طائب: قیام پیش بینی شده بود، اما معلوم نیست که هر پیشگویی منجر به پیشگیری شود.

طائب: قیام پیش بینی شده بود، اما معلوم نیست که هر پیشگویی منجر به پیشگیری شود.

روز جدید حسین طیب مشاور فرمانده سپاه گفت: فتنه پیش بینی شده بود اما معلوم نیست هیچ پیش بینی ای منجر به پیشگیری شود زیرا حمله دشمن سنگین است. آمریکا و اسرائیل مرگ و زندگی خود را در پایان این ناآرامی می بینند.

حسین طائب مشاور فرمانده سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت رویکرد ملایم با فتنه‌های اخیر گفت: وقتی با جنگ ترکیبی مواجه هستیم باید گزینه مناسبی برای مقابله با جنگ ترکیبی داشته باشیم. برای مقابله با جنگ ترکیبی، ما باید در یک مکان تحمل را افزایش دهیم و در جایی دیگر قاطعانه عمل کنیم.

رئیس اسبق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قیام پیش بینی شده بود، اما معلوم نیست پیش بینی منجر به پیشگیری شود، زیرا هجمه دشمن سنگین است. آمریکا و اسرائیل مرگ و زندگی خود را در پایان این ناآرامی می بینند.

حجت الاسلام حسین طیب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از مسجد انصارالحسین (ع) محلاتی گفت: استکبار در این 43 سال از انقلاب ما همه استفاده کرده است. تلاش های آن، از محاصره اقتصادی تا تحمیل جنگ باست برای گرفتن امنیت از این طرف ما.

وی افزود: دشمن ابتدا سعی کرد با استفاده از بازماندگان رژیم گذشته کودتا کند که وقتی شکست خورد تمام توان خود را پشت سر صدام گذاشت و شرق و غرب پشت صدام ایستادند تا انقلاب نشود. اگر اوایل انقلاب جنگ بر ما تحمیل نمی شد و زیرساخت های کشور هدف قرار نمی گرفت و درآمدهای کشور صرف توسعه کشور می شد، امروز وضعیت متفاوتی داشتیم.

طیب گفت: آنها امیدوار بودند که جنگ تحمیلی انقلاب را در هم بکوبد اما نه تنها بخشی از خاک ما خارج نشد، بلکه هویتی به نام پاسداشت مقدس ایجاد شد.

وی افزود: جنگ تمام شده و ما آمده ایم کشور را بسازیم اما دشمن از تمام خدمات خود برای جلوگیری از سازندگی در ایران استفاده می کند. آنها فناوری، تخصص و سرمایه ایران را به طرق مختلف محدود کردند، سپس به شکلی نرم، عدم اطمینان را علیه ایران تحمیل کردند. آنها در سالهای 1357 و 1367 قیام کردند و پس از شکست تلاش کردند تا جغرافیای منطقه و خاورمیانه را تغییر دهند و با ایجاد داعش تلاش کردند ناامنی را به خارج از کشور بیاورند و این پروژه نیز شکست خورد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: سپس به سراغ پروژه نفوذ رفتند تا از رشد در ایران از داخل جلوگیری کنند.

وی افزود: تدبیر قرآن می فرماید: «حکمت کنید و بر ترس غلبه کنید، اما در این میان عده ای فاسد می شوند.» در اثر اسیر شدن به دست شیطان نفس یا اسیر شدن در دست شیطان مجرم می شوند. از بیگانگی

وی بیان کرد: چرا امروز در فتنه پنجمی که از اول انقلاب به وجود آمده است و قبل از شروع فتنه نسبت به سلامتی ایشان شبهه هایی را مطرح کردند. آمریکایی ها می بینند که این انقلاب با نام امام و رهبر انقلاب گره خورده است، اگر امام سه دهه پیش می گفتند شوروی فرو می ریزد و مقامات وقت شوروی را از فروپاشی برحذر می داشتند، امروز رهبر انقلاب می کنند. انقلاب می گوید این انقلاب ادامه خواهد داشت و همان سرنوشتی که برای اتحاد جماهیر شوروی پیش آمد نصیب دولت های غربی خواهد شد.

طیب با اشاره به نقش رهبر انقلاب در امنیت پایدار کشور گفت: کسی که در این سال ها بازدارندگی نظامی ایجاد کرد رهبر انقلاب است و امروز هیچکس جرات ندارد به ایران از دید نگاه کند. دیدگاه نظامی امروز قدرت بازدارندگی ایران به حدی است که نمی تواند با آن مقابله کند و به همین دلیل دشمن به دنبال محدود کردن توان ایران است.

