حسین طائب: روسیه با حمله به اوکراین طرح آمریکا برای بازگرداندن ایران به برجام را نقض کرد

حسین طائب: روسیه با حمله به اوکراین طرح آمریکا برای بازگرداندن ایران به برجام را نقض کرد

حسین طیب در نشست تبیین بصیرتی اساتید بسیجی حوزه علمیه قم که در سالن همایش های حوزه فقهی ائمه عطار(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص قیام اخیر دو ارزیابی وجود دارد. اولین ارزیابی آمریکایی ها این است که به دلیل فشارهایی که بر انقلاب اسلامی وارد می شود، ممکن است یک آشفتگی داخلی ضربه نهایی به انقلاب اسلامی باشد که اقدامی تهاجمی از سوی آمریکایی هاست.

مشاور فرمانده سپاه ادامه داد: ارزیابی دوم این است که روند آمریکایی ها نزولی و روند انقلاب اسلامی صعودی است و به همین دلیل آمریکا مجبور به انجام عملیات پدافندی و ایجاد اخلال برای جلوگیری از آن است. روند صعودی این فرضیه را می توان با استفاده از اسناد ایالات متحده اثبات کرد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظهور قدرت انقلاب اسلامی، ظهور ایران به عنوان بازیگر در نظم نوین جهانی و وحدت حاکمیت را سه رکن حرکت صعودی انقلاب اسلامی دانست. و افزود: پس از فروپاشی شوروی، آمریکایی ها سعی کردند دنیا را به سمت انحصار بکشانند، بدون دخالت دین همراه با پیشرفت حرکت کنند، اما انقلاب اسلامی بر اساس اصول دین خدا تلاش می کند دنیا را به سمت پیشرفت سوق دهد. ، که بیش از 30 سال است که درگیری دارد.

وی احاطه اقتصادی و دوگانگی در حکومت را یکی از شیوه های مبارزه آمریکا می داند و می گوید: این دوگانگی می تواند مردم را به سمت تغییر رفتار حکومت اسلامی به گونه ای سوق دهد که انقلاب به اهداف خود نرسد. آنها همچنین نتوانستند ایران را کنترل کنند.

مشاور فرمانده سپاه اضافه کرد: چون ایران بحران آب دارد، آمریکایی ها سعی کردند در ازای فروش نفت، آب یا غذا از ایران وارد کنند و فردی که قرار بود دوگانگی را اجرا کند می گفت اگر آب می خواهی، هوا و غذا باید بری پیش خدا ببینی

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه تنش آبی را از دیگر مشکلات کشور می داند و می افزاید: امسال بدترین سال آبی در 53 سال گذشته است، اما دولت از طریق کانال های متعدد از خلیج فارس و آب وارد کشور می کند. عمان و از سوی دیگر آب شرب، صنعت را از کشاورزی جدا کرد و شبکه توزیع آب را بهبود بخشید.

طیب افزود: آمریکا در حال هماهنگی با اسرائیل برای ایجاد بلاتکلیفی در ایران و اغتشاشات مهرماه است تا در اول مهرماه ایران تضعیف شود و با دادن امتیاز به برجام بازگردد، اما دو حادثه این را به هم زد، اول اینکه روسیه برنامه را تغییر داد. ، پیشتر متوجه شده و به اوکراین حمله کرده است. دوم، دولت بنت (نخست وزیر اسرائیل) سقوط کرد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه جنگ امنیتی با جنگ ترکیبی متفاوت است، تصریح کرد: در جنگ ترکیبی سه دسته نیرو مشاهده می شود: نیروهای خشن، مزدور و عاطفی که باید بتوانند هر سه دسته را کنترل کنند و اگر روندی که به موقع برگزار شود، موفقیت آمیز خواهد بود زیرا دادگاه سه هدف دارد: مجازات زندگی، ایجاد خشم و ترس برای دیگران، یا بازدارندگی و ایجاد اقتدار در جامعه که در جنگ ترکیبی، اگر دادگاه زودتر برگزار شود، براندازان را جمع خواهد کرد .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم تقویت پیام رسان های داخلی و ایجاد اینترنت ملی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز وزارت ارتباطات در تلاش است تا فیبر نوری را به منازل بیاورد تا اینترنت پرسرعت را در اختیار مردم قرار دهد.

طیب گفت: معاونت آموزشی در دولت قبل از آموزش و پرورش برکنار شد و عواقب خوبی برای کشور نداشت و رهبر معظم انقلاب نسبت به این مشکلات هشدار دادند اما قدرت در دست دولت بود و سیاست خودش را دنبال کرد.

وی با اشاره به بحث حجاب در کشور گفت: امروز باید از فاز احساسی این موضوع خارج شویم و سپس این موضوع را در ابعاد مختلف دنبال کنیم و دولت اسلامی نمی تواند نسبت به مسائلی مانند حجاب و بشارت بی تفاوت باشد. اما روش های قبلی مثل گشت ارشاد جواب می دهد نمی دهد و باید بررسی های لازم انجام شود.

طیب ادامه داد: امروز در بحبوحه امنیت نمی توان ابعاد مختلف بحث حجاب را دنبال کرد و دشمن به دنبال ایجاد دوگانگی در جامعه است و خواهان درگیری جامعه با یکدیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید