مرادی بارها علیه منافع ملی کار کرده و حتی نتوانسته هدایت یک تیم دو نفره را بر عهده بگیرد.


ساعت: 08:05
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877052

تعلل وزارت ورزش و جوانان در انتخاب سرپرست فدراسیون مرادی را مجبور به بازگشت کرده است.

دبیر سابق فدراسیون وزنه برداری گفت: علی مرادی حتی الفبای اول مدیریت را هم بلد نیست و مدیری صد در صد کاربر محور است.

حسین مقامی دبیر اسبق فدراسیون وزنه برداری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی دانا در خصوص وضعیت فعلی فدراسیون گفت: آنچه مشهود است; چه باید گفت؟ دنیا می داند که این اتفاقات نتیجه ناکارآمدی رئیس غیرقانونی و بازنشسته فدراسیون است و کارشناسان و هواداران وزنه برداری در این سال ها همواره گفته اند که راه ترکستان همین است.

وی افزود: اما هیچکس به این هشدارها توجه نکرد و از سوی دیگر مجمع و نهادهای نظارتی نیز به این حاشیه ها و سوء مدیریت ها نیفتند و سکوت یا مدارا را برگزیدند. قهرمانان و سفیران این نظام از حداقل ها گلایه دارند و دوومیدانی المپیکی ایران باید گریه کند.

این کارمند در خصوص وضعیت تیم ملی گفت: نبود حداقل شرایط تمرینی و آسایش ورزشکار و ارائه بدترین جو بدون حتی یک درصد تغییر مثبت باعث شد تا شرایط به اینجا برسد. وزنه برداری خود به اندازه کافی سنگین، سنگین و طاقت فرسا است و ورزش ما پویا نیست. این در حالی است که بچه ها معتقدند اتاق خواب ها مانند سلول شده و مشکل آب گرم است.

وی گفت: زمانی که در فدراسیون شنیده نمی شود و هرگونه اعتراض رئیس فدراسیون به قانون منجر به حذف و واکنش بد می شود، بچه ها به دلیل شنیده نشدن صدایشان مجبور به سکوت می شوند. با حذف یک وزنه بردار تمام سال زحمات او به هدر می رود اما حالا کار به استخوان بچه ها رسیده است.

دبیر سابق فدراسیون به اعتراض اخیر ملی پوشان تاکید کرد: اکنون که جاده آینده در حال فروپاشی است. بچه ها با یک اقدام فداکارانه با ناکارآمدی فدراسیون و رئیس مواجه شدند و چهره واقعی علی مرادی را به نمایش گذاشتند. او به چیزی جز مشکلات شخصی و طمع شخصی علاقه ای ندارد.

وی افزود: هرکسی که با شبکه اپوزیسیون ضد ایرانی مرتبط با آل سعود و صهیونیست ها در تماس بوده و برای شکست وزنه بردار پرافتخار و اولین مرد قدرتمند جهان از ایران به آنها نامه نوشته است نشان می دهد که علاوه بر مدیریت و ورزش، هیچ خط قرمزی در فرهنگ وجود ندارد. او این کار را نمی کند و هیچ چیز برایش مهم نیست.

این مقام مسئول در خصوص آخرین اظهارات مرادی گفت: علی مرادی هیچ تعادلی در گفتار و رفتار خود ندارد و معتقد است با حرف هایش فرار می کند یا مردم نمی فهمند. حفظ حیثیت تیم ملی یعنی قبول درخواست های سرمربی، نه اخراج او برای مصاحبه و صحبت با ادبیاتی که حتی مرغ پخته را هم می خنداند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرادی بازنشسته بوده است یا خیر، اذعان داشت: طبق حکم کارگری از حدود دو سال پیش، مرادی 100 درصد بازنشسته است و خودش نیز از این مشکل آگاه است. وزارت ورزش و جوانان نیز دی ماه سال گذشته با یک سال تاخیر این موضوع را به وی ابلاغ کرد تا با این نامه باشکوه برای مدتی از فدراسیون جدا شود.

این داور بین المللی وزنه برداری گفت: اما عدم تمایل وزارتخانه برای تعیین سرپرست و مصاحبه با خود وزیر مبنی بر اینکه وزنه برداری حل نشده و در حال حاضر برنامه ریزی شده است. همین امر باعث شد که او بازگردد و در اعتراض به حکم صادره، برای کسب وقت وارد مراحل اداری شود و از آن زمان به نفع خود استفاده کند.

این مقام مسئول در خصوص انتخابات فدراسیون جهانی نیز گفت: انصراف و غیرقانونی بودن حضور مرادی در فدراسیون را سابقه بیمه او نیز ثابت می کند، اما او علاقه خاصی به اظهار نظرهای غیر کارشناسی دارد. او برای انتخابات IWF نیاز به زمان داشت، اما فکر نمی کرد موضوع اعتراض اخیر مطرح شود و ناکارآمدی و بی برنامگی آن بر همگان آشکار شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه یکی از باسابقه ترین روسای فدراسیون ها در انتخابات داخلی و خارجی است، اما تاکنون در مجموع پنج رای نیاورده و استراتژی او اصلا مشخص نیست. او که علاقه زیادی هم به حضور در انتخابات دارد، فکر می کرد فرصتی برای جدایی از تاماس پیدا می کند، اما این سمت نیاز به یک برنامه، یک تیم روشنفکر و ارتباط خوب دارد که مرادی اصلا برنامه ای ندارد و نمی داند چطور. برای مدیریت.

دبیر سابق فدراسیون وزنه برداری گفت: وی برای پیگیری منافع شخصی در برابر دیدگاه ورزشکاران ایرانی سکوت کرد و باعث تضییع حقوق کودکان ایرانی شد. بارها بر خلاف منافع ملی عمل کرد و حتی با بنز زرهی برای آیان هزینه کرد، اما در انتخابات با رقیبش هم پیمان شد و در نهایت چیزی به ما نرسید.

وی در خصوص اظهارات مرادی اذعان داشت: حرفه او برای کلاس اول دبستان به درد نمی خورد. یکی از وظایف رئیس جمهور این است که طبق اساسنامه کمک مالی کند، اما او در انتخابات سال 98 که به طور غیرقانونی رئیس جمهور هم شد، گفت، من وزارتخانه یا کمیسیونی را اداره می کنم، اما الان فدراسیون نیمه شب است. پول سالن ایرانیان چه شد؟!

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: اگر سایر فدراسیون ها پول و خدمات دریافتی دارند به دلیل توانایی مدیر آن است. مطمئنم اگر فدراسیون کشتی در اختیار مرادی قرار بگیرد، سالی 10 میلیارد تن بیشتر نمی برد و نمی تواند. او مدیر خوردن و مردن است; برای خودش امکانات ایجاد می کند اما برای تیم ملی و فدراسیون هرگز.

وی با اشاره به حاشیه های اخیر فدراسیون گفت: او حتی نتوانست هدایت یک تیم دو نفره را بر عهده بگیرد و در جریان اعزام اخیرش به یونان به ورزشکار پناهنده تبدیل شد. ادبیات او برای ورزشکاران تقابلی است و آنها را یاغی می نامد. او الفبای اول مدیریت را نمی داند و 100% مدیر کاربر است.

این کارشناس وزنه برداری در خاتمه گفت: اگر مرادی در وزنه برداری و آبروی نظام و ایران بود با ماندن به این رشته آسیبی نمی رساند. او حتی در وزنه زدن هم عرق نمی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید