طائب: بایدن با آوردن ایران به میز برجام می‌خواهد با ما امتیاز بگیرد/ در موضوع برجام، اگر روسیه و چین بتوانند به منافع و امنیت ملی ما برسند، می‌پذیریم

طائب: بایدن با آوردن ایران به میز برجام می‌خواهد با ما امتیاز بگیرد/ در موضوع برجام، اگر روسیه و چین بتوانند به منافع و امنیت ملی ما برسند، می‌پذیریم

حجت الاسلام والمسلمین حسین طیب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جنگ امروز با دشمن یک جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: پیش از این با دو نوع نرم و سخت مواجه بودیم. قدرت و حالا بعداً نیروی نیمه سخت به ادبیات نظامی اضافه شد و در سال 2005 به نیروی هوشمند تبدیل شد. در سال 2015 نوع جدیدی از جنگ به نام جنگ ترکیبی یا ترکیبی پیشنهاد شد. امروز دشمن در حال جنگ ترکیبی است. اما در همه این موارد جنگ ادراکی ثابت است.

وی افزود: دشمن تمام تلاش خود را می کند تا واقعیت شایعات خود را تغییر دهد. یعنی حب ارزش‌های دینی را به نفرت تبدیل کنیم و بغض دینی را به ارزش‌ها و عشق تبدیل کنیم. اما به خواست خداوند متعال توجهی ندارند. آنها نمی دانند که اراده خدا این است که هر گاه مؤمنان و مؤمنان در کار هستند و با دشمن به جنگ می پردازند، خداوند آنها را برکت دهد و دین خود را در جهان گسترش دهد.

طیب تاکید کرد: برای مقابله باید عوامل شکل دهنده روند جهانی را بررسی کنیم. نگرش را نسبت به مظلومان رژیم استکباری صهیونیستی و آمریکا بسنجیم. آمریکا در دوره ترامپ آسیب های جدی دیده است. اگرچه او جمعیت کمتر آمریکا را سازماندهی کرد. اما فروپاشی در آمریکا شتاب گرفت. پس از او، بایدن تصمیم گرفت هژمونی از دست رفته آمریکا را احیا کند. به همین دلیل اولویت های خود را در چین و روسیه خلاصه کرد و ایران را در اولویت چهارم خود قرار داد.

مشاور فرمانده سپاه افزود: تمام تمرکز و اعتقاد بایدن و تیمش این است که ایران را به جدول برجام بیاورند تا از این طریق از ایران امتیاز بگیرد. زیرا تنها از این طریق می توانند امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند و نفت ارزان به دست آورند.

وی در تشریح ناکامی های استراتژیک آمریکا در غرب آسیا گفت: نتیجه این برنامه ریزی ها چه بود؟ آمریکایی ها مجبور به خروج از افغانستان و کاهش حاکمیت خود در عراق شدند. در اوکراین، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آنها سعی کردند آن کشور را غربی کنند. بنابراین آنها اوکراین را خلع سلاح کردند، اما وقتی روسیه به اوکراین حمله کرد و نقشه های آنها شکست خورد، دوباره برای مقابله با روسیه پول و سلاح خرج کردند. آمریکایی ها هرگز فکر نمی کردند که روسیه به اوکراین حمله کند.

طیب افزود: زمانی آمریکایی ها می خواستند با کنترل روسیه ما را مجبور کنند. اما امروز روسیه و چین و کشورهای اطراف با رابطه ای که با ایران کشف کرده اند در مقابل آمریکا ایستاده اند و این شکست بزرگی برای آمریکاست.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به نامه سرگشاده نفتالی بنت نخست وزیر سابق رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: نفتالی بنت در این نامه از جمعیت خاموش رژیم صهیونیستی می خواهد وارد میدان شده و کمک کنند. تلآویو. اگر این اتفاق نیفتد، این دو رویداد که منجر به نابودی قوم یهود شد، دوباره تکرار خواهد شد. اکنون رژیم صهیونیستی دچار تفرقه شده است و این نشانه نابودی است. نفتالی بنت از مردم خاموش سرزمین های اشغالی برای دستیابی به وحدت کمک خواست وگرنه صهیونیست ها هشتادمین سالگرد خود را نخواهند دید.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی از سوی صهیونیست ها علیه امنیت کشورمان بی پاسخ نمی ماند، تصریح کرد: با وجود اینکه امنیت در سرزمین های اشغالی به حدی بود که اختلاف و ناامنی در آنها رخنه کرده بود، اما به طور مخفیانه شروع به جنگ با ما کردند. از جمله از طریق دریا و سایبری. جواب هم گرفتند. آنها به خوبی می دانند که اگر بخواهند اقدامی کنند، بی پاسخ نمی مانند».