وی ادامه داد: دشمن می گوید برد موشک های ایران باید مشخص شود و در میز مذاکره قدرت بازدارندگی خود را محدود کند. امروز می گوییم: «اگر اسرائیل ما را تهدید کند، چند ثانیه دیگر ضربه می زنیم»، دشمن می گوید: «این دقیقه و ثانیه را برای ما مشخص کنید.» ممکن است، اما آنچه رهبر انقلاب دارند، قدرت نظامی است. و هیچ دولتی نمی تواند در توسعه قابلیت های نظامی دخالت کند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: این تولید بازدارندگی صورت گرفته است و دشمن می بیند که اگر یک نفر کشتی نفتی ما را در راه بگیرد متوجه می شود که کشتی اش تسخیر می شود. اگر جمهوری اسلامی بخواهد نفت خود را صادر کند و بگویند نفتکش شما هدف قرار می گیرد، او هم می داند که نفتکش او نیز هدف تیر نامرئی قرار می گیرد. اگر دشمن بخواهد به زیرساخت های نفت و گاز حمله کند، می فهمد که عناصری از خودشان به نفع انقلاب اسلامی به منافعشان حمله خواهند کرد.

آنها می دانند که این کشور یک رهبر الهی دارد که نسبت به مردم خود نرم و با دشمنان سختگیر است، بنابراین دشمن درک می کند که این حرمت باید زیر پا گذاشته شود و تمام تمرکز خود را معطوف به این امر می کند تا از نظر روانی این مرجعیت را تحت الشعاع قرار دهد. و عملیات ادراکی

طیب تصریح کرد: راهبرد ما در جنگ ادراکات این است که بتوانیم هویت های ساخته شده اعم از هویت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و خدمت و مقاومت را به نسل آینده منتقل کنیم. امروز ما متخصص و فناوری را به کشورهای دیگر صادر می کنیم، در حالی که قبل از انقلاب فناوری را وارد می کردیم.

وی افزود: رهبر انقلاب هشدار دادند که عده ای به دنبال بازگرداندن کشور به وضعیت ارتجاع قبل از انقلاب هستند. این واکنش به این معنی است که مستشاران خارجی بار دیگر بر کشور مسلط می شوند. امروز آمریکایی ها پول نفت عراق را می گیرند.

رئیس اسبق سازمان اطلاعات سپاه گفت: بحث بعدی که قرآن به آن اشاره می کند این است که به ما هشدار می دهد که دچار شک و تردید نشویم و فکر نکنیم دشمنانی که پرسروصدا هستند و ماهواره و اینترنت در اختیار دارند می توانند مخالفت کنند. قدرت الله فی الارض شود گفت: امروز در یک دهه سرنوشت ساز قرار داریم و آمریکایی ها بر اساس سند بلندمدت امنیت ملی و سند امنیت ملی دولت، راهکارهای مشخصی را برای مقابله با ایران ترسیم کرده اند.

وی افزود: بایدن یک ماه پیش سند امنیت ملی دولت خود را منتشر کرد. می گوید آمریکا با دو چالش داخلی و بین المللی مواجه است. او می گوید برای غذا و آب و مبارزه با تروریسم چالش وجود دارد و باید بتوانیم برای چالش بیماری های گسترده ای مانند کرونا آماده باشیم تا بتوانیم از درون قوی باشیم.

طیب ادامه داد: می گویند علاوه بر چالش های داخلی، باید با چالش های بیرونی نیز از جمله چالش های چین، روسیه و ایران مواجه شویم. آنها معتقدند چین تنها کشوری است که می تواند رهبری آمریکا را در مدت باقیمانده تا سال 2030 در شعاع خود قرار دهد. آنها برای حل چالش چین معتقدند که باید با چین مذاکره کرد و چین را با چالش های مختلف از جمله تایوان مواجه کرد. آمریکایی ها در راهبرد خود به صراحت از مقابله با چالش های چین و روسیه یاد می کنند، اما نامی از ایران نمی برند، اما معتقدند نیروهایی که دموکراسی آمریکایی را تضعیف می کنند و مدل جدیدی از حکومت را به دنیا صادر می کنند باید محدود شوند و ایران شناخته شده باشد. به عنوان مهمترین کشور در این زمینه.

در این 20 سال حدود 10 میلیارد دلار برای ایجاد شبکه در افغانستان هزینه کردند تا این کشور به آمریکا نزدیک شود و از ایران جدا شود. در عراق حدود 7 هزار میلیارد دلار خرج کردند و 2/3 نیروهای نظامی خود را در منطقه مستقر کردند و به بهانه مقابله با سلاح های کشتار جمعی وارد شدند. هدف آنها این بود که با تأسیس نهادهای فرهنگی و اجتماعی، سبک زندگی مردم این کشور را تغییر دهند و با تضعیف نجف و کربلا، اهداف و سیاست های خود را دنبال کنند. اما خون سردار سلیمانی دستور اخراج نظامیان آمریکایی را امضا کرد و بعد گفتند اجازه نمی‌دهیم در عراق ثبات برقرار شود. هدف آنها جلوگیری از برگزاری مراسم اربعین در عراق بود.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی ها باید در این مدت امنیت اسرائیل را در منطقه تضمین می کردند. امنیت امروز اسرائیل در منطقه چگونه است؟ این قطعیت است که نتانیاهو هشدار می دهد که اگر قدرت را ترک کند، اسرائیل به 80 سالگی نمی رسد. آمریکایی ها سعی می کنند در فرصت باقی مانده تا سال 2030 تمام تلاش خود را برای بی ثبات کردن منطقه غرب آسیا انجام دهند. دلیل عجله آنها این است که به گفته آنها اولاً خود ما زمان زیادی نداریم و ثانیاً ایران در حال قوی تر شدن است. .

