم.

وی در پایان گفت: با وجود مشکلات فراوان مالی هیچ گاه به دنبال مسائل حاشیه ای نبوده ایم و در صدد تضعیف کسی نیستیم. از وزیر ورزش و جوانان و مدیران ورزشی نیز انتظار داریم در این امر ما را یاری کنند تا بتوانیم در راستای فعالیت های تعیین شده و اهداف مقدسی که داریم گام برداریم تا قلب امام زمان (عج) متعالی شود. رهبر انقلاب و ملت عزیز ایران مبارک باد.



دیدگاهتان را بنویسید