طیب در خصوص اغراق صهیونیست ها مبنی بر عدم امنیت یهودیان در ترکیه تصریح کرد: از آنجایی که مهاجرت به عقب در این رژیم افزایش یافته و مردم به دلیل ترس و ناامنی به ترکیه مهاجرت کرده اند، این رژیم در اخبار رسمی اغراق می کند، بنابراین یهودیان به سرزمین های اشغالی باز خواهند گشت.

یک مشاور فرمانده سپاه با اشاره به قدرت پهپادهای ایرانی گفت: این به ایران این اختیار را می دهد که فردی مانند ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده سازمان تروریستی سنتکام، بگوید ما این حجم از شبکه دفاعی را ایجاد کرده ایم. اما یک پهپاد کوچک و متوسط ​​ایرانی به راحتی بر فراز این پدافند پرواز می کند. برایم مانده بود که آیا این پدافند ما با این پیشرفت های روزانه می تواند پهپادهای ساده و ارزان ایرانی را تحمل کند؟

وی در خصوص مذاکرات برجام نیز گفت: متأسفانه هر بار که تیم مذاکره کننده ما وارد مذاکره شده اند، طرف داخلی را گرفته اند و گفته اند خزانه خالی است.

طائب درباره عملکرد اقتصادی دولت نیز گفت: اگر این عملیات اقتصادی صورت نگیرد، اقتصاد ما با مشکل اساسی مواجه خواهد شد. جنگ بین اوکراین و روسیه را می بینید. این یک جنگ انرژی و غذایی است که در حد یک جنگ جهانی پیش بینی شده است. اگر این عملیات انجام نمی شد، انحصار مواد غذایی به دست چهار نفر می افتاد که چاقو به بدنه اقتصاد کشور می کشیدند و سلاخی می کردند».

مشاور فرمانده سپاه ادامه داد: توزیع منابع حاصل از این عملیات اقتصادی بین مردم و شناسایی گروه های مظلوم مدتی زمان می برد. این حالت اولین قسمت خونریزی دهنده عمل است. در این میان، اوباش هم هستند که مانع می شوند، اما این افراد نیز از راه دور می مانند. بحث هدف گذاری موضوع کوچکی نیست. این سوال باید در اواخر دولت دهم مطرح می شد. اما هیچ کس نتوانسته این کار را انجام دهد و این دولت توانسته است این کار را انجام دهد.»

او هوشمندانه برنامه های دولت برای حفظ انرژی و ذخایر غذایی را توصیف می کند و می گوید: «بحران انرژی و غذا در جهان جدی است. وقتی کشورها از روسیه می خواهند که مرز اوکراین را برای صادرات گندم باز کند، این موضوع مهم را بیان می کند. از سوی دیگر کاهش صادرات انرژی برای کشورهای اروپایی به معنای زمستان سختی برای اروپایی ها خواهد بود. با نتیجه گیری از این دو اتفاق به این نتیجه می رسیم که کشور ما در این مدت برنامه ریزی دقیقی انجام داده است که باعث می شود مشکلات کشورهای دیگر را نداشته باشیم.

طیب با تاکید بر اینکه روابط ما با سایر کشورها مبتنی بر امنیت و منافع ملی است، گفت: در صورت تامین منافع ملی و امنیت ملی ما آماده همکاری هستیم. اگر روسیه و چین بتوانند به این دو دست یابند، ما می پذیریم. این منافاتی با سیاست «نه شرقی نه غربی» و خطوط قرمز ما ندارد.

مشاور فرمانده سپاه درباره دلیل دیدار آمریکا با عربستان گفت: علی رغم صحبت های جو بایدن، من با عربستان دیدار نخواهم کرد. اما این بار دیدید که با سعودی ها سر یک میز نشستند. این به چهار دلیل اتفاق افتاد؛
1- منافع داخلی آمریکا و دریافت کمک مالی برای انتخابات آتی.
2- حل اختلافات درون رژیم صهیونیستی
3- تلفیق دفاع از رژیم صهیونیستی و آمریکا.
4- عربستان سعودی خواستار آتش بس در جنگ با یمن شد. چون شکست عربستان نزدیک بود.

وی همچنین درباره تحولات اخیر در بحث حجاب و گشت زنی هدفمند گفت: دشمن به جنگ فرهنگی روی آورده است زیرا در مسائل سیاسی به جایی نرسیده است. با عنوان حجاب و گشت ارشاد شروع به ایجاد بلاتکلیفی کردند. یکی از برنامه های آمریکایی ها تلاش برای ایجاد بلاتکلیفی در جامعه و تصورات مردم است.

طیب در پایان افزود: هدف نهایی دشمن ایجاد شبهه در قلعه ماست. ما باید مراقب باشیم که در جبهه خود به سؤالات و شبهات پاسخ دهیم. زیرا عدم پاسخ به شبهه باعث می شود که تحلیل دشمن جای تحلیل ما را بگیرد. محرم بهترین زمان برای اجرای این برنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید