مرادی بارها ما را یاغی خطاب کرده، برای وزنه زدن قدمی برنداشته است/ در آستانه مسابقات انتخابی باید از ماکارونی سویا صحبت کنیم!


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854858

ما با رسانه ملی صحبت می کنیم نه با ضدانقلاب.

وزنه بردار تیم ملی کشورمان گفت: علی مرادی فقط می خواهد بگوید شرایط خوب است در حالی که تحت فشار هستیم و رئیس فدراسیون هم قدمی برنداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی داودی در گفتگوی تلفنی با ورزش و مردم به نقل از علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری، گفت: ما در رسانه ملی صحبت می کنیم نه رسانه ضدانقلاب! بارها گریه کردیم، نه به خاطر مشکلات فنی، بلکه به خاطر کم توجهی و مشکلات تغذیه، مکمل ها و مواردی که فدراسیون باید نگران آن باشد و در اختیار وزنه برداران قرار دهد. چند ماه دیگر تا صلاحیت ها باقی مانده است، اما در مورد دادن ماکارونی سویا صحبت می کنیم. چرا باید با بدن های خسته عدس بخوریم؟

وی افزود: کارمندی که در فدراسیون جایی ندارد برای ما تصمیم می گیرد که چه کار کنیم یا نکنیم. در دو سه روز گذشته با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک جلسه ای داشتیم و ایشان با ما صحبت کردند و پدرانه به ما کمک کردند. من به نمایندگی از 30 قهرمانی که پرچم ایران را سربلند کردند صحبت می کنم. مرادی می گوید سایر فدراسیون ها به ورزشکاران حقوق و کمکی نمی دهند. شاید این موضوع درست باشد و حقوقی نداشته باشند اما شرایطی را برای ورزشکاران رشته های خود فراهم می کنند. در ورزشگاه آزادی خانه کشتی و بسکتبال هست و می توانند بروند و ببینند. چرا مرادی می گوید وضعیت فدراسیون ما خوب است؟ فدراسیون وزنه برداری در بدترین وضعیت قرار دارد.

دارنده مدال نقره وزنه برداری المپیک 2020 توکیو با انتقاد از مرادی گفت: می گویند وضعیت خوابگاه ها خوب است اما بهتر است کادرفنی آنها را ببیند. ساختن خوابگاه یک یا دو روز طول نمی کشد، بلکه یک یا دو ماه زمان می برد. در بحث اعزام مسابقات یونان، هزینه های اعزام توسط کمیته المپیک پرداخت شد. ای کاش شرایط اردوی ما را ببینید، این چیزها برای رشته های دیگر خنده دار است. برای صبحانه گوجه و پنیر یا دو تخم مرغ یا یک املت سرو کنید، این حیف نیست. مرادی فقط می خواست بگوید که اوضاع خوب است و از بچه ها خواست صبور باشند. من حداکثر امکانات را نمی‌خواهم، اما حداقل‌ها را می‌خواهیم. لطفا کارکنان وارد شوند. پدر و مادرها به فرزندانشان فرصت داده اند تا به تیم ملی برسند و حالا که آمده اند با این مشکلات مواجه هستند.

داودی در پاسخ به صحبت های مرادی مبنی بر کم بودن بودجه فدراسیون وزنه برداری، گفت: ما 15 روز در اردو بودیم و فکر می کنم این وعده غذایی کمتر از 50 میلیون هزینه داشت. مرادی بارها ما را یاغی خطاب کرد، در حالی که علی هاشمی در سال 2017 پرچم ایران را در آمریکا به اهتزاز درآورد. او با خارجی که در مراسم اهدای جوایز شرکت کرده بود دست نداد و گفت مسلمان است که مقام معظم رهبری در پاسخ او را ارزشمند خواندند. . ارزش های نظام برای ما مهم است و به آن احترام می گذاریم و برای پرچم ایران تلاش می کنیم، اما بعد از این همه تمرین سخت، برخی رفتارها بد است. مرادی گفت اگر نمی خواستی وضعیت همین بود. خدا حافظ! برای فردی که از خانواده خود دور است و درآمدی ندارد سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ورزشکاران از ما جلوتر هستند، ادامه داد: بیشتر تمرین می کنیم اما از نظر تغذیه، مکمل، ماساژ و …. صدمه می بینیم و می افتیم زیرساخت ها در وزنه برداری ضعیف است. مقدماتی جام جهانی کمی دیرتر شروع می شود اما من و مرادی در مورد غذا صحبت می کنیم. مشکل کولر را قبل از المپیک عنوان کردیم اما در گرما خوابیدیم و شرایط سخت بود. بحث بر سر جایزه به گونه ای شده که او هر چقدر می خواهد پول می دهد. وقتی 19 ساله بودم 250 کیلوگرم وزن داشتم، به من گفتند اگر آن وزن را بزنم، مرادی اگر مدال جهانی داشته باشد، 200 هزار تن می گیرد. مرادی پیشکسوت و محترم است و گفت و گوی شخصی با او نداریم. من از سال 1394 در اردوی تیم ملی بودم و دو سال اول خوب بود اما هر چه بیشتر می رفتیم شرایط بدتر می شد. واقعا تحت فشار هستیم و مرادی قدمی برنداشته است.

وزنه بردار کشورمان در پاسخ به این سوال که راه برون رفت از این مشکلات چیست، گفت: مرادی باید شرایط را درک کند. ما هیچ وقت دست کم نمی گیریم، اما اوضاع به قدری بد بود که شما (سرمربی تیم ملی) بی قوت ماندید. حل مشکلات سخت نیست اما گویا مرادی نمی خواهد آنها را حل کند. مسئولان باید دخالت کنند چون اوضاع خوب نیست. برای 20 وزنه بردار فقط یک ماساژور داریم.

تکمیل نمی کنند و می گویند وظیفه ما نیست. بعد گفتند بودجه فدراسیون تکمیل و تغذیه شد و کمک های زیادی توسط صالحی امیری انجام شد. مشکل ما فقط مکمل هم نیست. فدراسیون سال های قبل را تکمیل کرد اما حالا چه شد که نشد؟ آنها برای سه ماه 7 میلیون به من دستمزد دادند در حالی که من روزی یک میلیون خرج غذا می کردم. ما نمی دانیم مرادی چگونه پول می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید