حسین طائب: محاکمه روحانی دیر یا زود است اما سوختی در کار نیست

حسین طائب: محاکمه روحانی دیر یا زود است اما سوختی در کار نیست

حجت الاسلام حسین طیب مشاور عالی فرمانده کل سپاه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه خوارزمی به تشریح وضعیت کشور در عرصه های بین المللی، منطقه ای و داخلی پرداخت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

طیب در این نشست به سوالات دانشجویان پاسخ داد و از آنان خواست در قضاوت های خود منصف باشند و گفت: باید مهاجرت را در حوزه های مختلف مدیریت کنیم. بعد از کرونا خدمات ما را در مراقبت های بهداشتی و پرستاری دیدند، اکنون بسیاری از کشورها به دنبال جذب پرستاران ما هستند. وی تاکید کرد: ما گران هستیم. این قیمت های بالا متاثر از بازی است، بخشی از این بازی توسط دشمن و بخشی دیگر متعلق به ماست.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر آزادی بیان در ایران گفت: پس از ترک سمت به جهاد پرداخته و از دانشگاه های زیادی بازدید کرده ام. دانشجویان این دانشگاه ها به دلیل سوال من درمان شوند؟

هیچ کشوری اجازه براندازی را نمی دهد
وی تاکید کرد: هیچ کشوری عوامل خارجی را اعم از نخبه یا غیر نخبه قبول نمی کند. در سال 71 یا 70 که من معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات بودم، آمریکایی ها که نفت کشورمان را از دست داده بودند، یک نفر را به عنوان نخبه شیمیایی برای کار در وزارت نفت آوردند. برنامه آنها این بود که بعد از مدتی وزیر نفت شوند. ما موافق نبودیم سیستم اطلاعاتی این را فهمیده بود و چرا باید اجازه دهیم چنین فردی، هرچند نخبه، به وزارت نفت بیاید؟

طیب خاطرنشان کرد: در شرایطی که غرب به دنبال براندازی در کشور است، باید آرامش را در داخل حفظ کنیم. وقتی آمریکایی‌ها آشکارا می‌گویند در امور ایران دخالت می‌کنند و اسرائیلی‌ها می‌گویند در عملیات‌های ایران مشارکت دارند، آیا ما نباید با آنها مقابله کنیم؟

وی با بیان اینکه اعتراض با براندازی متفاوت است، گفت: هیچ کشوری اجازه کارشکنی را نمی دهد. در اعتراضات با هرکسی که بخواهد نفوذ کند مقابله می کنیم. او در عرصه حکومت داری چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اجتماعی تأثیرگذار بود. ما به هیچ وجه در مداخله دولت کوتاهی نکرده ایم و با هر موردی که دیده ام برخورد کرده ایم. اما اگر نفوذی در جمعیت وجود داشته باشد، باید با آن مقابله کنیم.

طیب در پاسخ به سوالی درباره عفو رهبری برای گروهی از زندانیان سیاسی، اما برخورد دانشگاه ها با دانشجویان سخت است، گفت: این عفو ​​برای زندانیان بود. اگر در بحبوحه اغتشاشات حکم عفو صادر می کردند تاثیری نداشت. چیزی که می خواهیم از بین ببریم برخورد با مزاحمان است.

روند برخورد با فساد در حال تشدید است
مشاور عالی فرمانده سپاه در پاسخ به سوال دیگری از دانشجویان خواست که خود را نماینده ملت معرفی نکنند و گفت: به نظر من روند فساد رو به کاهش و روند مبارزه با فساد رو به افزایش است. در دوران مبارزه با فساد حتی در خانه ماندم. بیشتر فسادها از جریان خارجی به داخل است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب علناً اعلام کردند که مواظب پول های بادآورده باشید، گفتند: آن زمان با فساد مبارزه جدی می کردیم اما چون دوران توسعه بود مطرح نشد. هر چه جلوتر می رفتیم صدای برخوردها بیشتر می شد. برادر رئیس جمهور، پسر رئیس جمهور و… از جمله کشته شدگان بودند.

طیب تاکید کرد: اگر در مبارزه با فساد موفق بودیم بسیاری از مشکلات امروز کشور وجود نداشت. اما می خواهم بگویم هرچه جلوتر می رویم، جریان ثروت از قدرت بیشتر می شود، اما مبارزه با فساد نیز تشدید شده است.

وی خطاب به دانش آموزی که سوالی مطرح کرد، گفت: شما گفتید مصونیت، کی مصونیت دارد؟ شما به مبارزه با فساد در آمریکا اشاره کردید. آیا 99 درصد حرکت را خاموش کردند؟ چه بخشی از حقوق بشر در اروپا اتفاق افتاد؟

اقتصاد را به جنگ سیاسی تبدیل نکنید
یکی از مشاوران ارشد فرمانده سپاه درباره محاکمه روحانی گفت: دیر یا زود است، اما سوخت نیست. اما الان اولویت ما قضاوت قبلی هاست؟ آیا باید جامعه را به سمت حل مشکلات سوق داد و پیشرفت کشور را دنبال کرد یا حتی مسئله اقتصاد و پیشرفت را به یک نبرد سیاسی تبدیل کرد؟

و ادامه داد: اگر این دولت موفق شود و نشان دهد که روندها را تغییر داده است، پایان 4 سال نشان می دهد که پیشرفت در کشور وجود دارد، آن وقت مطالباتی وجود دارد. مطالبه گری بخشی نیست. یک الزام کلی این است که با شخصی که از این عمل صرف نظر کرده است کار کنید. من در مورد فساد صحبت نمی کنم.

طیب در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر استفاده از دوربین برای رفع زن ستیزی گفت: دوربین مربوط به مفاسد امنیتی است و برنامه بلندمدتی دارد.

وی در خصوص نگرانی مسئولین گفت: چه کسی چنین چیزی گفته است؟ اگر مشکل همین بود، نباید استیضاح می شد، جز مسئولان فرهنگی، اخراج و جانمایی.

دیدگاهتان را بنویسید