وی درباره عملکرد دولت سیزدهم گفت: در دو سالی که دولت سیزدهم بر سر کار آمده است، این دولت بیشتر تشکل های صنفی را ساماندهی کرده و به تدریج تشکل های صنفی را ساماندهی کرده است. ضمن اینکه امروز به اندازه نیاز نفت صادر می کنیم و با روند خاموشی گذشته مواجه نیستیم. در آن یک سال زیرساخت های برق به سمت بهبود رفته و شبکه توزیع بهبود یافته و ظرفیت برق کشور 7 درصد افزایش یافته و در صادرات نفت نیز افزایش داشته ایم. آمریکایی ها ظرفیت بازسازی کشور را در زمینه های مختلف از جمله صادرات نفت و تولید برق می بینند. امروز در زمینه انتقال آب از دریا و آب های عمیق نیز پیشرفت می کنیم و زیرساخت ها در حال توسعه است. همچنین در حوزه گندم سال گذشته 6 میلیون تن گندم وارد کردیم که دلیل آن پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم برای کشاورزان بود اما در دولت جدید برای تشویق کشاورزان قیمت خرید تضمینی گندم چهار برابر شد. برای کاشت گندم اگر این روند ادامه پیدا کند به فضل الهی سال آینده صادرکننده گندم خواهیم شد. علاوه بر این، آمریکا می بیند که ایرانیانی که می خواستند این کشور را منزوی کنند، در حال حاضر عضو سازمان های بین المللی بزرگ از جمله شانگهای هستند.

طیب تاکید کرد: امروز دشمن روی ایران متمرکز شده و از تمام ظرفیت خود علیه ایران استفاده می کند. آنها گفتند که اگر انتخابات آمریکا نتایج دلخواه را به همراه داشته باشد و ناآرامی ها در ایران حل شود، دوباره پیشنهاد مذاکره می دهند، اما این بار در مورد همه مسائل، اما اگر در انتخابات به نتایج مطلوب دست پیدا نکنند، پیشنهاد می کنند. دوباره پیشنهاد مذاکره می دهند اما این بار نمی توانند امتیازی برای گرفتن امتیاز ندهند.

وی افزود: درک شرایط روی صحنه این است که ما شاهد تقابل خود با اسرائیل و آمریکا هستیم. آنها به دنبال داخلی سازی تقابل هستند.» آمریکایی ها به دنبال این هستند که ایران نتواند از فرصت برای تحکیم حاکمیت استفاده کند و به دنبال راه اندازی جنگ داخلی و جنگ سیاسی در ایران هستند. امروز باید مسیر ارتباط با جوانان خود را در پیش بگیریم و با جوانانی که تمام اطلاعات خود را از فضای مجازی می گیرند ارتباط برقرار کنیم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فتنه اخیر قابل پیش بینی نیست؟ گفت: قیام پیش بینی شده بود، اما معلوم نیست هر پیشگویی به پیشگیری می انجامد، زیرا حمله دشمن شدید است. آمریکا و اسرائیل مرگ و زندگی خود را در پایان این ناآرامی می بینند.

وی افزود: فتنه گری جایی است که جوانان ما نمی توانند دوست و دشمن را تشخیص دهند. شعار دادن و اغتشاش جوان در کوچه و خیابان متاثر از تبلیغات دشمنان است. امروز دشمن با عملیات رزمی ترکیبی وارد شده است. آنها جنگ ترکیبی را از سال 2015 در مقوله امنیتی معرفی کردند. تعریف جنگ ترکیبی این است که جنگ رسانه ای، جنگ قضایی، جنگ درگیری مذهبی و فرهنگی نیز تحت استراتژی نظامی دنبال می شود.

طیب همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر علت رویکرد ملایم با اغتشاشات اخیر گفت: وقتی با جنگ ترکیبی مواجه هستیم باید گزینه مناسبی برای مقابله با جنگ ترکیبی داشته باشیم. برای مقابله با جنگ ترکیبی، ما باید در یک مکان تحمل را افزایش دهیم و در جایی دیگر قاطعانه عمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید